لنز‌هایی که دنیا را به شکل متفاوت نشان می‌دهند

شرکت موجو ویژن لنز‌های هوشمندی را آزمایش می‌کند که دنیا را به شکل متفاوتی به شما نشان می دهد.

لنز‌های تماسی هوشمند به بازار می آیند تا نمایشگر‌های واقعیت افزوده را دقیقاً روی کره چشم شما قرار دهند. هفته گذشته، درو پرکینز، مدیر عامل موجو ویژن Mojo Vision، داوطلب شد تا اولین نمونه اولیه طراحی شرکتش را آزمایش کند.کوچکترین و قابل حمل‌ترین گجت‌های هوشمند که می‌توانیم تصور کنیم در چشم استفاده شود، لنز تماسی است.

موجو ویژن از سال ۲۰۱۵ روی طراحی لنز‌های تماسی هوشمند کار می‌کند و جدیدترین نمونه اولیه آن لنز Mojo دارای تجهیزات بسیار چشمگیری است.برای شروع، دارای کوچکترین و با بالاترین تراکم صفحه نمایش در جهان است که می‌تواند محتوای پویا را نشان دهد.

یک صفحه نمایش تک رنگ سبز رنگ MicroLED با قطر کمتر از ۰.۵ میلی متر (۰.۰۲ اینچ)، با وضوح ۱۴۰۰۰ پیکسل در اینچ، که دارای یک پردازنده ARM Core M۰، یک رادیو ۵ گیگاهرتزی با قابلیت ارتباط با تاخیر بسیار کم، و شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و مغناطیس‌سنج کافی برای ردیابی حرکات چشم شما با دقت فوق‌العاده است و به شما امکان می‌دهد حتی با حرکت چشمانتان به اطراف تصویر ثابت بماند.

این دستگاه دارای یک میکرو باتری پزشکی است که در حلقه بیرونی آن تعبیه شده است - که به اندازه کافی بزرگ است تا در نسخه نهایی محصول در تمام طول روز کار کند - همچنین مدار‌های مدیریت انرژی و یک سیستم شارژ بی سیم دارد.برای کنترل آن نیازی به کنترل‌های دستی، گوشی هوشمند، یا حتی ورودی‌های کنترل اعصاب متا نخواهید داشت.

مجو ویژن یک رابط کاربری هندزفری طراحی کرده است که با حرکات چشم شما کنترل می‌شود. همه این‌ها به قدری فوق‌العاده باریک و جمع و جور نگهداری می‌شوند که می‌توانید آن را روی کره چشم خود بچسبانید و همچنان بدون استفاده از وسیله اضافی، پلک خود را بالای آن بکشید. این کاری است که پرکینز در ۲۳ ژوئن در آزمایشگاه موجو در ساراتوگا، کالیفرنیا انجام داد و اولین کسی بود که از این لنز تماسی هوشمند AR با ویژگی‌های کامل استفاده کرد.

نظرات او در مورد این تجربه بسیار مختصر بود: پرکینز در یک پست وبلاگی گفت: "پس از تکمیل آزمایشات بالینی و کاهش خطرات احتمالی ایمنی، من لنز Mojo را را استفاده کردم. با این لنز متوجه شدم که می‌توانم با قطب نما تعامل داشته باشم. تصاویر را مشاهده کنم و از یک تله پرومتر روی صفحه یک نقل قول را بخوانم. من آینده را با محاسبات نامرئی به طور مستقیم تجربه کردم ... استفاده از این لنز لذت بخش بود.روند آزمایش Mojo Vision آغاز شده است.

این شرکت طیف وسیعی از افراد داوطلب دعوت خواهد کرد، که این لنز را آزمایش کنند و بازخورد خود را ارائه دهند که در نسخه‌ای با هدف تولید قرار می‌گیرد، بیشتر توسعه یافته و برای تأیید بازار به (FDA) سازمان غذا و دارو آمریکا ارسال می‌شود.در همین حال، این شرکت با توسعه دهندگان برنامه کار می‌کند تا عملکردی را برای دستگاه در زمان راه اندازی ایجاد کند.

پرکینز می‌نویسد: ما امیدواریم ببینیم که لنز موجو زندگی افراد دارای اختلال بینایی را با بهبود توانایی آن‌ها در انجام کار‌های روزمره که بسیاری از ما بدیهی می‌دانیم، تغییر دهد. من تصور می‌کنم ورزشکاران آماتور و حرفه‌ای از لنز موجو استفاده کنند تا بتوانند تمرینات تخصصی انجام دهند.با این لنز، متمرکز بمانید و به اوج عملکرد برسید.

این ابزاری است که می‌تواند به افراد در طول روز یک دستیار نامرئی بدهد تا بدون از دست دادن دسترسی به اطلاعاتی که نیاز دارند در هر موقعیتی مطمئن و متمرکز بمانند.

این شرکت هنوز اعلام نکرده است که چه زمانی محصول را در به فروشگاه‌ها عرضه می‌کند، اما در مصاحبه‌ای با IEEE Spectrum، معاون ارشد محصول و بازاریابی موجو تخمین می‌زند که قیمت آن چیزی در حدود قیمت یک گوشی هوشمند سطح بالا باشد.

به نظر می‌رسد استفاده از این لنز آن نیز کمی مشکل باشد، زیرا برای کارکردن در یک جهت خاص طراحی شده است.اما این محصول تازه اول راه است و پیشرفت‌های چشمگیری در راه است.


منبع: سایت نیواطلس

برچسب ها: لنز هوشمند ، گجت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار