گرم شدن هوا و افزایش بیماری‌های گوارشی

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با کاهش شیوع کرونا و شکل‌گیری دورهمی‌ها و تجمعات این بیماری‌ها در حال افزایش است.

علی احمدی گفت: در مدت شیوع کرونا با کاهش تماس، کمتر شاهد بروز بیماری‌های گوارشی در فصل گرم سال بودیم؛ با توجه به خطر بروز بیماری‌های انتقالی از آب و غذا، تبدیل شدن آن به اپیدمی و درگیر کردن تعداد زیادی از افراد، لازم است نسبت به رعایت بیشتر نکات بهداشتی و خودمراقبتی توجه بیشتری کرد.

رعایت نکات بهداشتی و شستشوی دست‌ها قبل از خوردن غذا به منظور پیشگیری از ابتلا بیماری‌های اسهالی الزامی است.

به طور معمول در فصل بهار، گردش ویروس‌های منتقله از آب و غذا که ممکن است باعث بروز اسهال و استفراغ شود را در جامعه داریم.

طی دوران همه‌گیری کرونا با توجه به محدودیت‌های اعمال شده و کاهش تجمعات و دورهمی‌ها، آمار موارد بیماری‌هایی با علائم اسهال و استفراغ در کشور و همه دنیا کاهش یافته بود، ولی اکنون بعد از این که آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری تا حدودی کاهش یافته و تجمعات و تماس‌ها شکل گرفته است، می‌توان گفت به شرایط قبل از همه‌گیری بازگشته‌ایم و بیماران علائمی از خود نشان می‌دهند که تابلوی علائم پیشین را دارند.

همچنین، چون در مدت شیوع کرونا همه کودکان در محدودیت و مراقبت بودند بدن آن‌ها به شکل پیش‌فرض اینگونه طراحی شده است که، چون هیچ گونه واکنشی به عوامل بیماری زا نداشتند، ایمنی آن چنانی در برابر بسیاری از میکرو ارگانیسم‌ها و پاتوژن‌ها نداشتند؛ بنابراین با کوچک‌ترین عامل بیماری‌زا، تابلوی بیماری به ویژه در کودکان خود را نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید


مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا از حدود یک ماه و نیم پیش در استان چهارمحال و بختیاری همچنان هزار و ۴۹۸ نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.