بررسی طرح‌های پیشنهادی در حوزه‌های شهرسازی

مدیرمرکز مطالعات و پژوهش شورای اسلامی شهر اهواز به بررسی طرح‌های پیشنهادی در حوزه‌های راه و شهرسازی پرداخت.

امین شحیطاوی گفت: برای اولین بار یک نشست سه جانبه با محوریت چالش‌های معماری، عمران و شهرسازی میان جهاد دانشگاهی، اعضای شورای شهر و معاونین شهردار برگزار شد، در این نشست به بررسی ظرفیت‌های موجود برای حل مسئله و مشکلات شهری پرداخته شد.

او می گوید: توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های پژوهشی، فنی و شهرسازی در کنار داشتن یک مرکز تحقیقاتی بسیار قوی در جهاد دانشگاهی که در حوزه‌های عمران، نانو و سایر حوزه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش شورای اسلامی شهر اهواز گفت: مقرر گردید جهاد دانشگاهی در قالب طرح‌های پیشنهادی در حوزه‌های شهرسازی، معماری، حوزه بازیافت و آزمایش‌های مختلف در زمینه بتن، زلزله و مقاوم سازی سازه‌های ساختمانی ورود کنند و در این زمینه تفاهم نامه‌هایی با سازمان نظام مهندسی و شهرداری اهواز امضا کنند.

به گفته او تفاهمنامه میان شهرداری اهواز، شورای اسلامی شهر و جهاد دانشگاهی به عنوان بخشی از فرایند ذکر شده در مراحل پایانی خود است و در صورت امضای آن شاهد همکاری‌های علمی و پژوهشب بیشتری خواهیم بود.

شحیطاوی گفت: در فرایند تکمیل پروژه‌ها و برنامه ریزی‌های شهری بایستی از فرد محوری به برنامه محوری تغییر رویکرد دهیم بدین صورت که با همکاری دانشگاه‌ها و نخبگان برنامه‌ها و چشم اندازه‌هایی تدوین شود تا چشم انداز‌های ۲۰ ساله شهر اهواز محقق شود، با آسیب شناسی که صورت گرفت از این روند به دلایلی در گذشته غفلت شده است.

به گفته او چنین نشست‌های تداوم خواهد داشت، با انجام تفاهم نامه‌ها و همکاری‌های بیشتر خروجی کار به اجرای پروژه‌های مطالعاتی و پژوهشی سریع منتج شود تا در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری از آن‌ها بهره برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.