عبدالسلام حنفی:

نشست لویه جرگه به درخواست علما و ریش‌سفیدان قومی برگزار می‌شود

عبدالسلام حنفی روند برگزاری نشست «لویه جرگه» را تشریح کرد.

قرار است گردهمایی علمای دینی و سران قومی (لویه جرگه) امروزپنج‌ شنبه در کابل برگزار شود.

عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرای طالبان روند برگزاری نشست لویه جرگه (گردهمایی علمای دینی و سران قومی) را تشریح کرد.

عبدالسلام حنفی درباره شکل‌گیری این نشست گفت: این گردهمایی به درخواست مکرر علما و ریش‌سفیدان قومی بوده است و در مورد مسائل مختلف مانند نظام اسلامی، استقلال افغانستان، وحدت ملی و چگونگی رشد مسائل اقتصادی و اجتماعی و سایر مسائل گفتگو خواهد شد.

حنفی درباره اینکه آیا برای شرکت‌کنندگان شرط خاصی پیش‌بینی شده است یا خیر، گفت: ما قیودات خاصی را برای شرکت‌کنندگان وضع نکرده‌ایم و ممکن است جوانان نیز در این گردهمایی حضور داشته باشند.

حنفی در پاسخ به سؤالی درباره حضور زنان در این گردهمایی گفت: «علما فرزندان زنان هستند، بنابراین زنان نیز به طور غیر مستقیم  به نحوی در این نشست حضور دارند».

براساس اطلاعات منتشر شده، نشست «لویه جرگه» که با عنوان «گردهمایی بزرگ علمای افغانستان»  برگزار خواهد شد، شاهد حضور ۳۰۰۰ نفر از علما و متنفذان قومی ۳۴ استان این کشور خواهد بود.

برخی منابع نیز می‌گویند، این نشست سه روزه است.

طالبان  به دنبال مشروعیت داخلی، منطقه ای و بین المللی است.

تأمین حقوق اساسی زنان و تحصیل همه دختران، مورد استفاده قرار نگرفتن خاک افغانستان ضد کشورهای دیگر و تشکیل دولت فراگیر در این کشور از پیش شرط‌ های جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن طالبان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار