واگذاری طرح حمایت‌های روانی اجتماعی از کودکان کار و خیابان به بخش غیر دولتی

مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: طرح حمایت‌های روانی اجتماعی از کودکان کار و خیابان به بخش غیر دولتی واگذار می‌شود.

محمد غفاری‌زاده گفت: همه مؤسسات و مراکزی که توانایی فنی، مالی و تخصصی انجام فعالیت برای ساماندهی کودکان کار و خیابان را دارند، می‌توانند آمادگی خود را به بهزیستی اعلام کنند.

او گفت: این کار با مدیریت بخش خصوصی و با نظارت بهزیستی انجام می‌شود و دستگاه‌های متداخل در برنامه هم باید سهم خود را در این واگذاری تقبل کنند.

این مسئول گفت: برای پذیرش، نگهداری موقت، توانمندسازی و تشویق به تحصیل کودک، خدمات مددکاری و روان‌شناسی برای خانواده، خدمات توانمندسازی و اجتماعی و آموزش والدین، سرانه‌ای تعیین شده و مؤسسات غیردولتی واجد شرایط با دریافت این سرانه، می‌توانند خدمات یاد شده را تحت نظارت بهزیستی انجام دهند.

غفاری‌زاده گفت: مؤسسات خیریه‌ای که در اهداف اساسنامه آنها، حمایت از کودکان کار و خیابان قید شده و مراکزی که پیش از این در طرح‌های اجتماعی بهزیستی همکاری داشته‌اند، در اولویت پذیرش خواهند بود.

او گفت: دستور العمل این واگذاری از سازمان بهزیستی ابلاغ و همه جوانب موضوع در آن لحاظ شده است.

مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: همچنین بخش‌های قضایی، حقوقی و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی به لحاظ وجود کودکان اتباع، نیز در طرح لحاظ شده است.

غفاری زاده گفت: در طول ۹ ماه اجرای طرح سایبان مهر، ۱۰۸۰ کودک در مشهد شناسایی و ساماندهی شده‌اند که آموزش، توانمندسازی و خدمات اجتماعی برای تعدادی از کودکان و خانواده‌هایشان همچنان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار