آغاز فرآیند توزیع کتب درسی از ۱۰ شهریور

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت:حدود ۸۹ میلیون جلد کتاب، در استان‌ها توزیع شده است. امسال هیچ مشکلی در زمینه توزیع کتاب‌های درسی نخواهیم داشت.

محمد علوی‌تبار گفت: همانگونه که قلب از طریق شریان‌ها و رگ‌ها با تمام اعضای بدن ارتباط دارد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی نیز باید ارتباطش با تمامی اجزای وزارت آموزش برقرار باشد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از چاپ ۱۴۹ میلیون جلد کتاب درسی برای سال تحصیلی پیش‌رو خبر داد و گفت: حدود ۸۹ میلیون جلد از این تعداد، در استان‌ها توزیع شده است. امسال هیچ مشکلی در زمینه توزیع کتاب‌های درسی نخواهیم داشت و به همین منظور فرآیند توزیع کتاب‌های درسی از ۱۰ شهریور ماه آغاز خواهد شد.

او گفت: بین عملیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی و توزیع کتاب‌ها ارتباط مستقیمی وجود دارد و هرچه ثبت سفارش‌ها زودتر صورت پذیرد فرآیند توزیع مطلوب‌تر خواهد بود.

وی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به تولیدات داخلی و استفاده از امکانات و تجهیزات داخل کشور نیز اشاره کرد و گفت: در راستای عملیاتی سازی این منویات، سازمان پژوهش امسال قراردادی را با شرکت چوب و کاغذ مازندران منعقد کرد که قرار است ۶۷ درصد کاغذ‌های استفاده شده در کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده از کاغذ تولید داخل تامین شود.

علوی تبار با اشاره به اینکه کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جاری به اندازه کافی چاپ شده است تاکید کرد که برای بخش اتباع خارجی و مهاجرین نیز تدابیر لازم اندیشیده می‌شود.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به روند کُند ثبت‌نام کتاب‌های درسی برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم که از پنجم تیرماه آغاز شده است، گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده با معاونت ابتدایی، معاونت متوسطه و سازمان استعداد‌های درخشان، امیدوارم این روند تسریع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۳ تير ۱۴۰۱
خواهشن طرح ثبت نان کتب لا به همون حالت چندسال قبل برگردانید
آخرین اخبار