بازار سرمایه منتظر محرکی برای رشد است

نرخ ارز در این هفته نوسان محدودی داشت و بازار سرمایه نیز افت ناچیزی را تجربه کرد.

در این گزارش به بررسی وضعیت بازار‌های مالی (ارز، بورس، طلا و سکه) از چهارم تا نهم تیر و پیش بینی روند این بازار‌ها طی روز‌های آینده پرداخته ایم.

جدول زیر وضعیت روزانه دلار، یورو، سکه تمام، نیم سکه، ربع سکه، اونس جهانی و طلای ۱۸ عیار در دومین هفته تیر را نشان می‌دهد.

بازار سرمایه منتظر محرکی برای رشد است

نرخ دلار آمریکا در این هفته با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۲۷ هزار و ۷۲۷ تومان رسید. همچنین نرخ یورو بدون نوسان زیادی به ۲۸ هزار و ۶۵۳ تومان رسید.

بازارهای مالی

شاخص کل بورس در این هفته حدود ۰.۴۶ درصد افت را تجربه کرد و از تراز ۱ میلیون و ۵۲۰ هزار واحد به تراز ۱ میلیون و ۵۱۳ هزار واحد رسید.

بازارهای مالی

محمد خبری‌زاده گفت: هر چه جلوتر می‌رویم پیش‌بینی بازار سخت‌تر می‌شود. شاید مهم‌ترین آیتم فعلی موثر بازار سرمایه موضوع تصمیمات سیاسی و تحولات عرصه سیاست خارجی باشد.

به گفته خبری‌زاده در هفته‌ای که گذشت گزارش‌های ماهانه خرداد منتشر شد که گزارش‌های فوق العاده مناسبی از لحاظ فروش بود و شرکت‌های بزرگ از لحاظ مبلغ فروش رکورد شکستند. اگر اتفاق خاصی در بهای تمام شده شرکت‌ها که یکی از ریسک‌های بازار است رخ ندهد احتمالا شاهد گزارش‌های سه ماه خوبی خواهیم بود، اما همچنان بازار منتظر یک محرک قوی است.

او می‌گوید البته که بازار روند حرکتی نرخ دلار را هم رصد می‌کند. در کل اگر اتفاق خاصی رخ ندهد بازار حالت خنثی بودن خود را حفظ خواهد کرد. همچنین باید منتظر تغییر نرخ‌های احتمالی قیمت‌های جهانی نیز بود. پیش‌بینی می‌شود برخی تک سهم‌ها در گروه‌های مختلف که گزارش‌های خوبی داشته‌اند با اقبال سرمایه‌گذاران مواجه شوند.

در هفته‌ای که گذشت، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۷.۴۱ درصد کاهش به قیمت ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و طرح قدیم هم با ۶.۵ درصد کاهش به نرخ ۱۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید.  

بازارهای مالی

محمد کشتی آرای نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در این هفته شاهد افزایش نرخ سکه به دلیل افزایش حباب و تقاضا بوده ایم اما انواع سکه های دیگر با کاهش قیمت مواجه بود. پیش‌‌بینی‌‌ می شود نرخ دلار در روزهای آینده نزولی باشد معامله‌‌گران هنوز در فاز مقاومت و احتیاط هستند .

به گفته کشتی آرای درصورت روند کاهشی دلار قیمت سکه و طلا نیز کاهش پیدا می‌کند و سکه وارد کانال ۱۳میلیونی می‌شود.

سکه طرح جدید در این هفته حدود ۲۴۰ هزار تومان افزایش یافت و نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب ۸۰ هزار تومان و ۸۶ هزار تومان کاهش  قیمت داشته اند و ۲۰ هزار تومان  از ارزش سکه های یک گرمی در این هفته کاسته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عاقل
۱۷:۵۳ ۱۰ تير ۱۴۰۱
فردا نقد میشم و الفرار.حیف پول که بزاری تو این خراب شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۰ تير ۱۴۰۱
تنها محرک بازار سرمایه اعتماد مردم است که از دست رفته و به این سادگی بر نمی گرده
آخرین اخبار