کاهش ۳۳ درصدی غرق شدگی در استان اردبیل

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان اردبیل گفت: غرق شدگی در استان نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته است.

صادق میرزانژاد گفت: با شناسایی نقاط پرخطر آبی استان و آموزش ناجیان غریق، غرق شدگی در استان اردبیل نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته است.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان اردبیل در جلسه مجمع عمومی سالیانه این هیات گفت: اهم برنامه‌های این هیات در سال گذشته آموزش محور بوده است که برگزاری ۸ دوره آمادگی سالانه، دوره‌های نجات غریق، دوره مدیریت اماکن آبی و استخرها، کمک‌های اولیه و غواصی یک ستاره از آن جمله می‌باشد که باعث شده سواد ناجیان غریق استان اردبیل به ۸۰ درصد برسد.

میرزانژاد در خصوص بازدید ادواری از اماکن ورزشی و آبی که هر سه ماه یکبار صورت می‌گیرد گفت: با این بازدید‌ها توانستیم ناجیان غریق استخر‌ها را به ۳ نفر برسانیم که این امر موجب شده از لحاظ ایمنی استخر‌ها به استاندارد برسد.

او همچنین به برگزاری جلسه تخصصی با اداره آب منطقه‌ای استان اردبیل در راستای شناسایی نقاط پر خطر استان در جهت جلوگیری از غرق شدن هموطنان اشاره کرد و گفت: با این اقدام آمار غرق شدگی که انتظار میرفت به دلیل شرایط کرونایی و تعطیلی استخر‌ها بالا رود، نسبت به سال‌های گذشته ۳۳ درصد کاهش داشته است.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان اردبیل از تولید و توزیع کلیپ‌های آموزشی شنا و نجات غریق در بین مردم اشاره کرد و گفت: این کار خروجی خوبی داشت که در طول مدت کرونا ۴۳ کلیپ آموزشی برای جلوگیری از غرق شدن در مناطق آبی پر خطر تولید شد که نزدیک به یک میلیون بازدید داشت.

میرزانژاد در ادامه به تفاهم نامه‌های منعقده با تربیت بدنی سپاه و بسیج در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی اشاره کرده و گفت: با توجه به تفاهم نامه‌های منعقده در سال گذشته علاوه بر برگزاری مسابقات، مانور عملیات شبیه سازی شهدای غواص بمناسبت هفته دفاع مقدس نیز برگزار شد.

او درخواست اختصاص محل دفتر برای این هیات و حمایت از حق و حقوق منجیان طبق اشل فدراسیون شد تا حق منجیان ضایع نگردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.