زیرساخت های ۴٢ بیمه تکمیلی برای انتقال ارز دارو آماده نیستند

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: بیمه پایه و ۴٢ بیمه تکمیلی داریم که زیر ساخت‌های آن‌ها برای انتقال ارز دارو به بیمه‌ها آماده نیست.

ناصحی گفت: وقتی بحث زیرساخت برای انتقال ارز به بیمه‌ها می‌شود؛ یعنی همه زیرساخت‌ها آماده برای اجرا باشند. بیمه سلامت در ایجاد زیرساخت‌ها پیشرو بوده و زیرساخت‌ها را فراهم کرده است. ما تنها یک یا دو بیمه نیستیم و عمده بیمه‌ها زیرساخت‌های الکترونیکیشان آماده نیست. ما ١٧ بیمه پایه و ۴٢ بیمه تکمیلی داریم که زیرساخت‌های آن‌ها برای انتقال ارز دارو به بیمه‌ها آماده نیستند.

او گفت: وزیر بهداشت ٢ سری نامه به موسسات بیمه‌ای پایه و تکمیلی ارسال کرده است؛ اما متاسفانه جز موارد محدود زیرساخت‌ها فراهم نشده اند. در بیمه سلامت زیرساخت الکترونیکی برای انتقال ارز دارو فراهم شده است.

به گفته وی ٨٠ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت و تامین اجتماعی هستند و ۵ میلیون و ٨٠٠ هزار نفر در سه دهک پایین، رایگان بیمه شده اند. فراخوان برای بیمه دهک بالای کشور داده‌ایم تا تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و اتباعی هم که هویت ندارند، باید بیمه شوند و تخمین زده می‌شود که یک‌ میلیون نفر بدون هویت رسمی باشند که می‌توانیم آن‌ها را تحت پوشش قرار دهیم. ملاحظاتی را وزارت کشور دارد و این افراد باید کد شناسایی دریافت کنند؛ زیرا با انتقال ارز به بیمه‌ها باید بیمه ما به التفاوت را پوشش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار