ساماندهی خانه‌مسافرها در همدان

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان گفت: یک شرکت مجری خانه مسافر‌ها می‌شود تا کارتن بدستان نیز جمع‌آوری و ساماندهی شوند.

علی خاکسار گفت: کمیته اسکان و رفاه مسافران خدمات سفر استان با حضور دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده و در این جلسه نکات مرتبط با اسکان و رفاه مسافران مطرح و قرار شد شهرداری به عنوام متولی پارک‌ها و بوستان‌ها، مکان‌هایی که برای نصب چادر مناسب است را تعیین کند.

او گفت: قرار شده پارک‌هایی برای نصب چادر مسافران پیش‌بینی شود که به لحاظ امکاناتی، چون سرویس بهداشتی، آبخوری و نمازخانه مجهز باشند و امنیت مسافران نیز در آن نقطه تامین باشد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در ادامه گفت: بوستان نماز، ارم، کولاب، شهروند و مادر برای نصب چادر در نظر گرفته شده و لیست کامل پارک‌ها باید از سوی شهرداری در اختیار میراث فرهنگی قرار گیرد تا در سامانه خدمات سفر کشور نیز ثبت و با نصب بنر در سطح شهر اطلاع‌رسانی شود.

او گفت: رسیدگی به وضعیت کارتن‌بدستان نیز در چندین جلسه مستقل بررسی شده و در کمیته امنیت گردشگران نیز مطرح شد و قرار شد با محوریت فرمانداری‌های همدان، ملایر و کبودراهنگ ساماندهی شوند.

خاکسار گفت: با توجه به اینکه میراث فرهنگی متولی گردشگری است و کار تعیین مجری برای ساماندهی کارتن بدستان، اطلاع‌رسانی خانه مسافر‌ها و صدور مجوز را انجام می‌دهد و برخورد با خانه‌مسافر‌های غیرمجاز نیز با دستگاه قضایی و انتظامی است، با همکاری هم این طرح را اجرا می‌کنند.

او گفتک طی فراخوانی که اعلام شده، ۶ شرکت برای مجری خانه‌مسافر‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که اوائل هفته آینده کمیته هماهنگی را داریم که یک شرکت را برای مجری خانه مسافر‌های استان انتخاب کنیم.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: پس از انتخاب مجری خانه مسافر‌ها فقط زیر نظر این شرکت فعالیت خواهند داشت.
اوگفت: در حال حاضر ۲۵ خانه مسافر مجوز دارند که پیش‌بینی می‌شود ۱۵۰ خانه مسافر بتوانند مجوز دریافت و فعالیت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.