پل الغدیر یزد تعریض و ساماندهی می‌شود

مسدود بودن مسیر دسترسی به سرچشمه زارچ بر روی پل الغدیر، موجب شده شهروندان مجبور شوند مسافت چند کیلومتری تا اله اباد را طی کرده و دور بزنند.

مشاهدات میدانی و گلایه‌های مردمی از مسدود بودن خروجی روی پل الغدیر که دسترسی به سرچشمه زارچ را فراهم می‌کند، نشان داد، این مسیر دسترسی در دست اقدامات ترافیکی است. اما متاسفانه اکثر راننده‌هایی که از سمت شهرک صنعتی یا کمربندی قصد ورود به بخش زارچ را دارند، از مسیر خاکی خلاف کنار کمربندی استفاده می‌کنند که بسیار خطر آفرین شده است.

زارع رئیس پلیس راهور استان هم از افزایش تصادفات جرحی و فوتی در این ناحیه به علت نبود دسترسی مناسب خبر داد و افزود: در چند ماه اخیر به علت استفاده رانندگان از مسیر‌های غیرایمن و خلاف، بعضا شاهد تصادف‌های فوتی هم بوده ایم.

رستگاری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در پاسخ به این معضل از ایجاد مسیر موقت برای دسترسی شهروندان به بخش زارچ خبر داد و گفت: این مسیر موقت در پنجاه متری مسیر مسدود شده قبلی ایجاد شده است.

به نظر می‌رسد ایجاد مسیر دسترسی موقت به زارچ، راهکار جامع و کاملی نبوده و شهروندان هم مسیر موقت را راهکار مناسبی برای رفع مشکل ایجاد شده نمی‌دانند و تعریض پل و بازگشایی مسیر قبلی را بهترین راهکار می‌دانند.

در این خصوص مظفری معاون راه و شهرسازی استان از اصلاح و افزایش عرض پل طی یک سال خبر داد و گفت: هم اکنون پیمانکار این طرح انتخاب شده و در روز‌های آتی عملیات عمرانی تعریض پل انجام و مسیر دسترسی به زارچ که قبلا مسدود شده بود، بازگشایی می‌شود.

معضل ترافیکی دیگر در محدوده سرچشمه زارچ عبور شهروندان در میدان امام صادق (ع) به علت تردد وسایل نقلیه سنگین و سرعت بالای خودرو‌ها در این نقطه است که تصادف‌های زیادی رخ داده و نیاز است قبل از میدان ورودی زارچ، اصلاحات ترافیکی صورت پذیرد.

در همین راستا زارع رئیس پلیس راهور استان با تائید حادثه خیز بودن این محدوده، از نصب چهار دوربین کنترل سرعت در این محور خبر داد و گفت: با شهرداری زارچ در این زمینه تفاهم نامه‌ای ایجاد شده و در روز‌های آتی با نصب دوربین‌های ترافیکی، سرعت در این محدوده کنترل خواهد شد.

رستگاری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم از ایجاد موانع ترافیکی و چراغ چشمک زن قبل از میدان برای کنترل وسایل نقلیه خبر داد و افزود: در یک ماه آینده نقاط حادثه خیز این محدوده شناسایی و نسبت به رفع مشکلات ترافیکی این محور اقدام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۲۶ تير ۱۴۰۱
طراحی مزخرف؟
آخرین اخبار