اختصاص ۳هزار میلیارد تومان اعتبار برای زیر ساخت های فرهنگی

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۳هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی اختصاص یافته است.

 محمد خزاعی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور در نشست بررسی و رفع مشکلات سینما‌های استان کرمان که با حضور مدیران ادارات ارشاد شهرستان‌ها، شهرداران و فرمانداران شهرستان‌های استان و مسئولان سینما‌های استان برگزار شد گفت: فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان‌ها مهمترین درخواست مسئولان شهرستان‌ها است که این دغدغه جای تقدیر دارد.

او با بیان اینکه سینماسازی به مثابه کار کرد آموزشی و تربیتی برای همه‌ کشور‌ها مهم است و براساس یک کار پیمایشی در سراسر کشور بیش از ۲۳۰ شهرستان بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت فاقد سالن سینما هستند، گفت: عدالت فرهنگی از سیاست‌های دولت سیزدهم است به همین دلیل برای تعامل بیشر با شهرستان‌ها سفر‌های استانی آغاز شده است و در هفته آینده دهمین سفر انجام و سپس در یک جمع‌بندی برنامه‌ها و تصمیمات این سفر‌ها بررسی و برای حل مشکلات و رفع دغدغه‌های موجود برنامه‌ریزی خواهد شد.

خزاعی با بیان اینکه پیگیری و جدیت شهرستان‌ها در رفع مشکلات ما را فعال‌تر خواهد کرد و اقدام ارزشمندی است، به مهمترین دغدغه مدیران و مسئولان شهرستان‌ها در ایجاد سینما‌های جدید و یا تجهیز آن‌ها اشاره کرد و گفت: سینما‌های سیار کار کرد زیادی ندارد، در حال حاضر حدود ۳ هزار درخواست برای سینما سیار وجود دارد که راه‌اندازی این تعداد امکان پذیر نیست، زیرا با توجه به هزینه انجام شده کارکرد زیادی نخواهد داشت.

او می گوید: تجربه نشان می‌دهد اگر سینما‌ها از فضای اداری فاصله بگیرند و در فضای تجاری و مال‌ها ایجاد شود مورد استقبال قرار می‌گیرند بنابراین باید با همکاری استانداران، فرمانداران و شهرداری‌ها این فضا با توجه فضای هر شهرستان در مجتمع‌های تجاری ایجاد شود.

رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور گفت: هر کجا که سینما‌های سنتی تبدیل به سینما‌های مدرن شدند جذب مخاطب بالا رفت، بر اساس آمار موجود در کل کشور ۱۰ درصد مردم به سینما می‌روند و در شهر‌هایی که سینما‌ها مدرن شده‌اند مثل اصفهان، شیراز، مشهد و تهران مخاطبان سینما ۷۰ درصد و در شهر‌های دیگر این مخاطب ۳۰ درصد است.

خزاعی یکی دیگر از دلایل استقبال کم مردم از سینما را نبود قصه مناسب و قهرمان در فیلمنامه‌ها دانست و گفت: ژانربندی فیلم‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد ما نیز تلاش داریم این وضعیت حل و فضایی ایجاد شود که فیلمسازان به اقتصاد سینما و اعتماد مخاطبان توجه کنند.

او با بیان اینکه ۳هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی اختصاص یافته است، گفت: سفر رئیس جمهور به استان کرمان بهترین فرصت برای رفع مشکلات و بیان درخواست‌ها است تا مصوباتی در زیرساخت‌های فرهنگی پیش‌بینی شود که مسئولان باید این امر را مورد توجه قرار دهند.

در ادامه این جلسه مدیران و مسئولان حاضر در این جلسه به بیان درخواست‌ها و مشکلات شهرستان‌ها پرداختند که تکمیل پروژه‌های فرهنگی، نبود سینما، ایجاد و توسعه سالن‌های سینما، فراهم کردن تجهیزات لازم برای سینما‌های شهرستان‌ها، توسعه سیستم‌های سرور و صوتی سینما، ایجاد پردیس‌های سینمایی، فراهم کردن شرایط ایجاد تفاهم‌نامه با بخش خصوصی در راه‌اندازی پردیس سینمایی و رسیدگی به وضعیت سینما‌های در حال تعطیل از جمله مهمترین این درخواست‌ها بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار