به نام خلق، «۱۹۶۹» نفر را بکش !

گروهک‌هایی که با شعارهای جامعه‌ای برابر، بی طبقه و توحیدی و به نام خلق آمدند، خلقی را به خاک خون کشیدند.

ترورهای هدفمند و برنامه‌ریزی شده، اقدامات تروریستی مسلحانه کور، بمب‌گذاری‌ها، ربایش و شکنجه، مین‌گذاری و تله‌گذاری، تظاهرات مسلحانه و از این دست اقدامات خائنانه تنها بخشی از وقایعی است که به‌دست گروهک‌های متعدد تروریستی علیه مردم ایران در سنین و جنسیت‌های مختلف و از اقشار و صنوف متفاوت و متکثر انجام شده است.

صفحات روزنامه‌های سال ۱۳۶۰ مملو از اخبار مربوط به اقدام تروریستی علیه فرد یا افرادی بود که یا دلبستگی به نظام اسلامی داشته و یا حتی ظاهر و لباسی شبیه به نیروهای انقلابی داشته‌اند و این نشانه در کنار اعترافات صریح اعضای دستگیر شده گروهک‌هایی نظیر منافقین که در موارد متعددی اعتراف کرده‌اند تنها دلیل ترور یک فرد برای آنان به عنوان مثال شلوار سبزرنگی شبیه لباس سپاه پاسداران، اورکتی قهوه‌ای رنگ یا محاسنی بر صورت یک مرد و یا چادری بر سر یک زن بوده، نشان از استیصال گروهک‌ها در آن مقطع و هدف خائنانه آنان در گرفتن تلفات پرشمار بوده است.

به نام خلق، «۱۹۶۹» نفر را بکش !

اگر شلوار سبزرنگی شبیه لباس سپاه پاسداران، اورکتی قهوه‌ای رنگ یا محاسن داشتی قطعا از گزینه‌های ترورهای خیابانی دهه ۶۰ بودی

با نگاهی به آمار وقایع تروریستی و شهدایی که در سال ۱۳۶۰ مورد جنایت قرار گرفتند می‌توان دریافت که گروهک تروریستی منافقین بیشترین نقش را در این خونریزی‌ها بر عهده داشته است. 

آماری که دیروز بنیاد هابیلیان آن را منتشر کرد و بر اساس آن فقط در سال ۱۳۶۰، ایران تعداد ۱۹۶۹ شهروند را در اقدامات تروریستی که توسط گروهک‌های منافقین، کومله، رزگاری، دمکرات، پیکار، چریک‌های فدایی خلق(اقلیت) و اتحادیه کمونیست‌های ایران انجام شده از دست داده است که گروهک منافقین با اقدام به ترور ۸۴۱ تن رتبه نخست را در خیانت به مردم و کشورش در این آمار کسب کرده است.

کارنامه منافقین آکنده از جنایات کوچک و بزرگی است که بدون تردید جنایت علیه بشریت محسوب می شود که در این مجال برخی از مهم ترین جنایات یادشده را در داخل کشور مرور خواهیم کرد.

به نام خلق، «۱۹۶۹» نفر را بکش !

گروهک منافقین با هدف ایجاد جامعه بی طبقه توحیدی تشکیل شد اما در عرض چند سال در تقابل با مردم قرار گرفت

گروهکی که شهریور ۱۳۴۴ با هدف «مبارزه با امپریالیسم» و «ایجاد جامعه بی‌طبقه توحیدی» تاسیس شد، کارش به جایی رسید که  ۵ مرداد سال ۶۷ با جمع‌‏آوری نیرو‌های ضدانقلاب از کشور‌های مختلف اروپایی، نیرویی به تعداد ۱۵ هزار نفر را فراهم آورد و با بهره‌‏گیری از جنگ ‏افزار‌های اهدایی صدام و دیگر حامیان خود، در قالب عملیاتی با عنوان فروغ جاویدان به ایران حمله ور شد.

هرچند در آغاز این تهاجم، منافقین شهر اسلام آباد را به تصرف خود درآورد و به سمت کرمانشاه پیشروی کرد، اما به دلیل ایستادگی و مقابله مردم با آن‌ها به مانع جدی برای پیشروی برخورد تا اینکه نیرو‌های مسلح کشورمان در قالب عملیات مرصاد این گروهک تروریستی را نابود کردند.

اما کارنامه منافقین تنها به این عملیات نظامی محدود نمی‌شود؛ ۱۷ هزار شهید ترور، در اماکن عمومی شهرها، تجاوز به خاک کشور، ارائه اطلاعات محرمانه به دشمن بعثی و ترور ده‌ها شخصیت برجسته تنها گوشه‌ای از کارنامه سیاه منافقین است که در حافظه مردم ایران ثبت و ضبط شده است.

همین کارنامه سیاه و خونبار علت اصلی منفور بودن منافقین در کشور است؛ به هرروی خصیصه ضد بشری در اقدامات این گروهک چنان پررنگ و آشکار است که می‌توان با استناد به آن‌ها این گروهک را پیشتاز در جنایت علیه هموطنان خود یعنی شهروندان ایرانی لقب داد.

به نام خلق، «۱۹۶۹» نفر را بکش !

ادعای کومله دفاع از مردم کرد بود، اما در عمل نشان دادند نه تنها طرفدار مردم نبودند بلکه جنایاتی در حق این مردم روا می‌داشتند که در کمتر جایی مشاهده می‌شد

گروهک بعدی حزب کومله بود که از تعداد مذکور شهدای ترور در سال ۶۰ با ۴۲ اقدام تروریستی منجر به شهادت هموطنانمان از سرباز و شهروندان عادی تا معلم بازاری شده است.

کومله را باید مترادف با «داعش» دانست؛ گروه‌ تروریستی که اعضای آن در آدم‌کشی و جنایت دست کمی از داعشی‌های امروزی نداشت و در همان ابتدای انقلاب و به خصوص در دهه ۶۰ وحشیانه‌ترین جنایات را علیه مردم شمال‌غرب کشور مرتکب شد.

جنایاتی که این حزب و احزاب دیگر در ناحیه کردنشین ایران انجام دادند را می‌توان به چهار دسته تقسیم کرد، دسته اول جنایاتی است که آن‌ها نسبت به مردم منطقه روا داشتند؛ دومین دسته شامل جنایت‌‌هایی می‌‌شود که علیه نیروهای مسلح از سپاه پاسداران گرفته تا ارتشیان، ژاندارم‌‌ها، نیروهای شهربانی و جهادگران انجام شده است؛ دسته سوم اقداماتی است که درباره افراد وابسته به همان حزب و به ویژه کسانی مرتکب شده‌‌اند که با آگاهی نسبت به اهداف شوم حزب، از آن جدا شده‌اند و سرانجام، چهارمین دسته از جنایات آن‌ها نسبت به جریان‌های رقیب رخ داده است.

به نام خلق، «۱۹۶۹» نفر را بکش !

مرسوم است به میمنت ازدواج، جلوی پای عروس و داماد قربانی می کنند. این رسم را کومله نیز اجرا می کرد، با این تفاوت که قربانی ها در آنجا جوانان اسیر ایرانی بودند

اعدام قسطی، به صورت كشیدن ناخن‌ها، بریدن گوشت‌های بازو و پاها، زدن توسط كابل، نوشتن شمارهای انقلابی بر روی بدن توسط هویه برقی و آتش سیگار، کندن پوست سر و زنده زنده ذبح، سوزاندن و پوست کندن انسان‌ها کمترین جنایات گروهک کومله بود.

اما این لیست که شامل اسامی و اطلاعات مربوط به شهدای وقایع تروریستی ایران در سال ۱۳۶۰ است به همت جمعی از کارشناسان بنیاد هابیلیان گردآوری شده است.

بنیاد هابیلیان(خانواده شهدای ترور) سازمانی مردم‌نهاد است که در سال ۱۳۸۴ به‌منظور تبیین پرونده تروریسم و باهدف فعالیت در راه مبارزه با تروریسم و شناساندن ابعاد و دامنه اقدامات و جنایت‌های منافقین و دیگر گروه‌های تروریستی به عموم مردم و گشودن پرونده‌های حقوقی علیه منافقین و زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا و جانبازان ترور آغاز به‌ کار کرده است.

طبق آمار این بنیاد همانطور که گفته شد تعداد کل شهدای ترور در سال ۶۰ بالغ بر ۱۹۶۹ نفر است که از این میزان استان آذربایجان غربی با ۵۵۷ شهید بیشترین و استان های خراسان جنوبی و سمنان بدون شهید ترور کمترین میزان را به خود اختصاص داده اند. 

به نام خلق، «۱۹۶۹» نفر را بکش !

گروهک‌های متعدد تروریستی با گرایش های مارکسیستی علیه مردم ایران در سنین و جنسیت‌های مختلف ترور انجام می‌دادند؛ برای آن‌ها هدف وسیله را توجیه می‌کرد

همچنین ۳ شهید در اقلیم شمال عراق و یک شهید هم در ایتالیا بوسیله گروهک های تروریستی به قتل رسیدند.

این‌ آمار تنها مربوط به سال ۶۰ و اوج ناآرامی ها و فرصت طلبی گروهک های تروریستی است که خیال کرده بودند با وقوع انقلاب اسلامی زمینه شرارت برای آن ها فراهم خواهد شد.

گروهک هایی که به نام خلق آمدند اما علیه خلق شدند تا با گذشت زمان و اطلاع مردم از جنایاتی که انجام دادند به زباله دان تاریخ بپیوندند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۲ تير ۱۴۰۱
تو ایتالیا؟؟
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۹:۰۹ ۰۲ تير ۱۴۰۱
ناشناس 16:35 ای کاش بجای نام کاربری (ناشناس) جرات داشتی برای خودت یه سرنخ اسمی شماره ای یا علامتی بجا میگذاشتی تا اگر یه مقام بلند پایه کشوری یا بین المللی بخواد اظهارات تو رو ارزیابی کنه به زحمت نیفته. نمی دانم چند سال داری یا چه کلاسیفیکاسیون شخصیتی ای داری ولی خیلی (شاسکولکی). منم دیگه میبندم چشم. اطاعت.
Iran (Islamic Republic of)
برانکو ایوانکوویچ
۲۰:۰۱ ۰۱ تير ۱۴۰۱
باز خوبه اینا با ۱۹۰۰ نفر راضی شدن
شما که...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
ملت ایران را یکی بنام خلق میکشد یکی بنام واکسن کرونا را ممنوع کردن ودیگری معیشت مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
منافق جان ملت ایران را گرفت ویکسری هم معیشت ورفاه ملت ایران را هردو از کفار بدترند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
خدا هرکس را موافق ترور ویا تروریست مباشد یا هدايت در صورتی که قابل هدایت نمی‌باشد را نابود کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
خدا لعنت شون کنه مردم بیگناه بی دفاع چیکار کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
و بنام خلق با پنبه سر بریدن باقیست
France
ناشناس
۱۱:۴۴ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
خدا لعنت کته همه اونهایی که فکر می‌کردند با ترور کار پیش میره ای ننگ بر شماباد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
لعنت بهشون باد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۰ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
این بی وجدانها و از خدا بی خبرها جان و مال و عزت مردم شریف ایران برایشان بی ارزش است و برای مشتی افکار قرون وسطایی و زنگ زده و عقاید افراطی هر جنایتی را انجام میدهند و ظاهر خود را به دین می آرایند ولی در باطن گرگ صفتانی با خوی دردنگی هستند که برای منافع شخصی حتی به نزدیکان و خویشاوندان خود رحم نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
لعنت بر مزدور- وطن فروش نوکر اجنبی - ریاکار قدرت پرست - پیروان کور و کر و بی منطق - خودپرستان ظاهر ساز - گمراهان مدعی - گدایان میدان سیاست - مصرف کنندگان حنای بی رنگ!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
البته همه اینهایی را که نوشتی سوای اینکه به منافقین صدق میکند به شماها هم صدق میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۰۱ تير ۱۴۰۱
آقای ۲۲:۴۹ گویا آسمون تپیده و شما ازش افتادی پایین؟؟؟!!! مرد حسابی طرف اومده به یک مشت از خدا بی خبر ناسزا گفته بعد تو اومدی به او ناسزار میگی؟ پس یا آلبانی نشین هستی که تف به شرفت یا تو ایرانی که خ ا ک بر سرت که طبقه بالات رو اجاره دادی به یک مشت پست فطرت وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
کثیف ترین و خائن ترین گروهی که این مملکت به تاریخ خودش دیده همین منافقین بی وجدان و بی شرف هستند و در رأس همشون مسعود رجوی که به درک واصل شده
خداوند متعال بر عذابشان بیفزاید انشاا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
مردم ازگروه رجوی به شدت متنفرندوبین مردم پایگاهی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۰۹:۴۸ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
هرکسی کار خود را بانفاق شروع کند در نهایت سقوط خواهد کرد همین مدعیان جامعه بی طبقه توحیدی حتی به کوچکترین عضو جامعه یعنی به خانواده خودشان هم رحم نکردند ودر نهایت علاوه بر قتل بی شمار، رسیدند به تشکیل حرمسرای رجوی مزدور و خیانت به کشور و جامعه خود
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۹:۳۰ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
عملیات مرصاد من در اسارت بودم. آشفته بازاری بود در اردوگاه. خیلی روباه صفتانه وجهه خودشان را توجیه میکردند و فکر میکردند با گاگول طرف هستند. تبلیغات چی های ماهری هستند. بچه پر رو تر از این ها جایی پیدا نمی شود. هر کدامشان یک پا پیش نماز سطح خارج مینمودند. ولی عمق نداشتند. درد اسارت یک طرف نیرنگ های این ها بدتر ادم را گیج و مبهوت میکرد. دست روی افراد خاصی می گذاشتند. هر کس را شکار کردند نابودش کردند. خبری شنیدم که یک بار سر صف نانوایی مردم اعترضشان در امده بود که چرا این ایرانی ها سر صف نمی ایستند؟ این ها لج بعث را هم در آورده بودند. از یک بعثی بلند پایه پرسیدم نظرت راجع به این ها چیه؟ گفت به (حضرت امام) خمینی اعتماد میکنم ولی به این ها نه ! گفتم چرا؟ گفت تو هنوز بچه ای. گولشان را نخوردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
عجب از یک بعثی بلند پایه پرسیدم خخخخخخخخخخخخخ بهروز خالی بندددددددددددددددددد بروجای دیگه لاف بزن عموووووووووووووو عمو اینها با بعثی بودن اونوقت یک سرهنگ یا بقول تو مقام بلند پایه جرات داشت پیش تو که اسیر ودشمنش بودی اینطوری بگوید لطفا ببند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۱ تير ۱۴۰۱
ناشناس ۱۶:۳۵ یه خورده ادب و شعور داشته باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
این گروهگ ها آیا به اقدامات خود می بالند ؟ و جای افتخاری برای خود باقی گذاشته اند ؟ و به چه امیدی هنوز به فعالیت های خود ادامه می دهند؟ آیا حتی والدینشان چنین موجوداتی را بعنوان خویشاوند قبول دارند تا ملت قبولشان کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۱ تير ۱۴۰۱
به امید جهل مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
اونوقت همین داعش صفت ها تو خارج میگم ما دلسوز ملت هستیم و یه عده هم باور می‌کنند
مرگ بر منافق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
من طرفداری کسی رو نمیکنم اما مطمئن باشید منافقین کثیف ترین گروهک تروریستی هستن که اگه فرصت دستشون بیاد به هیچکس رحم نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
لعنت خدا بر همه منافقین و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی
آخرین اخبار