رئیس اداره درمان دندانپزشکی وزارت بهداشت:

وضعیت سلامت دهان و دندان در کشور خوب نیست

قاسم صادقی گفت: سلامت دهان و دندان به ویژه برای افراد دارای سن بالا وضعیت خوبی ندارد.

رئیس اداره درمان دندانپزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه آیین افتتاح مرکز جراحی دندانپزشکی بیماران خاص در مرکز آموزشی درمانی متینی کاشان در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته، سلامت دهان و دندان به ویژه برای افراد دارای سن بالا وضعیت خوبی ندارد.

قاسم صادقی گفت:شاخص سلامت دهان و دندان به‌ویژه هر چه سن افراد جامعه بالاتر می‌رود بدتر می‌شود.

او می‌گوید: امید است با موافقت مجلس و شورای عالی بیمه سلامت پیشنهاد بسته بیمه پایه دندانپزشکی شرایط سلامت دهان و دندان مطلوب‌تر شود.

به گفته او، بسته پیشنهادی بیمه پایه دندانپزشکی دیروز از سوی وزارت بهداشت به شورای عالی بیمه ارسال شده و در دستور کار شورا قرار گرفته است.

رئیس اداره درمان دندانپزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قرار است بیماران خاص در این بسته پیشنهادی بیمه دندانپزشکی صد در صد تحت پوشش خدمات بیمه پایه قرار بگیرند و حتی سهم بیمار از هزینه‌های درمان (فرانشیر) دندانپزشکی نیز برای آن‌ها صفر به صفر برسد.

صادقی گفت: هزینه بسته پیشنهادی از محل حذف ارز ترجیحی برای واردات تجهیزات دندانپزشکی تامین خواهد شد.

به گفته او، قرار شده است مابه‌التفاوت ارز تخصیص یافته به دندانپزشکی در سال ۹۸ که از مهر ماه قطع شده است با ارز آزاد را برای بسته پیشنهادی اختصاص دهند.

او می‌گوید: هر چه که مواد و تجهیزات دندانپزشکی در آخرین سالی که ارز کامل دادند وارد شده است مابه التفاوت آن در قالب صندوق بیمه دندانپزشکی تامین شود که البته مستلزم مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

صادقی گفت: خواسته وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اینست که بسته پیشنهادی بیمه پایه دندانپزشکی را در قالب طرح صندوق بیمه دندانپزشکی ارائه کنند تا زودتر به نتیجه برسد و مصوب شود چرا که اگر بخواهد به صورت لایحه و مسیر تصویب آن را طی کند زمان یکی دو ساله از دست می‌رود.

او می‌گوید: بسته بیمه پایه دندانپزشکی جزو تکالیف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هست که هیئت وزیران آن را تکلیف کرده و خوشبختانه دیروز در قالب بسته پیشنهادی با امضای معاون درمان وزارت بهداشت به شورای بیمه رفته است.

به گفته او، در این بسته از اعتباراتی که در حال حاضر بیمه‌ها دارند می‌توانند استفاده کنند و کسری آن را در سال جاری از محل مابه التفاوت ارز تامین و از سال آینده در ردیف‌های بودجه عملیاتی کنند.

صادقی از افتتاح مرکز دندانپزشکی تحت بیهوشی برای بیماران خاص هفته آینده در ارومیه نیز خبر داد.

مرکز جراحی دندانپزشکی بیماران خاص در مرکز آموزشی درمانی متینی کاشان با حضور دکتر قاسم صادقی رئیس اداره درمان دندانپزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، معاونین درمان و بهداشت دانشگاه و جمعی از مدیران کاشان، خیرین کاشانی و مسئولین موسسات خیریه و مراکز توانبخشی بیماران خاص شهرستان افتتاح شد.

این مرکز با هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی خیران سلامت در کاشان و راه اندازی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار