افزایش آمار طلاق در کهگیلویه و بویراحمد طی پارسال

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد گفت: طلاق طی پارسال در این استان رشد ۱۹ درصدی داشته است.

زمان خوب گفت: در حال حاضر ۳۲ دفتر ازدواج و ۳٠ دفتر طلاق در استان داریم که در سال ۶ هزار و ۴۸۶ ازدواج طی سال ۹۹ در این دفاتر به ثبت رسید.

او با بیان اینکه پارسال ۶ هزار و ۸۷ ازدواج در دفاتر مربوطه به ثبت رسید، می گوید: کاهش ۶ درصدی این آمار به نسبت مدت مشابه پارسال را شاهدیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان به رشد ۱۹ درصدی طلاق در کهگیلویه و بویراحمد طی سال ۱۴۰۰، از ثبت ۱۳۶۸ طلاق در سال ۹۹ خبر داد و گفت: ۱۶۳۲ طلاق پارسال بیانگر رشد این آمار به نسبت سال ۱۳۹۹ است.

به گفته خوب، همچنین در سه ماهه امسال، ۳۷۴ طلاق در دفاتر مربوطه ثبت شد.

او به واحدهای ثبتی استان اشاره کرد و می گوید: پنج واحد ثبتی در استان فعال بوده و مجوز ایجاد واحدهای ثبتی باشت و لنده نیز محقق شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با اشاره به اینکه سامانه‌های پذیرش ثبت از متقاضیان فعال بوده، گفت: پارسال، ۲۴۵ هزار و ۱۴۹ پرونده در واحدهای ثبتی پذیرش شد.

خوب کاداستر کشاورزی را یکی از مهمترین موضوعات ابلاغی دانست و می گوید: با اجرای این برنامه نسق های زراعی تا سال ۱۴٠۴ حذف و ساماندهی زمین‌های زراعی با اجرای کاداستر محقق می‌شوند.

او با بیان اینکه در حوزه اجرای اسناد رسمی، یک اداره شبه قضائی فعال است گفت: وصول مطالبات در بخش‌های مختلف از طریق ادارات اجرای اسناد رسمی عملیاتی می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: ۱۶۹ میلیارد وصولی مطالبات و پرداخت به بانک‌ها در پارسال بوده که این میزان در سه ماهه اخیر ۷۵ میلیارد تومان است.

به گفته خوب، همچنین طی پارسال ۶۹۵ شرکت و ۱۸۶ مؤسسه با میانگین زمان پوشش یک روزه ثبت شد.

او با اشاره به فعالیت ۶۹ دفتر اسناد رسمی در استان می گوید: ۳۵ هزار و هشتاد سند در سه ماهه اخیر توسط این دفاتر تنظیم شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: تحول عظیم با سایت ثبت من و توسعه خدمات به سمت تمام الکترونیک رقم خورده و به سمت پوشش تمام الکترونیک حرکت می‌کنیم.

خوب با اشاره به ثبت اراضی ملی، می گوید: ۱٠٠ درصد اراضی ملی استان به شکل کاداستر دارای سند مالکیت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.