بیات منش:

دستگاه‌های شتاب نگار برخط در استان زنجان فعال هستند

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته نصب دستگاه‌های شتابنگار برخط در استان زنجان فعال بوده و در حال اجرا است.

بیات منش گفت: لزوم شناسایی حریم شهر‌ها و تبیین توسعه آن‌ها با توجه به شکل زمین ساختی آن ها، شناخت دقیق از گسل‌ها و وضعیت لرزه خیزی این منطقه در شکل گیری و توسعه شهری آن بسیار حائز اهمیت است.

او می گوید: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان متولی شبکه شتاب نگاری زلزله در کشور، مرجع مهمی در طراحی سازه‌های مقاوم و مدیریت بحران و زلزله در کشور است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با پیگیری‌های صورت گرفته نصب دستگاه‌های شتاب نگار برخط در استان زنجان فعال بوده و در حال اجرا است.

بیات منش گفت: تاکنون روش‌های متعددی جهت پیش بینی زلزله صورت گرفته است، اما هیچ یک از آن‌ها توانایی تخمین دقیق زمان، مکان و شدت زلزله را ندارد.

او می گوید: در کشور ما سلامت زمین قبل از ساخت وساز، بررسی و تائید نمی‌شود درحالیکه در اکثر کشور‌های زلزله‌خیز دنیا این مسئله به شدت مورد دقت و تأکید متولیان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در ساخت یک ساختمان علاوه بر زمین، طرح ساختمان، کنترل مصالح و کنترل ساخت هم اهمیت دارد و این عوامل در استحکام ساختمان نقشی موثری دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.