ریابکوف: از تقویت حضور نظامی آمریکا در اروپا هراس نداریم

معاون وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که کشورش از تقویت حضور نظامی آمریکا در اروپا هراسی ندارد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در سخنانی تصریح کرد که کشورش از اعلام جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تقویت حضور نظامی این کشور در اروپا هراسی ندارد و این امر واکنش روسیه را به دنبال خواهد داشت.

طبق گزارش المیادین، سرگئی ریابکوف گفت: از اینکه جوبایدن اعلام کرد کشورش حضور نظامی خود در اروپا را تقویت خواهد کرد، هراسی نداریم.

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: «من فکر می‌کنم کسانی که این تصمیم‌ها را می‌گیرند دچار این توهم هستند که روسیه ممکن است از اینگونه اقدامات بترسد؛ البته آنها موفق به انجام آن نخواهند شد و از این تلاش های خود به نتایج مورد انتظارشان نخواهند رسید.»

او ادامه داد: «امنیت کشورهایی که یگان های نظامی بیشتر از آمریکا در آنها مستقر خواهند شد افزایش نخواهد یافت؛ آنچه اکنون در حال وقوع است بدون شک واکنش ما را به دنبال خواهد داشت».

صبح امروز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که کشورش "حضور نظامی خود را در اروپا تقویت خواهد کرد" تا ناتو بتواند "به تهدیدهایی که از همه جهت و در همه زمینه ها ایجاد می شود، پاسخ دهد."

بایدن در جریان نشست سران ناتو در مادرید اضافه کرد که "حضور نظامی و تجهیزات آمریکا در اسپانیا، لهستان، رومانی، کشورهای بالتیک، انگلیس، آلمان و ایتالیا تقویت خواهد شد."

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار