برگزاری کارگاه آموزشی در خصوص آسیب‌های اجتماعی در ایذه

رئیس اداره ارشاد ایذه گفت: کارگاه آموزشی در خصوص آسیب‌های اجتماعی با محوریت خودکشی با حضور خبرنگاران و فعالان فضای مجازی در ایذه برگزار شد.

عبدالرضا باغ شیرین گفت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی کارگاه آموزشی با حضور خبرنگاران و تعدادی از فعالان فضای مجازی با هدف نحوه انتشار اخبار مربوط به آسیب‌های اجتماعی و به خصوص پدیده خودکشی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری ایذه در محل این فرمانداری برگزار شد.

او می‌گوید: چگونگی اطلاع رسانی، تیتر زدن و نحوه انتشار اخبار مربوط به حوادث جامعه و آسیب‌های اجتماعی به اعتقاد کارشناسان امر در کاهش و افزایش این آسیب‌ها تاثیرگذار است و لذا همه ما باید بدانیم در مقابل قلم و مطلبی که می‌زنیم در پیشگاه خداوند متعال و جامعه مسئولیم و باید جوری مطلب بزنیم که مشکلی و دردی از جامعه را برطرف و یا کاهش دهیم.

باغ شیرین گفت: بشکار بعنوان کارشناس با ادله علمی و توضیحات مبانی جامعه شناسی، به تبیین نحوه اطلاع رسانی و خبرزدن در مورد حوادث تلخ اجتماعی بخصوص خبر خودکشی و اثرات منفی آن مطالب علمی مفیدی را ارائه نمود.

رئیس اداره ارشاد اسلامی ایذه می‌گوید: در پایان جلسه فعالان فضای مجازی و خبری با طرح سوالات و ابهامات خود به بیان دیدگاه ها، پیشنهادات و انتقادات خود در خصوص آسیب‌های اجتماعی پرداختند.

به گفته او اهمیت اجرای پروتکل‌های اخبار آسیب‌های اجتماعی و آسیب به خود از سوی افراد و کاهش تاثیرات نامطلوب آن بر سایر افراد از مهمترین نکات مطروحه در این جلسه و نشست با جامعه اطلاع رسانی و فعالان شبکه‌های مجازی شهرستان ایذه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.