پیشروی نظامیان روسیه به سوی شهر لیسیچانسک در شرق اوکراین

منابع خبری از پیشروی نظامیان روسیه در شرق اوکراین سخن گفتند.

در حالی که نظامیان روسیه به شهر محاصره شده «لیسیچانسک» در منطقه دونباس در شرق اوکراین نزدیک می‌شوند، حملات توپخانه‌ای به این شهر در چند روز اخیر تشدید شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، به گفته منابع نظامی، نظامیان روسیه در حال حاضر با این شهر چند کیلومتر بیشتر فاصله ندارند. آن‌ها تاکنون تقریباً تمام نواحی شهر «سِوِرودونتسک» را که در جوار شهر لیسیچانسک است، تصرف کرده اند. این در حالی است که درگیری‌های شدید در سوِرودونتسک همچنان ادامه دارد.

مقامات محلی می‌گویند حدود هفت تا ۱۰ هزار غیر نظامی هنوز در شهر لیسیچانسک هستند. تعداد جمعیت این شهر قبل از جنگ صد هزار نفر بود.

خبرنگار بی بی سی در گزارشی از لیسیچانسک در این باره گفت: تانک‌های اوکراینی در حالی که مملو از نظامی هستند، به سوی لیسیچانسک در حرکت هستند. ما گروهی از افراد داوطلب را دنبال کردیم که برای تخلیه افراد از شهر جان خود را به خطر انداخته اند. در داخل شهر ویرانی و آثار تهاجم روسیه مشهود است.

شبکه الجزیره نیزبه نقل از دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه اعلام کرد: نیرو‌های روسیه به شکل فراوانی از روز یکشنبه در جبهه جنوبی شهر دونباس پیشروی کرده اند.

دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه همچنین اعلام کردند نیرو‌های اوکراینی از جبهه جنوبی شهر دونباس برای جلوگیری از محاصره آن عقب نشینی کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار