معاون اقتصادی رئیس جمهور:

از ۴ دهه پیش مبدا بازگشت به مجد و شکوه گذشته تعیین شده است

رضایی گفت: تا پیش از انقلاب افراد برجسته‌ای تلاش کردند تا معماری جدید ایران را به گونه‌ای بچینند که به شکوه و قدرت گذشته بازگردد، اما موفق نشدند.

محسن رضایی در همایش فرصت‌ها و چالش‌های استان خوزستان در تحقق شعار سال که امروز (۳۱ خردادماه) در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، گفت: ملت ایران پر از افتخارات و درد و رنج‌های بزرگ است.

او با اشاره به اینکه تا ۳۰۰، ۴۰۰ سال پیش ایران جایگاه بسیار برجسته‌ای در میان ملت‌ها و اقتصاد بسیار باشکوه و جغرافیایی ۲ برابر جغرافیای امروز داشت، افزود:، اما تا پیش از انقلاب در این سال‌ها مثل برف آب شدیم؛ کو سمرقند، بخارا، هرات؟ کو تجارت عظیمی که در جاده ابریشم برقرار بود؟

آقای رضایی تلاش علما، دانشمندان و مجاهدین در این مدت را برای یافتن مبدائی یادآور شد تا بر اساس این مبدا سنگ‌های بعدی را بچینند و معماری جدیدی از ایران به دست آورند تا به مجد و شکوه گذشته بازگردیم، اما موفق نمی‌شدند تا یک مرد بزرگ به نام امام خمینی (ره) پیدا شدند و این مبدا را تعیین کردند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور این مبدا را دارای ظرفیتی خواند که می‌تواند ایران را به یک قدرت بسیار بزرگ و اقتصادی پیشرفته تبدیل کند.

به گفته این مقام مسئول در دولت سیزدهم این مبدا امروز آنقدر قدرتمند است که ۴۳ سال است انواع آزمایش‌ها روی آن صورت گرفته است؛ از کودتا و جنگ تا محاصره اقتصادی.

محسن رضایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود متوجه نشدن آمریکا و اروپا برای پذیرفتن قدرت ایران را کم عقلی آن‌ها عنوان کرد که باید این قدرت را بپذیرند و راهی غیر از این ندارند، زیرا کنار گذاشتن ملت ایران در امنیت و پیشرفت جهانی غیرقابل جبران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۸:۵۸ ۱۶ تير ۱۴۰۱
برادر محسن در صورت تعامل دانشگاه با حوزه خیلی مشکلات کشور حل میشود ولی تابحال این اتفاق بصورت جدی نیفتاده. مقصر اصلی هم به عقیده من وزارت آموزش و پرورش است که بخاطر نفع شخصی خودش مانع این جوش خوردگی میشود. وگرنه در صورت اتحاد واقعی حوزه و دانشگاه پیشرفتهای چشمگیری نصیب کشور ما میشود.