وزیر داخله طالبان:

تحریم های آمریکا مانع ارسال کمک ها به افغانستان شده است

وزیر داخله طالبان با بیان اینکه ۲ هزار خانه در زلزله اخیر کشور تخریب شده، تاکید کرد بسیاری از کشورها به دلیل تحریم‌های آمریکا نمی‌توانند برای زلزله‌زدگان کمک ارسال کنند.

سراج الدین حقانی، وزیر داخله طالبان در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره از عملکرد آمریکا در نحوه کمک‌رسانی به زلزله‌دگان افغانستان انتقاد کرد.

او گفت که بسیاری از کشورها به دلیل تحریم‌های آمریکا نمی‌توانند برای افغانستان کمک ارسال کنند.

به گفته حقانی ۲ هزار خانه براثر زلزله تخریب شده ، همچنین عملیات نجات زلزله زدگان پایان یافته و در حال حاضر مشکل اصلی اسکان این افراد در مناطق زلزله زده است.

او خطاب به جامعه جهانی گفت که حکومت سرپرست قادر به تامین نیاز مردم زلزله‌زده نبوده و جامعه جهانی باید به آنها کمک کند.

سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله طالبان که امروز شنبه (۴ سرطان) به‌منظور عیادت از زخمی‌های زلزله به ولایت خوست رفته، گفت که رهبر طالبان دستور داده تا عرضه خدمات را به افراد زخمی این رویداد بهبود و سرعت ببخشند.

سراج الدین حقانی گفت که از نیمه‌های شب، روند کمک‌رسانی به این زخمی‌ها آغاز شده و تیم‌هایی برای سرعت‌ بخشیدن به روند کمک‌رسانی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

بامداد چهارشنبه (۱سرطان) زمین‌لرزه‌ ۶.۱ ریشتری، شرق کشور از جمله ولایت‌های پکتیکا و خوست را تکان داد.

بر اساس اعلام مقامات طالبان در این زلزله مرگبار تاکنون ۱۵۰۰ نفر جان باخته و ۲۰۰۰ تن دیگر زخمی شدند. آنها هشدار دادند که احتمال دارد شمار تلفات در حالی افزایش یابد که تلاش‌های نجات هنوز هم جریان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار