آغاز فعالیت مراکز اوقات فراغت دانش‌آموزان فارس از پنجم تیرماه

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: پذیرش دانش آموزان در مراکز و پایگاه‌های اوقات فراغت این استان از ۵ تیرماه آغاز می‌شود.

محمدخلیل عسکری در حاشیه نشست روسای ادارات فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در شیراز گفت: در تابستان برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت برای دانش آموزان طراحی شده است.

او اشاره به بسته تربیتی تابستان، گفت: در این بسته فعالیت‌های هنری، قرانی و تربیت بدنی و همچنین آموزشی برای تثبیت بنیه اموزشی دانش اموزان برنامه ریزی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در استان فارس ۱۲۵ کانون فرهنگی تربیتی، ۴ هزار و ۹۰۰ مجتمع و کانون ورزشی، هفتاد دارالقران، بیست و پنج اردوگاه دانش آموزی و شصت پژوهشسرا و تعداد زیادی از مدارس و پایگاه‌های اوقات فراغت در تابستان برای ارائه خدمات به دانش آموزان فعال است.

عسکری  گفت: با توجه به طرح آزادسازی فضا‌های ورزشی بمنظور ترویج فرهنگ ورزش و تربیت بدنی دو روز درهفته فضا‌های ورزشی به صورت رایگان در اختیار والدین قرار داده می‌شود که روز پنجشنبه مادر و دختر و در روز جمعه پدر بهمراه پسر در آن حضور یابند.

او گفت: حداقل هزینه را برای استفاده دانش اموزان از مراکز اوقات فراغت درنظر گرفته شده و برای دانش اموزان فعال در کانون‌های مساجد نیز با تفاهم نامه این کانون‌ها با مراکز اوقات فراغت بصورت رایگان محاسبه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر عدم تعطیلی فرایند تربیت گفت: همه ظرفیت‌ها را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهیم و باید خلا‌های موجود که در دوران کرونا ایجاد شد را جبران کنیم.

عسکری گفت: باید به سمت مهارت آموزی و مهارت پروری برویم و در این مسیر، کانون‌ها می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.