ارائه آموزش‌های مهارتی برای توانمند‌سازی معتادان بهبود یافته

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان از توانمندسازی بیش از ۱۳۱ نفر از معتادان بهبود یافته با فراگیری آموزش‌های مهارتی در سه ماه امسال خبر داد.

  روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان جلیل شهریاری  گفت:ارائه آموزش‌های مهارتی برای توانمند‌سازی معتادان بهبود یافته گامی مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی میباشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: گسترش مهارت‌آموزی به جامعه می‌تواند شهروندان را توانمند ساخته و از افراد مستعد جامعه، نیروی ماهر و کارآفرین بسازد و با فراهم‌کردن اشتغال زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را فراهم کند.

او گفت: به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، توانمند‌سازی افراد در معرض آسیب، ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال، جلوگیری از گرایش مجدد به اعتیاد و بزهکاری از آغاز سال تاکنون ۱۳۱ نفر از معتادان بهبود یافته آموزش‌های مهارتی را دیده‌اند که از این تعداد ۱۵ نفر زن و ۱۱۶ نفر مرد هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: آموزش مهارت‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد برای این افراد به شمار می‌رود.

شهریاری فعالیت آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه آسیب‌های اجتماعی را شامل آموزش معتادان بهبود یافته، آموزش زنان سرپرست خانوار، آموزش زنان بدسرپرست، آموزش برای ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی و حاشیه شهرها، آموزش نوجوانان و جوانان لی سر پرست، آموزش بیماران صعب العلاج و آموزش معلولان عنوان کرد.

او گفت: این آموزش‌ها بیشتر در خوشه‌های صنعت و خدمات بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار