بیش از ۲۲۰۰ نفر در حوزه مشاغل خانگی آذربایجان‌غربی صاحب شغل شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در حوزه توسعه مشاغل خانگی گفت: با تسهیلاتی که از ابتدای سال گذشته تا پایان بهار امسال در این حوزه در استان پرداخت شده، ۲ هزار و ۲۴۰ فرصت شغلی ایجاد کرده ایم.

علی دهقانی گفت: برای ایجاد این تعداد شغل، بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۸۵۳ طرح مصوب توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

او گفت: این تعداد شامل ۴۷۷ طرح اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت با پرداختی ۲۶ میلیارد تومان، ۱۲۷ طرح اداره کل جهاد کشاورزی با پرداختی پنج میلیارد تومان، ۱۰۱ طرح اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با پرداختی حدود سه میلیارد تومان و ۱۴۸ طرح اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با پرداختی حدود هفت میلیارد تومان است.

او می گوید: البته در این مدت، ۲ هزار و ۳۴۰ مجوز مشاغل خانگی در آذربایجان غربی صادر شده که از این تعداد، هزار و ۲۰۳ طرح به بانک‌های عامل معرفی و ۸۵۳ طرح تسهیلات خود را دریافت کرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: با توجه به منابع اختصاص یافته به مشاغل خانگی استان، جهت توسعه این مشاغل در سال جدید باید عزم جدی، ملی و استانی را افزایش دهیم که در این خصوص، برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است.

دهقانی گفت: مشاغل خانگی باید به عنوان فرهنگ کسب و کار در جامعه رونق پیدا کند که امیدوارم در سال جاری با همدلی و وفاقی که وجود دارد، توسعه این گونه رشته‌ها در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

او اتصال تولیدات و محصولات مشاغل خانگی به بازار فروش و تامین مواد اولیه این نوع کسب و کار‌ها را حائز اهمیت دانست و گفت: چند سالی است که طرح‌های پشتیان مشاغل خانگی نیز به عنوان یک فرصت خوب مطرح شده است.

دهقانی گفت: نظارت بر طرح‌های مشاغل خانگی در سه مقطع قبل، حین و بعد از پرداخت تسهیلات صورت می‌گیرد که در این خصوص نیازمند همراهی دستگاه‌های اجرایی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.