مجتمع پرورش ماهيان خاوياری در علي آبادكتول احداث می شود

سرپرست اداره كل شيلات گلستان گفت: به زودی در اين شهرستان مجتمع پرورش ماهيان خاوياری احداث مي شود.

اسماعیل جباری گفت: این مجتمع با ظرفیت ۲۵۰ تن گوشت و ۸۰۰ کیلوگرم خاویار و همچنین تولید سالانه ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری، با استفاده از آب ذخیره شده در پشت سد نگارستان در شهرستان علی آبادکتول راه اندازی می‌ شود.

او گفت:کارشناسان در حال مکان یابی برای توسعه پرورش ماهیان خاویاری در استان هستند.

او در مورد  استفاده از آب‌های متعارف و نامتعارف در صنعت آبزی پروری گفت: استفاده از آب‌های ذخیره شده در پشت سد‌های استان، چاه‌های مجاز کشاورزی، و همچنین آب‌های شور در سواحل دریای خزر، از مهم‌ترین برنامه‌های شیلات  برای توسعه صنعت آبزی پروری استان است.

جباری گفت: تمام تلاش خود را برای خارج شدن از روش پرورش سنتی و استفاده از علم روز و مکانیزه کردن تولید به کار خواهیم بست و در این راستای ارتباط با جامعه علمی و دانشگاهی استان از مهم‌ترین اولویت‌های شیلات است.

 حسینی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان نیز گفت: مطالعات اجرایی طرح پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آب سد نگارستان در شهرستان علی آباد کتول، در حال انجام است و پس از کسب مجوز‌های لازم این مجتمع کلنگ زنی می‌شود.

 در حال حاضر ۶ مزرعه منفرد پرورش ماهیان خاویاری در سطح استان وجود دارد که سال گذشته ۸۵ تن گوشت و ۵۰۰ کیلوگرم خاویار در این ۶ مزرعه تولید شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.