رئیس جمهور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی:

برنامه‌ای برای تغییر قیمت سوخت نداریم/ قیمت نان تغییر نمی‌کند/ اجاره‌بها بیش از ۲۵ درصد اضافه شود، قوه قضائیه رسیدگی می‌کند

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: کشور‌های دیگر مشکل سوخت دارند اما ما برنامه‌ای برای تغییر قیمت سوخت نداریم.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم شامگاه شنبه در ششمین گفت‌وگوی مستقیم تلویزیونی با مردم، گفت: گفت‌وگوی با مردم و با مردم بودن برای دولت مغتنم است. همه مدیران و دست‌اندرکاران دولت، همواره باید با مردم ارتباط داشته باشند.

او افزود: شخصا در طول مدت مسئولیت حتی قبل از دولت، تاکید داشتم که همواره ارتباطم را با مردم داشته باشم و فواید زیادی در آن می‌دیدم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نفس با مردم بودن و ارتباط برقرار کردن برکات بسیاری دارد، گفت: این کار مسئول را در جریان امور از زبان مردم قرار می‌دهد و مصداق «شنیدن کی بود مانند دیدن» است. وقتی مسئولان در محلات، در میان مردم و اقشار و اصناف مختلف سخن را از نزدیک می‌شنوند، بسیار بهتر است.

او ادامه داد: روال می‌تواند اینگونه باشد که گزارشاتی بیاید و بعضا ارتباطات تصویری هم برقرار شود، اما وقتی انسان با مردم مستقیما ارتباط برقرار می‌کند، احساس‌اش این است که مسایل دقیق‌تر منتقل می‌شود و این در حضور مردم بودن برای مسئول حس ایجاد می‌کند. هم در جلسات هیأت دولت و هم در جلسه شورای اداری استان‌ها، به همه استانداران و مدیران تاکید جدی بر برقراری ارتباط با مردم داشتم.

در زمان شروع دولت سیزدهم در بودجه ۱۴۰۰ مبلغی با عنوان ارز ترجیحی وجود نداشت

آقای رئیسی با اشاره به هدفمندسازی یارانه‌ها، گفت: در زمان شروع دولت سیزدهم در بودجه ۱۴۰۰ مبلغی با عنوان ارز ترجیحی وجود نداشت. زیرا در دولت قبل مصرف شده بود و وقتی از مجلس اصلاح ارز ترجیحی را درخواست کردیم، متاسفانه مجلس به فوریت آن رای نداد، در حالی که می بایست باید از همان روز اتفاق می افتاد اما شرایط و زیرساخت ها خوب نبود از این رو با اجازه از رهبر انقلاب ۷ ماه را گذراندیم.

او افزود: ارز ترجیحی به دست مردم نمی رسید، بلکه در دست رانت خواران بود، همچنین این ارز باید در تولید صرف می شد، اما صرف واردات کالاها به کشور می شد، ولی این کالاها با قیمت مناسب به دست مصرف کننده نمی رسید.

رئیس جمهور گفت: ۶۵ درصد افزایش قیمت کالاهای اساسی را در کشور داریم؛ این موضوع برای قبل از جنگ اوکراین بود و امروز کشورهای جهان با تورمی دست و پنجه می‌کنند که بی سابقه است و جنگ اوکراین این موضوع را حادتر کرد و همچنین امنیت غذایی را به مخاطره انداخته است.

یارانه و کالاهای اساسی کشور ارزان به‌دست مردم کشورهای همسایه می‌رسید/ برنامه‌ای برای تغییر قیمت سوخت وجود ندارد

رئیس دولت سیزدهم گفت: گزارش هایی به ما می رسید که قاچاق کالاهای اساسی به کشورهای منطقه وجود داشت و باعث می شد یارانه و کالاهای اساسی کشور ارزان به دست مردم کشورهای همسایه می رسید که این مورد اشتباه بود زیرا یارانه مردم به بیرون کشور می رفت.

او با بیان اینکه تورم اکنون، تورم جهانی است، بیان داشت: اکنون جهان با مسئله سوخت و هم کالاهای اساسی مواجه است که به لطف خدا ایران مشکل سوخت ندارد، زیرا در کشورهای مختلف قیمت سوخت تا چهار برابر افزایش داشته است ولی اکنون در سوخت و کالاهای اساسی مشکل نداشته و نداریم.

آقای رئیسی گفت: ما دولت را زمانی تحویل گرفتیم که با تورم ۶۰ درصدی مواجه بودیم؛ همچنین با کسری ۴۸۰ هزار میلیاردی بودجه مواجه و شاهد رشد پولی بودیم و اگر این موارد ادامه پیدا می‌کرد شاهد یک تورم سنگین در کشور بودیم از این رو می بایست دست به اصلاحات اقتصادی می زدیم.

آثار تورم فعلی از بین خواهد رفت

رئیس جمهور گفت: برای این اتفاق می بایست یک اقناع عمومی و اجماع نخبگانی ایجاد می شد. زیرا باید این اصلاحات اقتصادی سالیان گذشته اتفاق می افتاد که نیفتاد و اکنون اگر انجام نمی دادیم سال های بعد هزینه بر بود از این رو با کمک مجلس دست به این اصلاحات زدیم.

او ادامه داد: بنده از مردم تشکر لازم را دارم که با دولت همراهی کردند و نقشه های دشمنانی که خواب های برای کشور دیدند را نقشه بر آب کردند و همچنین دولت سعی کرد که شرایط را حفظ کند که اولین اقدام عدم استقراض از بانک مرکزی بود و دولت بر هزینه ها کنترل داشت که منجر به کاهش تورم در کشور شد.

رئیس جمهور با تأکید بر جلوگیری از رشد پایه پولی و کنترل بازار توسط دولت گفت: اصلاحات اقتصادی شرایط خاص خود را دارد که باید این شرایط را بگذرانیم و آثار تورم فعلی بنا بر نقل اقتصاددانان از بین خواهد رفت.

فقط در ۲۰ روز ۲۹ هزار میلیارد تومان بدهی اوراق دولت قبل را پرداخت کردیم

رئیسی با اشاره به اینکه بیان می شود دولت با اصلاح ارز ترجیحی قصد جبران کسری بودجه را داشته است، گفت: با توجه به پرداخت یارانه های کنونی از این اصلاحات اقتصادی هیچ پولی برای دولت باقی نمی ماند؛ ما فقط در ۲۰ روز ۲۹ هزار میلیارد تومان بدهی اوراق دولت قبل را پرداخت کردیم. همچنین ۴۰ درصد از فروش نفت را به صندوق توسعه ملی واریز می‌کنیم، چون قصد داریم با مردم شفاف باشیم.

او افزود: در این دولت هم فروش نفت افزایش داشته و هم سعی شده که پول های صادرات نفت و غیر نفت به کشور بازگردد.

باید علت افزایش قیمت‌ها برای مردم تبیین شود

رئیسی با اشاره به گرانی ها گفت: مثلا برای لبنیات باید دید که قیمت لبنیات قبل و بعد از اصلاحات اقتصادی چقدر بوده و کاملا مشخص شود و علت افزایش قیمت ها بازگو شود و تمام قیمت ها مقطوع شود. این مورد قابل قبول نیست که در هر صنفی قیمت هوایی برای کالاها درج شود و باید قیمت ها و علت افزایش آن به مردم تبیین شود.

او ادامه داد: با افزایش قیمت کالا یا خدمتی که هیچ ارتباطی با اصلاحات اقتصادی ندارد باید برخورد شود و نهادهای نظارتی باید ورود مستقیم داشته باشند و با این تخلفات برخورد جدی داشته باشند.

یکی از اهداف اصلاح نظام اقتصادی ریشه‌کن کردن فقر مطلق است

رئیس‌جمهور گفت: یکی از این اقدامات اصلاحات اقتصادی بر طرف کردن فقر مطلق است. زیرا افرادی در این کشور هستند که فقط با این یارانه ۴۵ هزار تومان زندگی می کنند و همچنین اقدام بعدی کاهش فاصله طبقانی در کشور است و اقدام بعدی که این اصلاحات با خود به همراه دارد سروسامان دادن به تولید کشور است و باید بخش خصوصی به بازار وارد شود و دولت فقط نظاره گر باشد و اگر این اصلاحات اقتصادی به درستی انجام شود در آینده شاهد رشد اقتصادی در کشور خواهیم بود.

او با اشاره به معترضان عدم دریافت یارانه، گفت: دو میلیون و ۵۰۰ نفر اعتراض داشتند که مستحق دریافت یارانه هستند و اعتراض آن ها دریافت شده و مورد بررسی قرار گرفته شده است و همچنین افرادی بودن که قبل دریافت می‌کردند اما اکنون قطع شده است و اعتراض آن ها بررسی‌ شده است و سعی خواهد شد در سومین پرداخت یارانه ها تکلیف این افراد مشخص شود.

پرداخت یارانه‌ها تا اجرای صحیح کالابرگ الکترونیکی ادامه دارد

آقای رئیسی گفت: تا کالابرگ الکترونیکی به درستی اجرا نشود پرداخت یارانه ها ادامه دار خواهد بود و همچنین دارو باید به سمت بیمه ها برود و دولت ارز ترجیحی آن را حذف نخواهد کرد و قاطعانه بیان میکنم که تا بیمه ها فعال نشوند و سازماندهی درست نشوند در تخصیص دارو پرداخت ارز ترجیحی ادامه خواهد داشت.

او افزود: در بحث نان افزایش قیمت نخواهیم داشت و اکنون به صورت آزمایشی یارانه نان در برخی استان ها در حال انجام است و به زودی بعد از رفع باگ ها این طرح به صورت رسمی در سراسر کشور اجرا خواهد شد و باز تاکید میکنم هیچ افزایش قیمتی در نان، دارو و بنزین نخواهیم داشت.

رئیس‌جمهور با اشاره به مسئله افزایش اجاره‌بها در کشور گفت: می بایست در گذشته در کشور سالی یک میلیون مسکن ساخته می شد اما متأسفانه این اقدام صورت نپذیرفت و اکنون با کسری ۷۰۰ واحد مواجه هستیم از این رو در زمان انتخابات بنده وعده ساخت ۴ میلیون در طی ۴ سال را دادم که اقدامات آن در حال انجام است تا بتوانیم تا پایان دولت این وعده عملیاتی شود؛ در آن زمان هم بیان میشد که چطور یک میلیون مسکن ساخته خواهد شد؟ اما انجام می‌شود و هم قانون کشور است.

رئیس دولت ادامه داد: باید قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی اجرایی و سامانه آن تکمیل شود که متاسفانه در سال های گذشته این عملیاتی نشده است و دولت و وزارت راه و شهرسازی در حال تکمیل و اجرایی این سامانه هستند و همچنین در نشست سران قوا مصوب شد که همچون دوران کرونا اجاره بها باید ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته باشد و برای اجرا شدن آن نظارت ها باید قوی تر شود.

ما با کمبود انرژی مواجه هستیم/ باید اقدامات لازم در جهت افزایش آن انجام شود

رئیس‌جمهور با اشاره به مدیریت منابع کشور، گفت: در ابتدای دولت سیزدهم هدف‌گذاری شد که مدیریت منابع از جمله آب، گاز و برق و ... انجام شود. یعنی در گذشته شاهد خاموشی ها یا کمبود آب بودیم، اما با مدیریت انجام شده شاهد این اتفاق در زمان حال نیستیم. زیرا دولت از خود شروع کرد تا خاموشی ها یا موارد دیگر نصیب مردم نشود، اما باید این موضوع را دریابیم که ما با کمبود انرژی مواجه هستیم و باید اقدامات لازم در جهت افزایش آن انجام شود.

وی ادامه داد: از مردم هم درخواست داریم که مردم هم به دولت کمک کنند تا اتفاقات خوبی برای تامین انرژی بیفتد و مثلا در مسئله آب از کشاورزان درخواست شده است که الگوی کشت خود را تغییر دهند که این مورد نیز درحال اتفاق است.

رشد اقتصادی ۲۰ درصدی در ۳ ماهه اول امسال

آقای رئیسی با بیان اینکه سیاست همسایگی جزو اولویت‌های دولت سیزدهم است، گفت: افزایش رشد تجاری کشور مثبت شده است؛ همچنین در بحث ترانزیت نیز اتفاقات مثبتی افتاده است و آورده بسیار خوبی برای ایران دارد و ارتباط های خوبی با اعضای شانگهای، اکو و بریکس ایجاد شده تا بتوانیم از ظرفیت های این کشورها استفاده کنیم.

به گفته او، ۳ ماهه اول امسال ۲۰ درصد رشد اقتصادی داشتیم و در سفری به تاجیکستان داشتیم رشد تجارت ما با این کشور افزایش داشته است و علیرغم تهدیدها و تحریم ها اما شاهد افزایش تجارت خارجی کشور هستیم.

رفع تحریم‌ها را دنبال می‌کنیم اما دولت به‌دنبال خنثی‌سازی تحریم‌هاست

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: ما رفع تحریم ها را دنبال خواهیم کرد و باید هر چه زودتر رفع شود؛ زیرا این تحریم ها ظالمانه است و باید طرف های مقابل به تعهدات خود باز کردند، اما دولت به دنبال خنثی سازی تحریم ها نیز است که با محوریت معاون اول رئیس جمهور در حال اتفاق افتادن است.

او افزود: اما در مورد تصویب قطعنامه علیه ایران آن هم در زمان انجام مذاکرات به نظر ما مشکل ایجاد خواهد کرد، این در حالی است که ۱۵ بار آژانس انرژی اتمی اعلام کرده است که هیچ انحرافی در مسئله هسته ای ایران وجود ندارد اما باز طرف های مقابل دست به اقداماتی می زنند که با صحبت هایشان همخوانی ندارد ولی ما میز مذاکرات را رها نخواهیم کرد.

آقای رئیسی گفت: گام هایی در جهت رشد اقتصادی انجام خواهد شد یعنی در سرمایه گذاری چه خارجی و چه داخلی اتفاقاتی در حال وقوع است؛ به‌عنوان مثال ۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد شد همچنین شاهد ورود بانک ها به سرمایه گذاری ها به میدان نفتی آزادگان هستیم و بحث سوم سرمایه گذاری بخش خصوصی و نیز بحث چهارم ورود نهادهای انقلابی به سرمایه‌گذاری ها هستیم. همچنین در بحث سرمایه گذاری خارجی نیز کشورهای دوست قرار است از ۱۰ میلیارد تا ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در کشور انجام دهند.

همه باید از حقوق مناسب برخوردار باشند/ به‌دنبال رفع بی‌عدالتی هستم

رئیس جمهور با اشاره به اجرای قانون جوانی جمعیت گفت: دستگاه های مختلف مسئولیت دارند. ستادی هم در دولت تشکیل شده است‌. در برخی موارد هم خودم شخصا دنبال می کنم. مسائل فرهنگی در افزایش جمعیت نقش زیادی دارد. فرهنگ ازدواج باید در جامعه رشد پیدا کند. همه دستگاه ها موظف هستند این قانون را اجرا کنند ما هم قانون را در همه ابعاد آن اجرا می کنیم.

او با اشاره به عادلانه سازی پرداخت حقوق و دستمزد، افزود: من تاکید به پرداخت عادلانه حقوق دارم. از شرایط پرداخت ها اطلاع دارم و دنبال رفع بی عدالتی هستم. دنبال عادلانه سازی حقوق کارکنان، کارگران و بازنشستگان هستیم، ولی توجه ما به حقوق همه است.

رئیس دولت سیزدهم در پایان با بیان اینکه آماده شنیده انتقادات هستیم، گفت: این کار باید به نحوی انجام شود که هزینه های دولت افزایش نیابد، زیرا آثار تورمی در پی خواهد داشت. حقوق همه اقشار مورد توجه دولت است. همه باید از حقوق مناسب برخوردار باشند و دولت هم پرهزینه نباشد. رفع مشکل همه اقشار مورد توجه دولت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۱۰ تير ۱۴۰۱
اجاره بها مسبت به پارسال نا ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و ۲۵ درصد حضرات حرف مفته و هیچ …. نمی تونند بکنند فقط حرف مفت و‌دستوری میزنند و دوست دارند مردم به جان هم بی افتند و شوری حل اختلاف پر پرونده بشه بخدا از شکم خانواده شرمنده ایم چه برسد به مسکن ، اشتباه کردم خانواده تشکیل دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۸ تير ۱۴۰۱
اجراه من دو برابر شده. کجاس قوه قضائیه تون...... فقط حرفاتون باد هواس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۸ تير ۱۴۰۱
عجب اقتصاد را جراحی کردید
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۸:۱۵ ۰۸ تير ۱۴۰۱
خدایا به حق علی شر مارو از سر این مسولین و سران کم کن اینا مارو نمیخوان به کی بگن
خدایا به دادشون برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۰۸ تير ۱۴۰۱
تازه فرمودند بقیه گرانی‌ها برای سال بعد .خدا ازتون نگذره که مردم رو از هستی ساقط کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۷ تير ۱۴۰۱
دولت دروغگو و ناکارآمد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۰۷ تير ۱۴۰۱
برنامه‌ای برای تغییر قیمت سوخت که نداریم، قیمت نان هم که تغییر نمی‌کند، اگه اجاره‌بها بیش از ۲۵ درصد اضافه شود هم که قوه قضائیه رسیدگی می‌کند،
خب دیگه چی میخواین مردم از این دولت؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۷ تير ۱۴۰۱
جناب آقای رییسی چرا دستور نمی‌دهید مصوبه ابطال شده دولت شما درموردحقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را که مجلس تصحیح کرده است ابلاغ کنند مگرگناه ماچیست کنباید افرایش حقوق مصوبه را بگیریم بااین شندرغاز اضافه دردی آزما درمان نمی‌شود ولی ازبسیاریمشکاات جدی جلوگیری می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۷ تير ۱۴۰۱
در این مدت که قیمت تمامی کالاها افزایش چند صد درصدی داشت چه علت قابل قبولی دادید جز گفتید خلاف قانون است و این اجحاف به مردم است کار دیگری هم کردید کجای این مملکت داری و صادق بودن با مردم است که قیمت‌ها چند باره افزایش پیدا کند و فریادرسی نباشد. امسال را سال نکبت برایمان کردید و دم از صدقات زده می شود که چهار قلم را گران کردید در صورتی که هیچاقلامی را پیدا نمی شود کرد که قیمتش افزایش نکرده باشد..ملت با تمام وجود زجر می‌کشد البته نه فاسدان و ثروت مندان تازه دارید از همین حالا نوید سال بدتر و شروع افزایش قیمت بنزین وبعضی دیگر را می دهید . آخر چقدر باید مصیبت ببینیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۷ تير ۱۴۰۱
فقط حرف احمدی نژاد فقط می تواند این کشور رانجات دهد دست رانتخوراها فاسدان اقتصادی و سران دزد را کوتاه کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۷ تير ۱۴۰۱
واقعا شما مردم عصاب خورد کنین خب که چی گرونیه نخرین دیگه اگه اقلامی مثلا مثل مرغ فقط یه هفته نخرین ببینین ارزون میشه یا نه یا برنج یا هرچی خب قبول کنین خودمون به سر خودمون اوردیم دنبال مقصر نباش چون خودمونیم
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۰۹:۳۶ ۰۷ تير ۱۴۰۱
آقا چه برخوردی یه سری به وایت بردهای املاکیها بزنید ببینید چه خبر است .آیا قانون در این املاکیها نعریفی دارد ؟؟؟!!!!! همه اجاره ها بالای 10 میلیون و رهن کمتر از 100 میلیون نداریم .به کجا پناه ببریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۷ تير ۱۴۰۱
آقا عجب مزخرفاتی واقعا" سردرد گرفتم!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۶ تير ۱۴۰۱
به شیخ بگوید من ۳ فرزند دارم ۳ ساله می خواهم یک لکن بخرم تا پول پراید ۱۵۰ جور میشه پراید میشه ۱۷۰ تا این جور میشه پراید ۱۹۰ میشه من مجبور شدم خونه در تهران اجاره دادم و امدم مارلیک و با بقیه اش یک پراید ۹۳ خریدم به نظر عاقل ها دولت من باید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۶ تير ۱۴۰۱
آقای رئیسی کار شما در جراحی اقتصاد قابل تحسین بوده شما حدودا 90 درصد غده را برداشتین ولی باقی آن مثل بانک های خصوصی هنوز دارند خون ما مردم را مینوشند شر آنها را از سر ملت بردارید و در همشونو تخته کنید پشت بانه ریال را سوخت قرار دهید و کنترل قیمت سوخت را دست مردم دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۷ تير ۱۴۰۱
ببخشید غده را برنداشتن اشتباها قلب را برداشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۶ تير ۱۴۰۱
دولت ضد فساد آقای رئیسی لطفا دلار را تک نرخی یا حداقل به دو نرخ دولتی و آزاد تقلیل دهید. الان 6 نرخ برای دلار تعریف شده که خود فساد زا و آسیب رسان هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۶ تير ۱۴۰۱
سلام
رئیس جمهور محترم، لطفا هرچه سریعتر نسبت به آزاد کردن قیمت بنزین اقدام کنید.


پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۶ تير ۱۴۰۱
وای چقدر عدالت ریخته اینجا .بابا من تحمل این همه عدالت رو ندارم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۶ تير ۱۴۰۱
لااقل طوری فیلمبرداری میکردید که روشنایی روز از پشت پنجره دیده نشه
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۶ تير ۱۴۰۱
فقط احمدی نژاد می تون این کشور نجات بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۶ تير ۱۴۰۱
روتو برم قلب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
چرا دولت رتبه بندی معلمان را اجرا نمی کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۶ تير ۱۴۰۱
چون پول ندارد و معلمان هم اهمیتی ندارند!
اهمیت اون مدیران حقوق نجومی بگیر دارند که بهشون هم بگی نجومیه میگن قانونیه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
دولت دروغگویان ،بالاخره تورم ۶۰درصد بوده یا۴۵درصد
ازقدیم میگفتند دروغگو کم حافظه می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
دیشب گفت خانواده های بی بضاعت روستایی ۴۵ تومن یاراه میگرفتن ولی الان نزدیک دومیلیون میگیرن و در رفاه هستند. خخخ آخه همه چیز گرون شده با گرون کردید اون بی بضاعت ۴۵ تومنش بیشتر از ۲ میلیون الان می ارزید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
حقوق سرباز عادی قرار بود 3500باشه.الان برا لیسانس 2700ریختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
به خدا ما ازهمین بی برنامگی شما میترسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۰۶ تير ۱۴۰۱
از اول هم تو انتخابات معلوم بود هیییییییییییییچ برنامه ای ندارد اما مردم ما همه به به وچه چه کردن رفتن به ایشان رای دادن حالا نوش جونتون بی برنامگی هاشون!
این وسط من و امسال من هم که دلسوز این ملت و خودمان هستیم میگیم به کسی رای بدید که کمتر معجزه گر و توهمی باشه مورد هجوم قرار میگیریم و هیچ کسی نیست کوچکترین دفاعی از ما بکنه! چرا اینقدر باید از یه سوراخ گزیده بشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
مطالبه گر
۱۶:۴۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
بنده شخصا مطمئنم که اصلاح و بهبود امور با تغییر و اصلاح منطقی و برنامه ریزی شده ( نه به گونه ای که برای اصلاح ابرو چشم را کور کنیم !) امکان پذیر هست و آقای رئیس جمهور هم اراده ی کلی در این زمینه داره اما امیدوارم که این انتظار طولانی نباشه و در پایان 4 سال 8 سال دولت فعلی شاهد بهبود " قابل لمس " وضعیت کلی اقتصاد، روندهای اداری و به خصوص وضعیت فاجعه بار نظارت در بسیاری از بخش ها که علت بسیاری از مشکلات کشور بوده، هست و خواهد بود باشیم نه دوباره صحبت از دولت قبل، تحریم و این جناح و اون جناح ... خسته شدیم از صحبت ها ! بدون شک ما در کشور ظرفیت بالقوه برای رسیدن به وضعیت خیلی بهتر و آرمان های جمهوری اسلامی ایران را داریم ... در غیر این صورت مواجه شدن با مشارکت زیر 40% در انتخابات های بعدی نباید برای مسئولین عجیب باشه ... و این یعنی زنگ خظر ! که البته به صدا در اومده چون حرف درمانی دردی از مشکلات دوا نمی کنه ... !

همه ی اشکال ها هم مربوط به قوه ی مجریه نیست برای مثال بنا به تیتر گزارش همین YJC امروز دادستان کل گفتن که " انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن مصلحت نیست " البته ممکن هست این جمله توضیح قبل و بعدی هم داشته باشه که در گزارش YJC قید نشده باشه که که در این صورت اشتباه از YJC هست!

اما بر گردیم به خود این جمله به نظرم چنین سخنی کاملا برخلاف مصلت عمومی کشور هست چون مگر فضای عمومی جامعه تا چه میزان میتونه تاوان این حجم از ناکارآمدی برخی رویه های مدیریتی را بده ؟! آقای " داد " ستان، مسئول اول سازه های و ساخت و سازهای نا ایمن شما نیستید، شهرداری ها به خصوص برخی کمیسیون ها با پولی کردن تخلف ها که مظهر فساد اداری هست، نقایص موجود در نظام مهندسی به دلیل نقایص قانونی و ... هستند اما وقتی که تا الان بعد از حادثه ی بزرگ پلاسکو باید خیلی از موارد اصلاح میشد و نشد شما و بقیه ی مسئولین کجا بودید و نگران مصحلت نبودید ؟! که دوباره فاجعه ای بزرگ به نام متروپل رخ میده شما چه طور انتشار لیست که باعث مطالبه گری عمومی و افزایش فشار بر برخی مسئولان " خوابالو " می شود که همیشه نقایص موجود را بین بخش های مختلف پاس کاری میکنند را برخلاف مصلحت میدانید ؟!!!

اصلا مصحلت چیه ؟ واقعا ما نیاز داریم در کشور بر روی مقوله " مصحلت " کار علمی و پژوهشی صورت بگیره ... مصلحت صرفا یک برچسب نیست !

از این تاریخ به بعد، حادثه ی مشابه پلاسکو و متروپل اتفاق بیفته مسئولیت اول بر گردن آقای دادستان به عنوان مقام بلند پایه هست چون حداقل در صورت انتشار لیست ساختمان های نا ایمن، مردمان عادی به دلیل اطلاع داشتن می توانستند در این ساختمان ها قدم نگذارند تا اگر هم حادثه ای رخ داد هر فردی که مسئول رفع نقایص بوده و کوتاهی کرده در زیر آوار دفن شود نه شهروندان بی خبر از همه جا !

به آقای دادستان هم عرض می کنم که شفافیت معجزه می کنه به خصوص وقتی سیستم اداری دارای نقایص ریز و درشت هست ... این را شما که دادستان کل هستید بهتر باید بدانید ...

اگرچه YJC فضای بازتری نسبت به تایید نظارت مختلف در مورد موضوعات مختلف داره اما به نظر انتقاد کردن از برخی موارد یا مقام ها شاید گناه کبیره باشه ! که برخی نظرات تایید نمیشه، آفرین ...

عدم شنیدن و شنیده شدن نظرات منتقد و اطلاع رسانی نقایص به صورت کلی بدون مطالبه گری از مقام های مسئول به صورت مشخص که باید " پاسخگو " باشند " پاسخگو " ! و یا هر نهاد دیگری در کشور بدون ترتیبب اثر دادن به انتقادهای دلسوزانه راه اداره ی کشور نیست که اگر بود شاهد بسیاری از مشکلات نباید می بودیم که متاسفانه هستیم ... !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
مرغ پخته هم قهقه میزند از این جفنگیات.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۶ تير ۱۴۰۱
جالب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۶ تير ۱۴۰۱
مرغ پخته رو خوب گفتی. اما ما که عقل داریم نمیدونم چرا اندر خم یک کوچه ایم
Romania
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
سراسر دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اقتصاد کشورمون عجیبه پونصد بره بالا دلار همه چی ده برابر گرون میشه بعد هفته بعد دوهزار بیاد پایین دیگه چیزی ارزون نمیشه همه چی بالا میمونه و میره بالا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۶ تير ۱۴۰۱
اگه اقتصاد دانان کشور ما تونستن چهار اقتصاددان مطرح دنیارو اسم ببرن بعد دم از اقتصاد کشور بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
خدایا ایران وملت ایران از سالیان دور یعنی حداثل 400-500سال پیش دارای پیشینیه فرهنگی وعلم ومعرفت مذهب بود وهمواره برکشورحاکمان باسواد حکومت میکردند چی شد 45سال برملت ایران وکشورحاکمان بیسوا را پیروز کردی والان نه منطق دارند ونه درکی از معیشت مردم ونه صداقت ودرستکار ونه تقوا تدین فقط انچه من میگویم درست هست برمن پیروی کنید وگرنه به جهنم میروید خدایا واقعا معصومین تو هم اینگونه برملت سحن میگفتن العوذ بالله معصومین وپیامبران برگزیده تو از انسانهای پاک وحتی فکر گناه را نمیکردن ولی اینها طوری حرف میزنن زمعصومین ع بالاتر انگار چی عرض کنم خدایا ملت ایران را براینها غلبه کن واینهاکه بنام دین بنام معصومین ع برملت میتازند ومعیشت را برملت سخت میگیرند شرشان را کم بفرماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۶ تير ۱۴۰۱
بهتر از منافقین تروریست و شاه هونگ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
شما ها چرا نمیمیرین چرا تموم نمیشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
تا فراماسونرها و بیاری مملکت؟
Netherlands
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
خودت بمیر منافق غرب زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۶ تير ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۶ تير ۱۴۰۱
عمر نوح دارن. تابوده ظالم عمر کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
برنامه شما نابودی ملت و مملکت ایران است وبس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
البته عین دیبی کلاه قرمزی حرف زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۶ تير ۱۴۰۱
برنامه تو نامید کردن مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
در مورد حقوق بازنشستگان خوب پیچوندی،دمت گرم،خوشم اومد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
تمام تورم از دولت و حکومت میباشد که تمام بودجه بیتالمال را استفاده میکنند و یک ریال ارزش افزوده ایجاد نمیکنند بعنوان مثال یا جلسه است یا بازدید و سفر استانی یا همایش یا نمایش و سخرانی و سخن پراکنی صدا و سیما و رسانه ها هم در اختیارش هر موقع خواستند زوز را شب جلوه میدهند یا شب را روز و درست را غلط و علط را درست + هزینه جانبی که برای سرکاری مردم دارند مثل مسابقات قرآنی و راهیان نور و اربعین و ایامه فاطمیه زینبیه و.............. و تمامش از بیتالمال در انحصار خود و هر موقع پول کم آورد با کمک صدا و سیما از جیب مردم میچاپند مثل ایران خودرو و سایپا و........ عمرو عاص یکبار قرآن را بر سر نیزه کرد اینها روزی صدبار و به نوعی به دین و دیانت و خدا و پیامبر وصلش میکنند و چنان خفقان درست کردند که هیچ کس جرات نفس کشیدن ندارد
بعد اسمش را خدمت به مردم میکذارند ننگ بر شما باد حیف از کلمه انسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
حیف که تو ایرانی هستی و نمیفعمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
پاسخ به 21:21
اتفاقا من ایرانی الاصلم شماها ایرانی نیستید اگر ایارنی بودید میفهمیدیدخوب وبد را تشخیص میدادید
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۳:۰۹ ۰۶ تير ۱۴۰۱
2121 شما سرتو زیر برف نگهدار مغزت خنک بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۶ تير ۱۴۰۱
یه روز تقاص قضاوت اشتباهت رو پس میدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
من از این که به تو رای ندادم عذاب وجدانم راحته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
یک مسئول پیدا بشه چاقورا ازقصاب بگیرد بدجوری هوا برش داشته انگار متخصص وباسواد هست خخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۶ تير ۱۴۰۱
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
یک رئیس جمهور صبح جمعه در خواب است و بی خبر
یک رئیس جمهور صبح جمعه در بازار تره بار بدنبال قیمت مرغ
مردم هم سرگردان در بازار چه آن دوره چه این دوره
فک کنم اولی بیشتر کلاس ریاست جمهوری رو حفظ میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۶ تير ۱۴۰۱
اولی باز خودش را به خواب میزد میدونست چه گندی زده این یکی که کلا بلد نیست حتی حرف درست و حسابی هم بزنه نمیدونه چجوری مملکت را امورش را باید اداره بکنه بعد تو انتخابات ادعاش هم میشد من بیام چه ها که نمیکنم جوری بود که انگار با آمدنش معجزه قراره اتفاق بیافته!!! نه تنها هیچ اتفاق مثبتی تا الان رخ نداده که تو زندگی مردم آثار مثبت داشته باشه بلکه فقط زمینه چینی کرده برای تورم های بسیار بالاتر!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
شامپو خریدم قیمت مصرف کننده زده ۲۳۵۰۰ بعد برچسب زده ۲۵۷۰۰ بعد دوباره برچسب زده ۲۸۷۰۰ ........‌.
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۳:۲۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
بابت مملکت داری هم برنامه ای نداشتین که کشور به این روز افتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
یک جوری رییسی مگه که انگارروغن 400بوده الان 400هست یارانه می ده که رانت وجدداشته عمو اگه عرص4200 می داد روغن 80بود برنج کیسه250 بودشکرقندوووغیره شماعرص420 بده باهمون قیمتای قبل کالاه بزاررانت وجودداشته باشه شماهتون یک طرفه صحبت می کنیدتوصداسیمااین که یک ده هاتی می دونه 400دادی 1000000می بری کاری برانت نداره
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۰۵ ۰۵ تير ۱۴۰۱
ببخشید // اسم معاون ملا عمر چی بود ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۶ تير ۱۴۰۱
حضرات چون نشانه خدا هستن از خوردنیهای بهشتی که براشون میرسه میتناولن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۵۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
ببخشید // این علما و فضلا // چطوری میتونن روغن کیلویی 60000 هزار تومن و مرغ کیلویی خدا تومن و گوشت کیلیویی فلان تومن برا خانواده اشان جور کنن ؟؟
ماس و لبنیلت و پنیر و تخم مرغ // از کجا میارن ؟؟
ما که دو شیفته سگ دو میزنیم هشتمون گرو نه مونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۶ تير ۱۴۰۱
برو جزو علما شو تا از غیب برات برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۶ تير ۱۴۰۱
توجه داشته باشید قانونا حقوقشون ماهیانه تا 84 میلیون تومن میتونه باشه ! حالا یکیشون 20 تومن میگیره یکی 30 تومن! این کجا و حقوق وزارت کاری من و شما کجا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
پر خانواده وقتی می خواهد از مستاجری راحت شود و صاحب خانه شود باید خانواده یک مدت ریاضت تحمل کنند ، کمتر خرید کنند ، کمتر بخورم ، کمتر خرج کنند تا بتوانند بعدا صاحب خانه شوند و قدری آرامش و پیدا کنند ، حکایت کشور ما هست اقتصاد نابود را بنده خدا رییسی تحویل گرفته برای ساخت و بهبودی ابتدایش قدری سختی دارد و باید تحمل کرد چاره بهتری نیست انشالله در یکسال آینده شرایط بهبود خواهد یافت شک نکنید .
البته کسانی هستند که خود مسبب وضع موجود هستند آنها عمق کار و درستی کار دولت را متوجه شده اند و برای اینکه در آینده عملکرد دوران خودشان خیلی بیشتر دیگر توسط عوام هم زیر سوال نرود با نگرانی سعی دارند چوب لای چرخ دولت بگذارند با انتشار کلیپ های مسخره کرانه و نا امید کردن مردم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
شدی سگ زرد برادر شغال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
ما یک روز از بی آبی خواهیم مرد نه از گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
فقط به داد مردم برس و دست بکشید از حرف های بی عمل و دروغ ، دستور بده قیمت ها رو کاهش بدن یه روغن شده بالای صد دویست هزار تومان، ، والله شما اون دنیا باید پاسخگوی مردم باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
به این تورم و بیکاری و دره برهمی میگند رشد اقتصادی بیس درصد یاخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۵ تير ۱۴۰۱
آقای رییسی عزیز ما ملت هم همین را میگویم و میخواهیم بر خورد با گران‌فروشی و مفسدان اقتصادی و اختلاس گران وکسانی که در بازار وکالاهای اساسی هرج و مرج بوجود می‌آورند کی باید با این افراد برخورد کند که شما بزرگوار هم خواهان برخورد با آنها هستید ما ملت اگر کوچک‌ترین حرکتی برای برخورد با آنها را شروع کنیم که محکوم میشویم که اگر از طرف مردم برخورد میشد که خیلی هم بهتر بود اما متأسفانه این حرکت مردمی محکوم است و حضرتعالی هم که درخواست برخورد را دارید پس این خونخواران خود آگاهند که در کشور ما آزاد هستند و کسی جرأت برخورد با آنها را ندارد که آزادانه سالها به مردم ظلم میکنند واقعاً چرا وچه کسی باید با این افراد برخورد کند که نمیکند واقعاً که..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
تورم و گرانی مردم vs تورم و گرانی مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
چه غلطی کردیم به تو رای دادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
توقعرداری مشکلات سریع حل شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۶ تير ۱۴۰۱
چه عجله ای داری 4 سال وقت هس اگه نشد 4 سال وقت اضافه میگیرن اخرشم پنالتی میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۶ تير ۱۴۰۱
21:22
آره وقت زیاده یه صد سال دیگه وقت داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۶ تير ۱۴۰۱
من به همون قبلی که رای دادم و اونطوری شد باز گفتم زمانی که من رای دادم برجامی بود و اوضاع آرام بود بعدش من نمیدونستم که قراره شبانه بنزین را 3 برابر بکنه و برجام نابود بشه وکنارش ما هم نابود بشیم اما شما که تو این وضعیت اقتصادی به کسی رای دادی که میگفت من بیام کن فیکون میکنم و باور کردی باید مطالعت را حتما بیشتر بکنی تا از این اشتباهات دیگه نکنی ! اونایی هم که نیومدن و کلا رای ندادن بسیار اشتباه کردن و باید می آمدن و حتما به یکی که واقع بینانه تر از ایشان به مسائل دید داشت رای میدادن بالاخره حتی اگر انتخاب بین بد و بدتر باشد ما باید حواسمان را جمع کنیم که بدتر اتفاق نیافتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
ولی دراینده داریدحتما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
ابطال دادنامه 179 دیوان عدالت اداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۵ تير ۱۴۰۱
همش حرف سید ...تو هم کارایی نداشتی در کل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
توقع داری مشکلات سریع حل شود؟
Netherlands
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اخر دوره احمدی نژاد گرانیها از طرف سرمایه دارهای وابسته به هاشمی ایجاد شد . مردم نفهمیدند کار کیه و به سمت روحانی چرخیدند و رای دادند. تو دوره دوم روحانی قیمت ها 10 برابر شد.البته خطر از بیخ گوشتون گذشت. حالا که به رییسی رای دادید پاش واایستید . اگر رییسی یارانه ها را اصلاح کرد و قیمت چندتا کالا را افزایش داد در عوضش یارانه اش را ریخت تو حساب مردم.گرونیهای کالاهای دیگه کارهمونایی است که اخر دوره احمدی نژاد گرونی راه انداختند. اگر مردم این موضوع را نفهمند و دوباره برگردند سمت روحانی اینا باید منتظر یک گرانی 10 برابری دیگه باشند . که ایندفعه خودشون می ریزند تو خیابانها و خودشون به دست خودشون کشور شون را از بین می برند.همون چیزیکه مقامات اسرائیل گفتند و فقط از همون راه می توانند ایران را ویران کنند.اونوقته که مثل مردم سوریه باید یک بغچه بگذارییدد روی کولتون و رهسپار این شهر و ان شهر بشوید.باور ندارید اتفاقات سوریه قبل از جنگ را مطالعه کنید.و وای به روزی که ایران مثل سوریه بشود.سوریه ای ها که عرب و اهل تسنن بودند این بلاها را سرشون اوردند در حالیکه شما عجم و شیعه هستید.به شما پیشنهاد می کنم قدر عافیت را بدانید. همه تون خوب می دونید رئیسی ادم بدی نیست.منتهی حساب اخلالگرها را نکرده بود. اگر مثل بچه های لوس مدام نق بزنید و منتظر براورده شدن انتظارات بحق ولی بی موقع خود باشید روزهای سخت زیاد دور نیست و روزهایی را خواهید دید که اعراب اهل تسنن سوریه بهش دچار نشدند.والسلام
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۲۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
چرت نگو
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۶:۴۳ ۰۶ تير ۱۴۰۱
بسی اشعار تلاوت نمودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۶ تير ۱۴۰۱
کاملا حرفاش درسته شماها بارای دادنتون به روحانی ملتو بیچاره کردین بعد میخواید تو یه سال همه چی گل و بلبل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
آقای رییسی واقعا خدا به داد برسه با این ملت هزار رنگ تنبل و غرغرو و پر توقع کشور را ۸ سال به نابودی رسوندن حالا تا بخواهد ساخته شود حداقل 3-4 سال زمان می برد ولی این ملت عجول برای دوره شما صبر و حوصله ندارند ، والا به خدا الان هجمه برای من می آورند وضعیت خوبی داری ، به خدا قسم یک باز نشسته هستم با 8تومن حقوق و ۳ فرزند مجرد تحصیلکرده بیکار در منزل ولی این را می دانم این سید خدا دارد واقعا ریشه ای اقتصاد را سرو سامان می دهد ، مانند قبلی ها ظاهر کاری نمی کند که در آبنده و برای فرزندانمان تقش درببایید کشور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اره مردم همیشه بدن شما مسئولین خوبین شما خیلی خوب کشور مدیریت میکنید فساد صفره به به
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
دورود بر آدم با بصیرت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
3-4 سال !!!!!! مرد حسابی 42 سال گذشته جز فلاکت روزافزون چیزی عاید ما مردم عادی نشده . البته که حساب شما خواص با بصیرت جداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۶ تير ۱۴۰۱
۱۴ ۵۷ چرا مشکل رو از اینها می بینی ولی مشکلات زمان شاه رو از شاه نمیدونستی ؟؟ مشکلات جمهوری اسلامی از خود جمهوری اسلامی ولی مشکلات زمان شاه از زیر دستاش یا مفسدین در ضمن البته اگر زمانشاه از نظر شما مشکل داشته قشنگ معلومه یک جوان بی بند وباری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
عمرمون گذشت به برجام و هسته ای ما مقاومت کردیم مسئولین و دارودستشون عشق و حال.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
چقدرم خخخخخ از آلبانی پیام نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
با افزایش های افسار گسیخته دولت چه کسی باید برخورد کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۳۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
جدتان بکمرتان بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
حدش به کمر توی بی بصیرت بزنه که دوره روحانی گفتی باید ۴ سال دیگه هم بهش فرصت داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۶ تير ۱۴۰۱
همه این جماعت هم صنف باهم شریکن و اهل یک قافله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
ن جان خودت او دو قلمم گرون کنه شبا راحت بخابین فک کنم واسه ایی دو قلم فکرتون درگیره عذاب وجدان دارین گرون نکردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
عذاب وجدان داری که راحت تحریف میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
یعنی مسوولین ما نمیبینن که اجاره بها چقدر اضاف شده؟!!! چه پیگیری ای؟!!!! اصلا شما برو سایت دیوار رو ببین چه خبره؟!!! یه سر به بنگاه ها بزنید ببنید چه خبره... مردم رو مسخره کردید که افزایش بیش از 25 درصد پیگیری میشه؟!!! اصلا جایی هست که فقط 25 درصد اضاف شده باشه؟ حداقل اضافه شدن ها 100 درصد هست و بعدش مسوولین حرف مفت میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اجاره بها را مگر مسولین گرون کردن ، خودمون به خودمون رحم نمی کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۶ تير ۱۴۰۱
اجاره بها دست مردم اما دولت بی تقصیر نیست ولی افزایش قیمت داشته باشیم موجر مجبور گران کنه اجاره بهار را
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۱۶:۰۲ ۰۶ تير ۱۴۰۱
چقدر نادانی! چقدر! میگی مسئولین مگه اجاره رو بها رو افزایش دادن؟! بابا تو این مملکت نظارت نیست؟! اینهمه سازمان عریض و طویل نظارت بر یک قلم کالا دارند! بخدا این دولت فقط به نفع یه عده کار میکنه! متاسفانه افزایش حقوق رو که دست همین دولته پر از تبعیضه! کارگر ۵۸ درصد کارمند ۱۰ درصد! جالبه ۱۰ درصد اخه خودت از حرفت خندت نمیگیره! یعنی پیش خدا چجور جواب میدین با تورم چند صد درصد و افزایش ۱۰ درصد حقوق! خدایا پناه میبریم بخودت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
این بنده خداها حتی اگر نیتشان خیر باشد نمیتوانند کار مثبتی انجام دهند مثل این میماند یک بچه اول دبستان را ببری برای کنکور وبگویی تو میتونی،حتی اگر کتاب را در اختیارش بگذاری توان استفاده از آن را ندارد،مقصر ماییم که توقعمان غیر معقول است!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
فقط برین فقط زودتر برین، نابودمون کردین، بیچاره شدیم، خدایا نجاتمون بده از دست این قوم ظالم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۶ تير ۱۴۰۱
صبر نداری پاشو برو از ایران الان حتما میخوای بگی ۴۳ سال صبر کردیم، برو همون بهشتتان ، امریکا ، المان ، کره و... که فکر می کنی وضعیتش از ما بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
حضرات مسئولین تصور نکنند با وارد ساختن اتهام به کسانی که به خاطر گرانی‌ها از آنها انتقاد می‌کنند می‌توانند بر واقعیت‌ها سرپوش بگذارند. اینها واقعیت‌هائی هستند که مردم لمسشان می‌کنند. شما اگر انتقادکنندگان را متهم به بدخواهی و تزریق ناامیدی به جامعه کنید، درباره مراجع تقلید که آشکارا می‌گویند داد مردم از گرانی‌ها بلند است چه خواهید گفت؟ درباره نمایندگان مجلس که از خودتان هستند ولی هر روز از گرانی‌ها انتقاد می‌کنند و می‌گویند نمی‌دانیم جواب مردم حوزه‌های انتخابیه‌مان را چگونه بدهیم، چه خواهید گفت؟ حال که ثابت شده است نمی‌توانید مشکلات اقتصادی را حل کنید، لااقل با مردم صادق باشید و از طریق تزریق صداقت به جامعه درصدد امیدوار ساختن مردم برآئید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
والا این مراجع تقلید هم دیگه بدرد نمیخورن . اگه شاه بود الان همشون کفن پوش از قم تا تهران پابرهنه می اومدن الان چرا بیان اونا که سختی نمیکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
خسته شدیم از نظر روحی و جسمی چرا باید تو دوره شماها بدنیا میومدم.
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۰:۵۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
جمع کن خودتو ناشناسی ک ساعت ۱۰ و۱۶دقیقه پیام دادی....مردم دارن زیر بار گرانی له میشن اما تو دنبال تبلیغ برای دولتت بی سوادت هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
باید حتما رشته ای که باهمون کیفیت تو ایران هست پول حروم کنی بری اسکاتلند بخونی تا از نظر غربگداها سواد محسوب بشه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
ناشناس 11 27
فک کنم داری اشتباه میکنی
رشته تحصیلی ایشون حوزه میباشد
این رشته تحصیلی نمونه خارجی نداره که هیچ
تو خارج اعتباری هم نداره گل پسر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
عزیزان ..مملکت از ریشه خراب و فاسده ......تا ریشه اصلاح نشود شاخ و برگ اصلاح بشو نیست .تمام
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۳:۲۴ ۰۶ تير ۱۴۰۱
خدا ریشه رو بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۶ تير ۱۴۰۱
عزیزم ریشه خراب نیست یه مشت ..... چسبیدن به شاخه ول نمی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۶ تير ۱۴۰۱
افرین ۲۲ ۳۴
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
دکتر رییسی کمر همت بستند که چهار دهک پایین را در گور کنند تا عدالت اجتماعی تا حدودی ایجاد بشه. البته با این مملکتی که درست کردند تنها راه تحقق عدالت اجتماعی همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
ششم ابتدایی بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اقا6
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اقای ریسی شما دنبال رفع قر مطلق نیستی با اقداماتی که انجام دادین در واقع دارین فقر مطلق رو همه گیر میکنید وجدانا خجالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
توقع داری مشکلات سریع حل شود؟
Iran (Islamic Republic of)
Hani
۱۰:۳۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
این دولت و دولتهای قبل فقط بلدن نردم رو بندازن به جانه هم ، پارسال دوست بندهبه وسیله صاحب خانه محکوم شد به اجاره بهای جدید و بیشتر در حالی که میگفتن .. اجاره بهاش در حدود ۴۰ درصد توسط شورای حل اختلاف افزایش پیدا کرد ، میخوام بگم که میای حرف میزنی هیچ زمانت اجرایی هن حرف نداره اخرش میشه اینکه مستاجره بیچاره یک هزینه دادرسی هم رو دستش میمونه ، و امثال هم من ۵۰ درصد گذاشتم روی اجاره بها تازه کمم اضافه کردم برید ببینید تو بازار مسکن چه قیمتهایی برای چه خانه هایی در نظر میگیرن و اجاره هن میره در کماله ... ، یعنی مستاجر من میدونست تاره من کمم براش اضافه کردم چون سالهای قبل تقریبا با تخفیف سکنت میکرد ، خوب من وقتی میام میبینم روغن ۵ کیلیوی رسیده به ۷۰۰ ماست شده ۵۰ ۶۰ تومن نان شده .. برنج شده ۱۲۰ ۱۳۰ .. باید منم برای رفع نیاز ببرم بالا و این سلسله وار ادامه داره باز برمیگرده میاد سمت خودم و یکی دیگه من رو ... ، واسه همینه میگم فقط بلدن مردم رو بندازن به جونه هم و مردم تحت فشار باشن ، خودشون که در رفاه کامل هستن اقایون و اقازادهاشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اصلا ما کاری به گرون شدن این اقلام نداریم هر مستاجر تا خونه را تحویل میده کلی خسارت وارد کرده که زیر بار پرداختشم نمیره. میگه ندارم ونمیتونم.... موجر مجبور خودش انجام بده یه نقاشی کاغذ دیواری.... هر کدوم قیمتش چندین برابر شده اگه این هزینه ها را دولت تقبل کنه موجر 25درصد یا کمتر به اجارش اضافه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
بله یه عده به زیاده خوری عادت کردن دولت زورش بهشون نمی رسه اگه دست توحلقشون کنی زیادی هارا بخوای دربیاری گاز میگیرن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اینم حرفیه ب فلانی گفتم مثلا تو چرا روغن محلی کردی کیلوی ۱ تومن میگه چطو ی قرطی روغن ۹۰ تومنی شده نیم میلیون در حالیک کلی مضر ولی روغن طبیعی محلی من نشه ۱ تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
شما صاحبخانه ها هم خدا می خواهید هم خرما و انصاف هم ندارید! مستاجر خانه خراب تحویل می گیره زیر بار هیچ تعمیرات هم صاحبخانه نمیره اگر خودتون هم در همچین خانه هایی زندگی می کردید باز همین می گفتید؟! این زندگی نیست مردگی است حساب مستاجر و موجر و دولت بماند آن دنیا! حق الناس تاوان دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
شماها همتون از نظر قانونی مشروعیت برای اداره کشورو ندارید، چرا که انتخاب اکثریت ملت نیستید، بلکه انتخاب اقلیت هستید آنهم انتخاب کارکنان کشوری و لشکری خودتون، نه مردم عادی !
پس من ایرانی حق دارم در قبال اداره کشورم نظر داشته باشم، چرا این حقو از منو امثال من گرفتید ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
کسانی که رای نداند حق اظهار نظر ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
رای ندادیم چون میدونستیم ایی عاقبتش همچیزو هزار برابر میکنه اما وجدانمون راحت بهش رای ندادیم تویی ک رای دادی باید الان عذاب وجدان داشته باشی ک رئیست ملتو بیچاره کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
همان کشوری و لشکری هم راضی نیستند کی گفته رای دادن به این آقا؟! ده درصد افزایش حقوق ثابت با این تورم!!! مشاغل آزاد باز بهتره پس از زبان دیگران حرف نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۶ تير ۱۴۰۱
اونایی که رای دادن مزدشو گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
بیخود نیست که میگویند خدا اول عقل وظرفیت را به کسی بدهد بعد مال،رتبه اول دنیا در مجموع منابع نفت وگازیم، چندین برابر میانگین دنیا منابع داریم یعنی باید دیگران آرزوی ایران را داشتند ولی برعکس شده،اوضاع برای بعضی بهشت وبرای عده زیادی جهنم شده آنهم به ناحق،عده ای هم که در جایگاه متوسطی هستند به بالاییها نگاه میکنند وشاکیند،جمعیت کمتر از ده میلیون صد سال پیش و۳۵ میلیون ،سال۵۷ را۸۵میلیون کرده ایم وبه جای اجرای عدالت ورفاه برای همه ورفع مشکل کمبود اب وآلودگی هوا ومسکن و...،بدنبال زیاد کردن جمعیت هستند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۵ تير ۱۴۰۱
خدا خودش کمک کنه اقتصاد رو درست کنید
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۰:۰۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
خدا ازت نگذره رئیسی......همینطور ک کمر ملت رو شکستی خدا کمرتو بشکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
آخه نیست که نصف گند روحانی منتخبتو رفع کرد
-
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
خدا روحانی را لعنت کند که شما هم دارید راه اورا ادامه میدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
بعضی از مطالب را چند بار باید مرور کرد
دوستانی که به دنبال مولفه های تبیین ضد تبلیغ وتخریب هستند.

عده ای در داخل و خارج دارن به شدت تبلیغ و تخریب میکنن تا مردم ایران را قانع کنند این دولت با دولت های قبل تفاوتی ندارد و وضع ایران روز به روز بدتر میشود ولی تحلیل ذیل را دقیق مطالعه بفرمایید تا با واقعیت بهتر آشنا شوید به دور از تخریب و قضاوت ناعادلانه*

✅ *دولت آیت‌الله رئیسی در حال تبدیل شدن به موفق‌ترین دولت منطقه‌ی آسیای جنوب غربی است*

*"خبرهای خوشی در راه است"*

*سرعت حل مشکلات بالاست و کارهای خوبی هم اتفاق افتاده و باز هم خواهد افتاد*
به عنوان مثال :
در حوزه بین الملل
۱. *در حوزه سیاست خارجی بسیار عالی عمل کرده بطوریکه کشورهای عربی را دارد رام می کند*،
۲. *کشورهای آسیای میانه و قفقاز و روسیه و هند و چین، درحال قرارگرفتن در قالب شانگهای و اکو در بهترین سطح مبادلات تجاری نسبت به ایران هستند*،
۳. *مبادلات تجاری تاجیکستان با کشورمان در همین مدت کوتاه سه برابر شده،*
۴. *قرارداد سوآپ گازی بین ایران با آذربایجان و ترکمنستان منعقد شده،*
۵. *ترانزیت زمینی بین امارات و ایران و ترکیه شروع شده،*
۶. *آذربایجان که اسرائیل همه‌ی توانش را گذاشت تا علیه ایران بشوراند، به طرف تجاری بی‌نظیری برای ما تبدیل شده*،
۷. *عربستان رسما برای پایان جنگ با یمن به ایران متوسل شده،*.
۸. *در جریان مذاکرات وین، این آمریکا بود که به آب و آتش زد تا ایران پای میز بیاید و آخرِ دست ما بودیم که اجازه حضور مستقیم به آن را ندادیم در حالیکه در سال ۸۳ ایالت متحده برای حضور در همین نوع مذاکرات برای ایران شرط گذاشت که اول ایران باید صنعت هسته‌ای خود را نابود کند تا آمریکا، به مذاکرات نماینده بفرستد*

عزت خدایی را می بینید؟

۹. *اسرائيل که نور چشم آمریکا بوده و هست الان هر کاری می‌کند تا مذاکرات را تخریب کند اما مسئولین دولت و سنای آمریکا محلش نمی‌گذارند و ترامپ رسما نتانیاهو را برای فریبش در خروج از برجام نفرین کرد و هم اینک در آمریکا، چپ و راست می‌گویند خروج از برجام کار اشتباهی بود،*

و *اما در داخل کشور*:

۱۱. *برای حل مشکل آب کشور، وزارتخانه مستقلی در حال شکل گیریست که کارش در مجمع تشخیص در حال تدوین است*،
۱۲. *کشاورزی قراردادی، عملا راه افتاده که ماموریتش تأمین سرمایه در گردش* *ونقدینگی برای کشاورزان است و دارد گل می‌کند*،
۱۳. *ظرفیت فراوان و خالی شهرک‌های صنعتی در حال واگذاری به تولیدی‌هاست که باعث تقویت تولید خواهد شد*،
۱۴. *آبخیزداری برای جبران کسری آب با سرعتی قابل توجه به جریان افتاده*،
۱۵. *چندین طرح بزرگ‌ در دستور کار است که چون هنوز عملیاتی نشده، نمی‌شود اعلام کرد*،
۱۶. *از سال آینده حقوق‌های بالای ۳۷ میلیون تومانی به خودی خود قطع خواهد شد.*

*۱۷_آزاد سازی سواحل که در دولت های قبل فقط شعارش را دادند دارد کامل میشود*
*۱۸ قوه قضاییه به صورت جدی با گردن کلفت های رانت خوار و مفسد وارد جدال شده و هر طرحی را اول از خودش آغاز میکند*
*۱۹_نحوه افزایش حقوق سال بعد عادلانه شده یعنی افرادی که کمتر از ۶ میلیون حقوق دریافت میکنند تا ۲۹ درصد افزایش حقوق دارند و افرادی که حدود ۱۲ میلیون دریافت حقوق دارند حدود ۱۰ درصد و افرادی که بالای ۲۰ میلیون میگیرند شاید افزایشی نداشته باشند و با این روش پس از چند سال فاصله طبقاتی کمتر خواهد شد*
*۲۰_باند بازی در انتصاب مدیران کمرنگ شده به گونه ای که دولت به دنبال اصولگرا یا اصلاح طلب نیست و عملکرد ملاک است*
*۲۱_ رشد افسار گسیخته قیمت دلار و طلا مسکن کنترل شده به گونه ای که دلار از ۳۱۰۰۰ تومان طی چند ماه به۰۰۰ ۲۵ تومان کاهش داشته و کارشناسان معتقدند با عقد قرارداد های مهم ایران با سایر کشور ها و فروش نفت بیشتر و مذاکرات وین در سال ۱۴۰۱ کاهش قیمت دلار تا مرز ۱۵۰۰۰ تومان نیز دور از دسترس نیست*
*۲۲_ تیم اقتصادی دولت خیلی حرفه ای کار میکند و با عدم استقراض از بانک مرکزی و کنترل پایه پولی و برنامه ریزی زیر بنایی اقتصادی توانسته تورم را در ارز طلا مسکن و ... کنترل کند و خزانه در حال پر شدن است و این گروه در نظر دارد بر روی اقلام معیشتی و کالای اساسی مردم تمرکز کرده و قیمت ان را کنترل و کاهش دهد*
*۲۳- اقدامات ویژه ای جهت راه اندازی کریدور ریلی شمال به جنوب و شرق به غرب انجام شده که بسیار در رونق اقتصاد و رونق مناطق ازاد موثر است و پس از راه اندازی دیگر ایران را نمیشود به راحتی تحریم کرد*
*۲۴_ وزیر مسکن موتور ساخت مسکن را راه پر قدرت به راه انداخته و چند ماه دیگر دست آوردش عیان میشود و بسیاری از مشاغل به همراه آن رونق گرفته اند و قیمت مسکن کنترل شده و در اینده کاهشی میشود*
*۲۵ در بدنه دولت مدیران جوان و انقلابی با رویکرد جدید به کار گیری شده اند که این بسیار قابل توجه است و در ایران سال ها آرزوی آن را داشتیم*
*۲۶_ قرارداد های مهمی با کشور های همسایه و روسیه و چین بسته شده که اثراتش را در سال بعد خواهیم دید*
*۲۷_سامانه های مهمی جهت اخذ و ساماندهی مالیات در حال تشکیل است تا طوری نباشد یک کارمند با ۷ میلیون حقوق مالیاتش را پرداخت کند اما یک تاجر یا دلال یا پزشک با درامد انچنانی فرار مالیاتی کند*
*۲۸_سامانه مهمی برای شفافیت پرداخت حقوق و مزایا تشکیل شده و ریشه حقوق نجومی کنده خواهد شد*
*۲۹_سامانه ای جهت گزارش فساد و تخلف در ادارات در حال راه اندازی است که در زمینه کاهش فساد اداری بسیار اثر گذار خواهد بود*
*۲۹_ طرح های مهمی جهت فرزند اوری و ازدواج جوانان در حال تدوین و ابلاغ است*
*۳۰ _ برنامه ای ویژه ای جهت ساماندهی شرکت های خودرو ساز ، پتروشیمی ، باشگاههای ورزشی مهم و... در حال برنامه ریزی است که مسلما در کاهش فساد و رونق و عملکرد بهتر اثر گذار خواهد بود*
*۳۱_سامانه مجازی صدور مجوز های کسب و کار در حال راه اندازی است که نقش زیادی در کاهش فساد و رانت و کاهش زمان پاسخگویی و عدالت خواهد داشت*
*۳۲_طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در حال تدوین است که میتواند موجب شفافیت کسب و کار های مجازی و کاهش جرایم فضای مجازی گردد هر چند برخی مغرضانه و نا آگاهانه طرح مذکور را میکوبند و نقاط مثبت آن را نمیبینند*

*حال سوال اینست این اقدامات برای دولتی که هنوز عمرش به یک سال نرسیده قابل توجه نیست ؟
این دولت با این سرعت و خلاقیت طی ۸ سال چه کار هایی که نخواهد کرد انشالله !!!
فقط باید به آن زمان داد و حمایتش کرد*

* شاید الان متوجه شده باشیم چرا دشمن با حجم وسیعی در حال تخریب این دولت است برخی از آنان هم همین منفعت طلب ها و مفسدین داخلی هستن که الان دکان خود را در خطر میدانند
برخی نیز شاید وابستگی شدید به جناح اصلاح طلب دارند و اعتقاد دارند به هر قیمتی باید این دولت را کوبید ولی منفعت ملی خلاف اینست ! باید عادلانه عملکرد دولت کنونی را قضاوت کنیم اگر ایران را دوست داریم.

لذابا توجه به اینکه حربه آخر دشمن نا امید ساختن مردم هست درصورت امکان مطالب رادر دیگر گروه هاجهت روشنگری به اشتراک بگذارید و مردم عزیز امیدوار باشید و آرام که سحر نزدیک است انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۵ تير ۱۴۰۱
10:16
همه در حال انجام شدنه این انجام شدنها 4سال طول میکشه برا رای اوردن 4سال بعدی. 4سال دیگه میگن زمان نداشتیم 4سال دیگه ما را انتخاب کنیم تا همه چی گلستان بشه مثل همه دولتها بعد از انتخابشون همه چی یادشون میره وهمه چی را رها میکنن وبخور بخور بیشتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
طرح صیانت تصویب شده. یه سرچ بکنید متوجه میشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
خروجیش کو؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۶ تير ۱۴۰۱
دوست ۱۰:۱۶ شما در سازمان تبلیغات آقای رئیسی کار می کنید؟
لطفا یه سر به وعده های انتخاباتی ایشان و زمان بندی اعلامی بزنید
و الان بعد از یک سال به جای خواهد شد و بهتر از دولت قبل بود
بفرمایید کدام وعده سر سفره مردم محقق شده؟!
الان هم کلی پول فرمودند آمده؛ اما در مقابلش میگن رفته جای بدهی های قبل و برای مردم و در جیب اونها نمیره
سامانه و کشک و دوغ هم که فرمودید؛ حتما مثل همین سامانه معرفی وزیران و مدیران اصلح میشه، که همه ی اونهایی که عزیزان مانده از دولت های قبل و جدید آمده را از نزدیک میشناسن، میگن این کاره نیستند
بله
الان کشور در وضعیت عالی هست
خود جنگ روسیه یک فرصت اسنثنایی است
رکود و تورم جهانی و جوامع توسعه یافته که در کنار تهدید برای جوامع در حال توسعه و مولد و از قبل تحریم شده، فرصتی طلایی است
چون در منحنی عرضه و تقاضا، عطش بازار منتج به خرید از منابع جدید از جمله منابع تحریم شده، باعث ارزش مضاعف آنها می شود
پایان کرونا در جهان و خروج از تورم ناشی از آن و ...
اما دوست گرامی که به نظر در جمع مسئولان عضو هستید؛ لطفا بفرمایید مردمی که به آقای رئیسی رای دادند، مردمی که هنوز امید به ایشان یا آینده کشور دارند و حتی مردمی که نا امید هستند (حالا طبق تحلیل شما به دست بیگانگان و دشمنان داخلی و خارجی یا طبق حقیقت موجود از عدم تغییر وضعیت اقتصادی و ... خود در این یک سال)
تا چند روز، هفته، ماه و سال دیگر باید منتظر باشند تا گشایش و تغییر وضعیت توسط دولت حاضر را به صورت حقیقی و در زندگی روزمره خود ببینند و منتظر اتفاق هایی که شاید از آنها هم بهره کافی برده نمی شود و فرصت سوزی می شود، باشند
شما به نظر داخل شلوغی اتوبوس های عمومی و مترو و ترافیک تهران و میان مردم شهرهای مختلف نیستید، حرف زدن آسان و شهردار شدن و رئیس جمهور بودن سخت است
دوست گرامی در کنار دشمنان منتقدین دلسوز هم هستند، که سال ها امیدوار بودند و مردم را به آرامش دعوت کردند و گفتند تحریم و ... اثری ندارد و این دولت و آن شخص نمی خواهد و نمی تواند و می شود، اما در این یک سال که همه ی نظام به لطف خدا یک پارچه بود چه شد؟
شعار ندهیم، وعده دادیم و دلار ۱۵ هزار تومانی طبق تحلیل اکونومی و ... نیز در سال ۱۴۰۰ و حداکثر ۱۴۰۱ باید محقق میشد
تازه بدون جنگ روسیه و اوکراین و تغییر نگرش اروپا و ترس کشورهای همسایه
اما اینکه قیمت هر متر آپارتمان در مثلا شمال شهر تهران یا جنوب آن ۱۰ برابر شده و در تمام کشور افزایش پیدا کرده و افزایش آن حتی متوقف نمی شود، موردی که کنترل آن به هیچ عنوان سخت نیست و گردشش مشخص است
چیزی غیر از ناکارامدی و نخواستن های داخلی است
و امید یک جوان متاهل حتی بدون فرزند که در اجاره خانه مانده و حقوق نجومی نمی گیرد، باید به خرید خانه در چند سال آینده باشد؟
یه مقدار از جلسات بادا بادا کردن همدیگر بیرون بیایید و با مردم معاشرت کنید
درد آنها را بشنوید، ریشه یابی کنید و حل کنید
وعده های حقیقی بدهید و شفاف صحبت کنید
به مردم اطمینان داشته باشید و اعتماد آنها را جلب کنید
برای رضای خدا کار کنید و کاری که در حد توانتان است بپذیرید و انجام دهید
و آن زمان حتما همه از کنار همدیگر بودن لذت می بریم، شاد می شویم و امیدوار ...
عذرخواهی می کنم طوری شده که طولانی صحبت می کنیم و تکراری
ممنون از فرصت این سایت و باشگاه خبرنگاران جوان
و مخاطبان عزیز که نظر بنده را مطالعه و احتمالا نقدی سازنده و راهکاری دارند
که امیدوار هستیم به گوش هایی که باید بشنوند ، برسد ، بفهمند و تغییر کنند و تغییر دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
متاسفانه ایشان در مورد خانواده ۲۴ میلیونی بازنشستگان مطلبی نفرمودند .ما هم خواهان اجرای عدالت درتمام ابعاد هستیم ،عدالت دردانش فنی کار ،عدالت درداشتن مسولیت های سنگین ،عدالت درداشتن حجم زیاد کار عدالت پرداخت‌های ایام شاغل بودن ،عدالت درمیزان سنوات خدمت ومبلغ پرداخت بازنشستگی،شما بااین فرمول‌های من درآوردی قشر متوسط جامعه را روبرو زفقیر تر و بیچاره تر می کنید بسیاری ازبازنشستگان فعلی تامین اجتماعی مدارک بالای دانشگاهی دارند ولی هیات دولت شما آنها را روبرو فقیرتر وبدبخت تر می کند ظاهراً گوش شنوایی هم وجود ندارد اگر می خواهید این مشکل حل شود باکانونهای بازنشستگی مشورت کنید نه با آنهایی که الف و ب بازنشستگان راهم نمیدانند همین بازنشستگان هستند که فرزندان بیکار خودرا با همان حقوق بخور و نمیر ازورود به کف خیابان ها منع می کنند و خیلی چیزهای دیگر ..... پس سید بزرگوار خواهش می کنم سنگینی کار این دنیا شمارا از پاسخ‌گویی دردنیای دیگر با زندارد
ارزش حقوق ما نسبت به زمانی که بازنشسته شدیم ۵ برابر کاهش یافته ما نمی توانیم با این افزایشهای ده درصدی زندگی را اداره کنیم این استکه زندگی خودرا ناچاریم کوچک وکوچک تر کنیم اگر بخواهیم بگوییم وبنوییسیم این مطلب پایانی ندارد موفق باشید وخداوند نگهدارتان باد و شمارا کمک کند انشاالله اگر وضع به همین منوال جلو برودناچاریم حتی سرپناه خودرا نیز بفروشیم وآواره کوه و دشت شویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
کدوم املاکی و صاحب خانه طبق حرف دولت اجاره ۲۵ درصد افزایش داده؟ این حرف غیرمنطقی هست و هیچکس انجام نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
لعنت بهت اندازه ۴۰ سال گرونی ببار اوردی روحانی سالی ۱۰ هرار تومن رو ی کالا میکشید تو یروز هزار قلم هزار برابر کردی تو نمیدونی فقر چیه عدالت چیه ...اگ دولت قبل بدهی داشت باید از جیب مردم بدی ب مسلمان بودن وسید بودنت شک دارم ...بد دردی ب ملت زدی الهی روز خوش نبینی ک هنو نتونستیم ی کیلو میوه تابستونه بخریم بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۰۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
سلام، انصاف هم خوبه؟ گرونی بی حد و حساب و از بین رفتن ارزش پول ملی میراث دولت روحانی هست، کی سالی 10 هزار تومان گرون میشد، افزایش قیمت ها ماهیانه بود و یک شبه ماشین و خونه 7 الی 10 برابر شد...
خوبه تماتم این اتفاق ها مال 2 الی 3 سال پیشه و فراموش کردی اگه کال 50 سال پیش بود چی میگفتی لابد میگفتی اون موقع همه در رفاه کامل به سر میبردن و از سر خوشی و بی کاری، انقلاب کردن...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
کدوم انصاف ؟؟؟ ک یشبه روغن بشه نیم میلیون لبنیات چن برابر برنج ماکارونی شوینده مرغ روحانی ۲۵ تحویل داد برنج ک میخریدیم ۲۸۰ الان شده ۷۰۰ تخم مرغ ۱۸ تومتی ۴۹ همه وهمه ....چرا ایی درستش نکرد مسکن وخودرو وبورس و..... ایی ک بدترش کرد هزاران رحمت ب روحانی قرار بود فقرو ریشه کن کنه ولی الان همه فقیر شدن
United States of America
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
ایرانی دقیقه ۰۵ تير ۱۴۰۱
فقط اجازه دادن بهتون همه چیز رو گردن روحانی بندازین خیلی جالبه این انداختن رو گردن قبلی مثل یک سیکل داره هر هشت سال تکرار میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
با این قیمت ها کمترین حقوق ۲۱ میلیون تومان است. یعنی حقوق کمتر از ۲۱ میلیون تومان در بیشتر شغل ها اگر باشد استبداد و ستمگری است.
اگر شک دارید ۴ ماه هر شغل را با چند کارمند امتحانی بسنجید. البته این ساده معلوم هستش و زودتر باید کمک کنید. منظور اینکه زودتر حقوق ها را زیاد کنید. چون حقوق کم با گرانی نماد ستمگری هستش.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۰۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
سلام. میشه مثل دولت قبل با اسقراض از بانک مرکزی، چاپ پول بدون پشتوانه و... حقوق ها رو افزایش داد ولی اینکار باعث افزایش سرسام آور تورم میشه...
بالاخره باید یک جا جولوی این چرخه معیوب گرفته میشد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۶ تير ۱۴۰۱
حقوق من ۱۷ میلیونه باهاش قسط میدم زیاد ! ته اش ۳ میلیون میمونه با ۲ میلیون تا ۵ ماه خرید می کنم اگر بالاشهری میخوای پر توقعی ، من خودم محل متوسط میشینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
بیچاره ملتی که سرنوشتش دست تو باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۵ تير ۱۴۰۱
خیلی افتخار هم بکن که همچین ریس جمهور ی داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
ناشنا س ۲۵..۹ تو خودت ب تنهای افتخار کنه ...افتخار ب قولای دروغش یسال نشده همچیزو نابود کرد لابد ۲ ماهه خرید نرفتی ببینی چ خبره ..یا جزو خونواده رئیسی ما ک با هر بار خرید کلی آه وناله ونفرین میکنیم از رئیست راضی نیستیم خدا هم راضی نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
احتمالا سیر هستی یا منفعتی داری که می گویی افتخار کنیم یا شاید کور هستی.. اجاره خانه ما صد میلیون افزایش یافته حقوق هم ده درصد! گرانی همه چیز از پوشک تا مرغ و... چطور افتخار می کنی؟!!! تا امثال تو هستند مملکت همین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
تو بایدم افتخار کنی نون به نرخ روز خور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
آقای نظر دهنده برو کشکتو بساب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
دقیقا به چه افتخار کنم
روشن کنید برام لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۰۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
سلام، باید به شجاعت رئیس جمهور منتخب مردمی، افتخار کرد. کسی که کار نکرده دولتهای قبل رو حتی با گرو گذاشتن آبروی خودش شروع کرد و به حول و قوه الهی و با همکاری مردم به نتیجه خواهد رسید...
بیخود نیست که اسمش رو گذاشتن جراحی اقتصادی چون هم درد داره و هم تبعات ولی اگه اینکار انجام نمیشد منجر به قطع عضو میشد و دیگه کار از کار میگذشت...
دولتهای قبلی برای جلب نظر مردم با استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول بدون پشتوانه، وضعیت مملکت رو به اینجا رسوندن و ما الان داریم چوب ندونم کاری دولتهای قبل رو میخوریم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
ناشناس ۰۸...۱۱ تو ب تنهایی افتخار کن ب رییس جمهور منتخب دولتت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
صاحب خانه ها هم ب حرف جنابعالی گوش کردند و بیش از25%افزایش ندادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
حرفای مفت وتکراری
Iran (Islamic Republic of)
hoo
۰۹:۰۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
آقای رئیس مشکل شمانیست مشکل ازما مردم نادانی هستشکه باعث گرونی شدیم وقتی روغن شد۶۵۰۰۰هزارتومن خودم دیدم که طرف ۱۰کارتن روغن خریده تازمانیکه ما مردم احمق فرهنگمون اصلاح نشه همینه مردم وقتی ببینن هرچیزی گرونه میشه یکماه نخرنن ببینم شما چیکارمیتونی بکنید ببینم کسی میتونه افزایش قیمت بده بقران والا مقصرشمانیستید مقصر از ما مردمه
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۰:۳۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
حرف درسته ولی اخر حرفت که میگی تقصیر مردمه کاملا ... ، تورم رو کنترل کنن نمیتونن به سلامت یعنی نتونستی توهم مثل روحانی احمدی و غیره دنباله ... ، چرا مردم رو مقصر میدونی بله درسته این رفتار اصلا درست نیست ولی صورت مسئله و اصل قضیه رو پاک نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
بورس را درست کنید و ملت رارها نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۸:۵۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
انشاءالله ک همین الان عزارئیل بیاد سراغت رئیسی.‌‌‌‌....الانش بیچارمون کردی هنوز به فکر گرانی سال دیگه ای ک افزایش قیمت بدی ....خب بی سواد نمیدونی این حرفت میشه آغاز احتکار‌‌‌.....خدا ازت نگذره....ک کمرون رو شکستی خدا کمرتو بشکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
برای اجاره سقف معین اجباری بگذارید
و اگر بیش از
سقف معین بود جرم مشاوران املاک تلقی شود
مثلا نهایت سه برابر کف حقوق منازل عالی بالا شهر ،و مجهز و مدرن
دو برابر کف حقوق خانه های نوساز و تمیز معمولی بالا شهر
یک برابر کف حقوق منازل معمولی
نصف کف حقوق منازل سوئیت و.ا
این حرف برای زمان احمدی نژاد بود که وضعیت صنعت خودرو قابل قبول نبود


رهن یا اجاره طبق این تبدیل گردد
اجاره ها خارج این روال نباشد
منازل معمولی که مردم عادی رهن و اجاره میکنند جمع رهن و اجاره معمولا بیش از یک برابر کف حقوق ارزش بیشتر ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اگر فلسفه گران گردن مواد غذایی قاچاق بود سوخت باید خیلی سریعتر گران میشد.
من تو مرکز ایران زندگی میکنم در اینجا گازوئیل با قیمت ۵ هزار تومان معامله میشه. ولی من تا حالا ندیدم که مثلا شیر یا آرد قاچاق بشه .
بنابراین دولت یا نمی فهمد و نادان هست یا گران کردن هدف دیگه داشته.

در ضمن قیمت بنزین جهانی بالای ۲۵ هزار تومان است یعنی دولت برای هر لیتر بنزین حداقل ۲۲ هزار تومان داره یارانه میده با توجه به مصرف روزانه ۱۰۰ ملیون لیتر بنزین یارانه سالانه بنزین میشه ۲۵ میلیارد دلار یارانه که ۲.۵ برابر کالاهای اساسی هست

البته من با گران کردن همه اینها مخالف هستم زیرا میانگین حقوق ما ایرانی ها به ۳۰۰ دلار نمیرسه هروقت دولت این میانگین رو به ۲۰۰۰ دلار رساند قیمت همه چیزو جهانی کنه
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۸:۴۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
جمع رهن و اجاره در هیچ جای ایران سقف آن نباید بیش از هفت برابر کف حقوق باشد و بیش از این جرم اعلام کنید
منازل عادی هم که مردم عادی هستند دو برابر کف حقوق جمع رهن و.اجاره بیشتر نمی ارزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۵ تير ۱۴۰۱
حاکمیت برای اجاره سقف بگذارد
مثلا منازل آنچنانی هزار متری ،آنچنانی با دم دستگاه مدرن هفت برابر کف حقوق ،جمع رهن و اجاره

برای منازل باز آنچنانی با امکانات مدرن شش برابر حقوق تا برسد به پنج برابر کف حقوق ،سه برابر کف حقوق ،دو برابر کف حقوق و یک برابر کف حقوق آپارتمان تک خواب جمع رهن و اجاره

سوئیت هم نصف کف حقوق یا کف حقوق جمع رهن و اجاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
برای اجاره سقف معین اجباری بگذارید

مثلا نهایت سه برابر کف حقوق منازل عالی بالا شهر ،و مجهز و مدرن
دو برابر کف حقوق خانه های نوساز و تمیز معمولی بالا شهر
یک برابر کف حقوق منازل معمولی
نصف کف حقوق منازل سوئیت و.ا



رهن یا اجاره طبق این تبدیل گردد
اجاره ها خارج این روال نباشد
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۸:۳۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
ریس جمهور
شما که حرف اول انتخاباتی بورس بود،برای چه الان یک کلام در این مورد با مردم صحبت نمی کنید.
با تیم اقتصادی که گذاشتین زندگی مردم نابود کردین.
من تعجب هستم چرا حکم حکومتی صادر نمیشه،تغیراتی توی تیم اقتصادی شما ایجاد بشه،هم وزیر اقتصاد و هم محسن رضایی کار بلد نیستن.اینا باید برکنار شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
بنزین گرون کنید چرا یک پولدار که به برکت تحریم پولدار شده ،،سالی ده بار بره ترکیه با بنزین سه هزار بیا المال تومن با هواپیما پزش به ما بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
بخدا تنها چیزی که این اقا نمی دونه عدالت و فقر ملته/ همش حرف میزنه همش دروغ میگه/ بخدا نمی دونم این اقایون چطور با خدا راز ونیاز میکنن فکر میکنن عبادت میکنن . عبادت رفع مشکل مردمه همین وبس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
از کجا معلوم عبادت میکنن؟؟؟ اگ مسلمان بودن مردمو بدبخت نمیکردن اگ مسلمان بودن اینه ک مسئوولین ادعا دارن ترجیح میدم کافر باشم از وقتی رئیسی همچیزو گرون کرده من نماز نخودندم چون دیگ اعتقادی ب اون دنیا مث مسئوولین نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
حسنی بخور آش بهمین خیال باش . از ماست که بر ماست . حقوق کارمند10% اضافه شده ولی تورم 50% ـ این حقوقی که کارمندان می گیرند اگر مستأجر نباشند که فقط خرج ماهانه است با این تورم در مشهد حداقل روزی 200 هزارتومان باید برای خرید روزانه بگذاری کنار ( بدون احتساب خرید برنج پاکستانی و روغن نباتی و گوشت مرغ ماهیانه که خرید اقلام فوق حدود یک میلیون تومان میشود ) که ماهیانه می شود 6 میلیون تومان ( این مبلغ بدون در نظر گرفتن خرید پوشاک و انشاا... پول دوا و درمان است ) اگر هم مستأجر باشند ( در محله های پایین شهر مشهد اجاره ماهیانه حداقل 2 میلیون تومان ) آیا به نظر مسئولین دخل با خرج می خواند . خدا فقط خودش برکت میده به این حقوق و گرنه از مسئولین هیچ خیری به مردم نمیرسه ـ چرا در دورانی که مردم احتیاج دارند 40% از درآمد نفتی رو تو صندوق ذخیره می کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۵ تير ۱۴۰۱
عذرمی خوام آیا تاوان بدهی های دولت قبلی و غیره رو مردم باید بدهند؟! گفته شد حقوق کارگر افزایش می یابد اما ایا نظارتی روی حقوق های دریافتی نیروهای خدماتی شرکتی که حقوقشان با سال گذشته فرق چندانی نداشته، صورت گرفته؟!! می گویید کمبود انرژی داریم پس چرا صادر می کنید؟؟!! آیا با بیان علت گرانی ها توان خرید مردم خصوصا قشر متوسط رو با پایین بیشتر می شود؟؟!! چرا سهمیه سوخت مردم کم مصرف که در کارت سوخت ها وجود دارند را حذف می کنید و بعد در مواقع نیازشان با قیمت دوبرابر به انها می فروشید و بعد می گویید کنترل مصرف داشته باشید؟؟!! چرا جواب سوالهای این چنینی را نمی دهند؟؟!! چرا از پیگیر حقوقهای ناچیز نیروهای خدماتی شرکتی و امثال ان نیستند؟؟! به قول معروف "با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
سلام واقعا نمیتونی تورم را کنترل کنی مرد مردانه از ریاست جمهوری استعفا بده نفرین مردم را بدرقه راهت نکن و معذرت خواهی کن و برو و سالم زندگی کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
باسلام خدمت جناب‌آقای رئیس‌جمهور محترم. قرار بود هفت قلم کالای‌اساسی گران شود ولی متاسفانه ۷۰۰ قلم کالا گران شد،هیچ برخوردی هم با متخلفان انجام نشد نه نظارتی نه تنبیهی نه تعزیراتی هیچکدومشون برخورد قاطعانه‌ای نداشتند...روغن‌خودرو گران‌شد برنج‌گران شد.بخدا دیگه هیچ جوانی امیدی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اینکه کالای اساسی اززان به دست کشورهای همسایه می رسید الان تاوان بی عرضگی شما که جلو قاچاق را نمی گیرید مردم باید پس بدهنددرضمن قوه قضاییه با متخلفان تا بیاد برخورد کنه حتما صدساله شده بااین به قول خودشون اطاله دادرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۰۵ تير ۱۴۰۱
البته فعلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اره‌بها بیش از ۲۵ درصد اضافه شود، قوه قضائیه رسیدگی می‌کند.............افزایش 10 درصدی حقوق رو که با تورم یکی نیست چه کسی باید پیگیری کند
۱۲
آخرین اخبار