ساداتی نژاد:

افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در دستور کار سال آینده وزارت جهادکشاورزی است

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان در دستور کار سال آینده این وزارتخانه است، گفت: همچنین به دنبال کاهش قیمت تمام شده کود شیمیایی برای کشاورزان هستیم.

سیدجواد ساداتی‌نژاد گفت: یکی از این برنامه‌ها افزایش قیمت خرید تضمینی گندم است که اثر اصلی خود را در کشت و تولید سال زراعی آینده نشان خواهد داد.

او می گوید: همچنین کاهش قیمت کود شیمیایی یکی دیگر از این راهکارهای وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید گندم در کشور است که امسال ۴۵ درصد قیمت کود پتاس و فسفات کاهش یافت که می‌تواند در تولید گندم در سال آینده فوق العاده تاثیر گذار باشد.

او گفت: همچنین برنامه سوم برای افزایش تولید گندم در کشور، کشت قراردادی به عنوان یکی از محوری‌ترین اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت:  در کشت پاییزه در گندم کشت قراردادی را توسعه خواهیم داد، بنابراین انتظار می‌رود در سال زراعی آینده تولید داخلی با حمایت‌های لازم بهتر و مطلوب باشد و زمینه برای خودکفایی در حوزه گندم فراهم شود.

ساداتی‌نژاد گفت:  امسال تاکنون سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که در سال گذشته این رقم ۴.۵ میلیون تن بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی روز سه‌شنبه به منظور بررسی مسائل و چالش‌های پیشرو در حوزه جهاد کشاورزی میاندوآب، باروق و چهاربرج و همچنین بازدید از ظرفیت‌های این شهرستان‌ها در حوزه تولیدات کشاورزی و دامی به استان آذربایجان غربی سفر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۷ تير ۱۴۰۱
پول امسال زود واریز کن سال بعد پیشکشت