بازگشایی یک کارخانه کاشی پس از ۷ سال در استان یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با پیگیری‌های دستگاه قضا کارخانه کاشی سها سرام پس از ۷ سال تعطیلی مجدداً راه اندازی شد.

غلامعلی دهشیری گفت: با توجه به بند ۲ اصل ۱۵۶ قانون اساسی، یکی از وظایف قوه قضائیه احیای حقوق عامه بیان شده که یکی از جلوه‌های احیای حقوق عامه، حمایت از تولید داخلی است.

او گفت: به همین منظور  و در آستانه هفته قوه قضائیه، کارخانه سها سرام عقدا که به دلیل اختلاف شدید مدیران و سهام داران و فشار طلبکاران از سال ۹۳ تاکنون تعطیل و ۲۰۰ کارگر نیز بیکار شدند با ورود سرمایه گذار جدید و مدیران این شرکت و تلاش دستگاه قضایی مجددا به چرخه تولید بازگشت و امروز بازگشایی گردید و خط تولید با دستان امام جمعه شهرستان اردکان آغاز به کار کرد.

به گفته دهشیری: علیرغم تشکیل ۲۰۰ پرونده در دادگستری استان و همچنین فشار طلبکاران که دو بانک، عمده طلبکاران کارخانه بوده اند به همت حوزه قضائی بخش عقدا و به ویژه شواری حل اختلاف این بخش امروز، این واحد تولیدی به چرخه اقتصاد و صنعت و تولید کشور بازگشت.

او گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته بدهی حداقل ۱۰۰ نفر از بدهکاران پرداخت و تفاهم‌های لازم با بانک‌های عامل صورت گرفت و همچنین با صلح و سازش ایجاد شده از تشکیل ۱۰۰ پرونده دیگر در دستگاه قضا پیشگیری شد.

به گفته رئیس کل دادگستری استان: با حمایت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان یزد، خط اول تولید این کارخانه با ظرفیت اسمی ۳ میلیون مترمکعب کاشی و سرامیک به تولید بازگشت و تا پایان سال با راه اندازی خط دوم کارخانه و جذب نیروی کار جدید، ظرفیت اسمی کارخانه که تولید ۵ میلیون مترمکعب است، محقق خواهد شد.

دهشیری در پایان خاطر نشان کرد از آثار و برکت مداخله دستگاه قضایی و شورای حل اختلاف ضمن ایجاد اشتغال برای ۱۵۰ نفر و حمایت از تولید در سال مسمی به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، سرمایه ۸۰ سهامدار حفظ و از انحلال کارخانه نیز جلوگیری شد و مهمتر از همه این مباحث مادی، اختلاف و گسست عاطفی و انسانی ایجاد شده بین سهامداران و مدیران ترمیم گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.