سفر رابرت مالی به قطر و احتمال از سرگیری مذاکرات هسته‌ای

خبرگزاری رویترز گزارش داد که نماینده آمریکا در امور ایران امروز به پایتخت قطر سفر و با وزیر خارجه این کشور دیدار می‌کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه نوشته است انتظار می‌رود رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران امروز (دوشنبه) وارد دوحه، پایتخت قطر شود و با وزیر خارجه این کشور دیدار کند.

همچنین این خبرگزاری مدعی شده علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد کشورمان نیز فردا و پس فردا در دوحه خواهد بود.

پیش از این یک کارشناس مسائل خاورمیانه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الحدث گفته بود احتمال انتقال مذاکرات هسته‌ای ایران از وین به «دوحه» وجود دارد. امروز خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های ایرانی تایید کرد که قطر میزبان جدید مذاکرات بین ایران و ۴+۱ خواهد بود. محمد مرندی، مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره کننده کشورمان گفته ایران قطر را به دلیل روابط دوستانه به عنوان میزبان جدید انتخاب کرده است. محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر تا کنون، بار‌ها از دستیابی به توافق هسته‌ای حمایت کرده و معتقد است که توافق هسته‌ای چشم‌انداز برای همکاری و رایزنی‌های منطقه‌ای گسترده‌تر با ایران را باز می‌کند.

جوزپ بورل، هماهنگ‌کننده اروپایی مذاکرات برجام که به تازگی به تهران سفر کرده، روز شنبه اعلام کرده بود که مذاکرات برجام «به زودی» و در کشوری در حوزه خلیج فارس برگزار خواهد شد. 

گفتنی است مذاکرات هسته‌ای از اسفندماه سال گذشته متوقف شده است. با این حال، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان پنجشنبه گذشته ابراز امیدواری کرد که به زودی مذاکرات از سر گرفته شود و گفت: «امیدواریم با واقع بینی طرف آمریکایی بتوانیم در آینده نزدیک به نقطه نهایی توافق برسیم». 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار