احتمال حضور تیم ملی هندبال بانوان ایران در بازی‌های اسلامی

بعد از اینکه مسئولان بازی‌های کشور‌های اسلامی اعلام کردند تیم ملی بانوان هندبال ایران نمی‌تواند در این بازی‌ها شرکت کند فدراسیون ایران به این موضوع اعتراض کرد.

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال کشورمان روز هفتم خرداد در نشست خبری سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی بانوان اعلام کرد که بانوان هندبالیست ایران به دلیل اینکه در بین ۸ کشور اسلامی قرار ندارند، نمی‌توانند در بازی‌های کشور‌های اسلامی که قرار است مرداد به میزبانی ترکیه و در شهر قونیه برگزار شود، حضور پیدا کند.

کشور میزبان اعلام کرده که در رشته‌های تیمی فقط ۸ سهمیه (یکی برای کشور میزبان (ترکیه) و ۷ کشور دارای رنکینگ بالاتر در رنکینگ جهانی) داده می‌شود. به همین دلیل، چون هندبال ایران در بین ۸ تیم رنکینگ جهانی قرار ندارد به هندبال بانوان ایران سهمیه تعلق نگرفت.

پس از اعلام اسامی تیم‌ها مشخص شد که این موضوع در اعطای سهمیه‌ها رعایت نشده و فدراسیون هندبال کشورمان نسبت به این موضوع اعتراض کرد، اما با پاسخ روشنی مواجه نشد. در نهایت قرار شد اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشور‌های اسلامی در جلسه‌ای که هفته آینده با حضور سرپرستان کاروان‌های کشور‌های حاضر در بازی‌های همبستگی اسلامی برگزار می‌شود اعتراض ایران را به گوش مسئولان برگزاری بازی‌ها رسانده تا آن‌ها در این خصوص تصمیم گیری کنند.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار