خباز مطرح کرد

همکاری با سازمان‌های مختلف برای توسعه ورزش قلم تندرستی

سرپرست کمیته ورزش قلم تندرستی کشور گفت: مربیان ورزش قلم تندرستی در ۱۰۰ محله شیراز، این ورزش را آموزش می‌دهند.

هادی خباز سرپرست کمیته ورزش «قلم تندرستی» کشور (فدراسیون ورزش‌های همگانی)، برخی اقدامات این کمیته جهت تشریح و شناسایی این ورزش نوبنیاد را به جامعه هدف تشریح کرد.

او گفت: ورزش قلم تندرستی از ورزش‌های جدید و نوپا در کشور است که در این راستا نشست‌های مختلفی با مدیران و اقشار مختلف جهت شناساندن ورزش قلم تندرستی برگزار کردیم تا بتوانیم این ورزش مفید را جامعه معرفی کنیم.

خباز از برگزاری نشستی با معاون تربیت بدنی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز خبر داد و گفت: در این نشست ضمن تشریح ابعاد ورزش قلم تندرستی، مقرر شد در نشست ها، سمینار‌ها و پیاده روی های، برای آموزش عمومی این ورزش نیز اقدام شود و در پارک‌ها و فضا‌های باز شهرداری نیز ایستگاه‌هایی برگزار و ورزش قلم تندرستی را به عموم آموزش دهیم.

سرپرست قلم تندرستی کشور همچنین از برپایی ایستگاه قلم تندرستی در پارک جنت سخن گفت و افزود: در این ایستگاه که جمعیت بسیاری گرد هم آمدند، به صورت رایگان قلم تندرستی در اختیار آن‌ها قرار گرفت و آموزش دیدند.

او گفت: در همین ایستگاه، حداقل ۱۲۰ کودک کم توان نیز شناسایی شد که مقرر شد برای آموزش آن‌ها نیز اقدام کنیم.

خباز از دیدار با رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز نیز خبر داد و گفت: در این دیدار نیز بر تعامل منسجم و مستمر با شورای شهر برای ترویج و گسترش این ورزش در محلات کم برخوردار توافق شد.

سرپرست قلم تندرستی کشور گفت: با توجه به اینکه در فصل تابستان به دنبال پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان هستیم و شورا نیز محلات مختلف را برای این منظور در نظر گرفته است، سعی خواهیم کرد قلم تندرستی را به محلات ببریم.

او گفت: بنا به اظهارات رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورا، ۱۰۰ محله شیراز را در نظر گرفتند تا در ۵ رشته ورزشی به این محلات مربی بفرستند که یکی از این ورزش ها، قلم تندرستی است.

خباز از تشکیل جلسه دیگری با مدیرکارخانه فن آوری و نوآوری جنوب کشور با مدیریت آقای دکتر صمیمی گفت و افزود: در این نشست نیز قرار شد در ماهنامه‌ای که توسط این شرکت منتشر می‌شود، همکاری رسانه‌ای و تبلیغاتی داشته باشیم. ضمن اینکه از طریق فضای مجازی نیز قلم تندرستی را به عموم معرفی کنیم.

سرپرست قلم تندرستی کشور گفت: ما می‌توانیم در کنار جوانان و نوجوانان کارخانه نوآوری به منظور حفظ سلامت روح و جسم، مشارکت خوبی داشته باشیم.

او گفت: طی جلسه‌ای با مسئولان هیات نابینایان فارس و با توجه به شرایط خاص افراد نابینا، ما قول دادیم که خودمان به سراغ نابینایان رفته و به آن‌ها آموزش دهیم. در این راستا به دنبال آن هستیم که جایگاهی ویژه را در محله‌ها مشخص کنیم تا افراد نابینا بتوانند در این مکان‌ها با اعزام مربی آموزش ببینند.

سرپرست قلم تندرستی کشور از برگزاری یک سمینار کشوری دوروزه به منظور آموزش ورزش قلم تندرستی با حضور سایر استان‌ها در شیراز خبر داد و گفت: این سمینار ۲۷ تیرماه برگزار می‌شود.

او گفت: در این سمینار علاوه بر آموزش، قلم‌ها به صورت رایگان در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد.

بنا به گفته دکتر خباز، دفتر مرکزی کمیته قلم تندرستی کشور در شهر شیراز است که ابزار آن به صورت رایگان در اختیار کمیته‌های استانی قرار می‌گیرد تا بتوانند این ورزش را گسترش دهند.

لازم به یادآوری است که در ورزش قلم تندرستی از دو عدد قلم برای هماهنگی اعصاب و عضله استفاده می‌شود که از سنین پایین تا افراد مسن می‌توانند از آن استفاده کنند.

این قلم اولین ابزاری است که با این اسم در ایران ثبت صنعتی شده و سایز قلمک برای بچه‌های زیر ۱۴ سال و سایز متوسط برای بالاتر از ۱۴ سال و سایز بزرگ برای بزرگسالان در ۲ رنگ متفاوت ساخته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار