در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

ردپای دلالان در نوسازی کامیون‌ها/ نامه شکایت۴۰ هزار راننده کامیون به کمیسیون اصل ۹۰

یک راننده کامیون گفت: ۴۰ هزار راننده کامیون که باید طبق قانون نوسازی ناوگان کامیون‌های اروپایی خود را تحویل می‌گرفتند به دلیل حضور دلالان و واسطه‌گران تاکنون نتوانسته اند خودور‌های خود را تحویل بگیرند.

آقای علیپور گفت: طبق قانون نوسازی ناوگان فرسوده سنگین کشور مقرر شده بود ۵۳ هزار دستگاه کامیون سه‌ساله اروپایی وارد کشور شود اما از زمان اجرای این طرح که سوم خرداد ۹۹ بود تاکنون هیچ یک از کامیون داران این کامیون ها را تحویل نگرفته اند و تمامی آنها در دست دلالان در حال خرید وفروش با نرخ های بالاست!

به گفته این راننده کامیون، سازمان راهداری در زمان اجرای این طرح مقرر کرده بود تا ۴ گروه واردات این کامیون ها را دست بگیرند. سه گروه شامل شرکت های حمل و نقلی، شرکت های تولید کننده داخلی کامیون، تشکل های صنفی این بخش و گروه چهارم  رانندگان این کامیون ها، اما از این ۴ گروه هیچ یک نتوانسته اند کامیون های خود را وارد کرده یا تحویل بگیرند.

او می‌گوید: قیمت این کامیون های اروپایی در زمان ورود یک تا دو میلیارد تومان بودند  اما به واسطه حضور دلالان و واسطه گران این کامیون ها در نمایشگاه های خودروهای سنگین به قیمت ۶ تا ۷ میلیارد تومان به فروش می رسد. 

با توجه به آنکه ۴۰ هزار راننده کامیون که این قانون نوسازی ناوگان فرسوده سنگین  برای مالکان خودروهای فرسوده تصویب شده بود تاکنون هیچ خودروی سنگین اروپایی را تحویل  نگرفته اند طرح شکایتی را به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کرده اند تا شاید بخشی از مشکلات آنها برطرف شود.

پیش از این هم اعلام شده بود که اسقاط کامیون های فرسوده که بخشی از قانون این طرح است به دلیل افزایش قیمت ناوگان چندین برابر شده و مالکان این خودروها امکان خرید کامیون ها را ندارند.

براساس بند «ث» ماده ۳۰ قانون احکام دائمی،‌ واردات کامیون‌های زیر سه سال ساخت از نوع اروپایی، ژاپنی و کره‌ای آزاد اعلام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۰۳ تير ۱۴۰۱
مگر اینکه رییس جمهور شخصا دخالت کند کسی زورش به دلالان و پولدارها نمیرسه این از خدا بی خبرها همه چیز را با پول قبضه کرده و مافیایی زورگو برای خودشون تشکیل داده اند که هر چیز و هر کسی را با پول میخرند ، و بیچاره ما رانندگان که هیچ کسی به دادمون نمیرسه.
آخرین اخبار