اعلام هشدار کمبود انرژی در ژاپن

معاون دبیر کابینه ژاپن، از احتمال اعلام «هشدار انرژی» در این کشور به دلیل کمبود برق به دلیل افزایش دمای بی سابقه در ژاپن خبر داد.

یوشیهیکو ایزوزاکی، معاون دبیر کابینه، در کنفرانسی مطبوعاتی در توکیو با اعلام این خبر گفت: «انتظار می‌رود دما در ماه ژوئن به رکوردی بی سابقه برسد و باعث افزایس مصرف برق در بالاترین سطح خود شود. ما همچنان از مردم می خواهیم که در مصرف برق صرفه جویی کنند.»

به گزارش راشاتودی، ایزوزاکی در ادامه پیشنهاد داد تا برای جلوگیری از گرمازدگی از تهویه مطبوع استفاده شود، اما وسایل برقی غیرضروری و چراغ‌های اضافی خاموش شود.

دبیرکل دولت نیز با اعلام وضعیت «هشدار انرژی» یا «وضعیت خطرناک در حوزه تامین برق»، گفت که وزارت اقتصاد، صنعت و تجارت در هر دوره به طور جداگانه تصمیم مناسب را اتخاذ می‌کند.

پیش از این اعلام شده بود که مشکلات برق در کلان شهر‌ها در تابستان امسال و همچنین در زمستان پیش بینی می‌شود، زیرا مناطق مختلف کشور را در بر می‌گیرد و فصل گرمایش امسال ممکن است سخت‌ترین فصل برای ژاپن از سال ۲۰۱۲ باشد، زمانی که تمام انرژی هسته‌ای نیروگاه‌ها پس از زلزله و حادثه ۱ نیروگاه فوکوشیما برای انرژی هسته‌ای تعطیل شدند.

دولت ژاپن ممکن است در پی ادامه این بحران از شرکت‌های انرژی بخواهد که نیروگاه‌های حرارتی قدیمی را که سال هاست تعطیل شده اند مجددا راه اندازی کنند و همچنین حداکثر توانایی نیروگاه‌های هسته‌ای را به کار گیرد. علاوه بر این، شرکت‌های انرژی موظف خواهند بود در مورد مشکلات ناشی از تامین برق به مردم و نهاد‌ها هشدار‌های اولیه صادر کنند. دلایل این مشکلات گرانی گاز طبیعی مایع و نگرانی‌های فزاینده در خصوص ثبات عرضه برق است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار