جمع آوری ۶۷ معتاد متجاهر در آبادان

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت: از آغاز امسال تا کنون ۶۷ معتاد متجاهر از سطح این شهرستان جمع آوری شدند.

سرهنگ حسین زلقی، فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت: سه ماه نخست سال جاری تعداد ۶۷ معتاد متجاهر در سطح شهرستان توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر جمع آوری شده است.

به گفته او طبق قانون جمع آوری معتادان بر عهده پلیس نیست، اما این نهاد نظامی در زمینه جمع آوری و معرفی آن‌ها به کمپ‌های ترک اعتیاد برنامه ریزی‌هایی دارد و تحقق این برنامه به صورت کامل نیازمند همکاری سایر ارگان و نهاد‌های مرتبط است تا آسیب‌های ناشی از ورود معتادان به جامعه کمتر شود.

این مسئول یکی از عوامل تکرار بیماری اعتیاد در یک شخص را دوره‌ی کوتاه ۶ ماهه بازپروری و آزادی بعد از آن دانست و گفت: این در حالی است که ساماندهی معتادان متجاهر دارای چندین مرحله است که مرحله اول شامل جمع آوری و معرفی به مراکز نگهداری برای درمان و پس از پروسه درمان، دوره‌های مهارت آموزی و بازگشت دوباره آنان به محیط جامعه است.

او گفت: با افزایش اطلاعات پزشکی معتادانی که در گذشته مجرم شناخته می‌شدند بیمار اعلام شدند و بنابراین نیازمند کمک و درمان هستند.

سرهنگ زلقی گفت: یکی از اصلی‌ترین مطالبه کنونی مردم در حوزه آسیب‌های اجتماعی جمع آوری معتادان متجاهر است و باید زیر ساخت‌های لازم در این خصوص اندیشیده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.