معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان:

طالبان خواهان روابط مثبت و فعال سیاسی با همسایه‌ها و جهان است

مقام طالبان از ۴ دهه مهمان‌ نوازی ایران از مهاجران افغانستانی قدردانی کرد.  

شیرمحمد عباس استانکزی،  معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان از مهمان نوازی چهار دهه ایران و پاکستان از مهاجرین افغانستانی قدردانی کرد و گفت: این دو کشور همسایه با پناه دادن میلیون‌ها مهاجر در چهار دهه گذشته مسئولیت اسلامی خود را ادا کرده‌اند.

معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان امروز یکشنبه ۲۹جوزا(خرداد)، در نشست «آینده روابط افغانستان با کشورهای همسایه» گفت: «طالبان خواهان روابط مثبت و فعال سیاسی با همسایه‌ها و جهان است و هیچ تهدیدی از افغانستان برای کشورهای دیگر وجود ندارد.»

استانکزی در ادامه از کشورهای همسایه خواست که برای توسعه و آبادانی افغانستان با این کشور همکاری کنند.

استانکزی با بیان اینکه حضور بیگانگان در منطقه بی‌ثبات‌کننده است، گفت: «با همکاری کشورهای همسایه اجازه باز شدن پای بیگانگان به افغانستان و منطقه را نمی‌دهیم.»

معاون وزارت خارجه طالبان گفت: ما از کشورهای همسایه می‌خواهیم که در قسمت مهمان نوازی مهاجرین تا مساعد شدن زمینه بازگشت آنان صبور باشند و با مهاجرین به عنوان مسلمان با مسلمان رفتار کنند.

استانکزی از کشورهای همسایه افغانستان نیز خواست که مرزهای خویش را باز گذاشته و سهولت‌ها را ایجاد کنند تا افغانستانی ها از روابط تجاری سیاسی و آموزشی با آنها استفاده کنند.

این اظهارات از سوی وزیر خارجه طالبان در حالی مطرح شده که با گذشت نزدیک به ۱۰ ماه، هنوز هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخته و طبق معیارهای همکاری دیپلماتیکی و اقتصاد بین‌المللی، طالبان هنوز مشروعیت جهانی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار