سخنگوی وزارت امور مهاجرین طالبان:

۴۵درصد از کل مهاجرین افغانستانی در ایران زندگی می کنند + فیلم

رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در افغانستان اعلام کرد افغانستان سومین کشوری است که بیشترین مهاجرین را در جهان دارد.

عبدالمطلب حقانی، سخنگوی وزارت امور مهاجرین طالبان دیروز دوشنبه ۳۰ جوزا به‌ مناسب روز جهانی پناهجویان گفت: افغانستان تقریبا ۷ میلیون مهاجر دارد که ۳ میلیون نفر آنها میهمان جمهوری اسلامی ایران هستند.

حقانی گفت: از مجموع حدود ۷ میلیون مهاجر افغانستانی سه میلیون در ایران، سه میلیون در پاکستان و یک میلیون نفر باقیمانده در سایر مناطق جهان زندگی می کنند.

سخنگوی وزارت امور مهاجرین طالبان گفت پس از روی کار آمدن طالبان، ۷۰۰ هزار نفر از مهاجران به افغانستان برگشتند  و این آمار درحال افزایش است. 

درهمین حال بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان درباره توجه جامعه‌جهانی به افغانستان و رفع نیازهای فوری مردم این کشور تأکيد کرد همه کشورها از نگاه انسانی باید نیازهای مردم افغانستان را در نظر بگیرند و کمک‌های بشردوستانه خود را در بخش‌های مختلف برای افغانستانی‌ها ارسال کنند.

همچنین لیونارد زولو، رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در افغانستان گفته‌است:"افغانستان بعد از سوریه و ونزوئلا سومین کشور است که بیشتر مهاجرین را در جهان دارا می‌باشد".

 

برچسب ها: طالبان ، مهاجرین ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار