رضوانی: مربیانی از فدراسیون جهانی برای آموزش آخرین فنون شنا به کشورمان خواهند آمد/ شنا ایران با جهان همسان سازی می‌شود

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: هفت مربی آقا و خانم از فدراسیون جهانی برای آموزش آخرین فنون شنا به کشورمان خواهند آمد.

محسن رضوانی گفت: پس از ۲ سال وقفه در کارمان به دلیل ویروس منحوس کرونا به دنبال آن هستیم تا راهی ایجاد کنیم تا این رشته برای همه باشد و کسی از این رشته بی نصیب نباشد. در دنیا هم این موضوع در حال انجام است و با عنوان شنا برای همه از آن یاد می‌شود. اگر بتوانیم در این مسیر گام برداریم قطعا برای فدراسیون شنا بسیار خوب خواهد بود چرا که بر پهنای قله‌های موفقیت قدم برخواهیم داشت و در آینده‌ای نه چندان دور شناگرانی از دل ورزشکاران خردسال حالا بیرون خواهند آمد که می‌توانند باعث افتخار آفرینی زیر پرچم کشورمان شوند. از سویی دیگر یادگیری ورزش شنا برای حفظ جان بسیار اهمیت دارد. ما هر ساله حدود پانصد هزار نفر غرق شده در آب‌های سراسر جهان داریم که این رقم بسیار زیاد است و اگر هرکدام از آن‌ها به اندازه اندکی هم شنا کردن بلد بودند، شاید حالا به زندگیشان ادامه می‌دادند.

حسین المسلم، مدیرکل المپیک آسیا و رئیس فدراسیون جهانی شنا هفته پیش در سفر به تهران با مسئولان ورزشی کشورمان دیدار کرد و در خصوص طرح فدراسیون جهانی شنا برای گسترش این رشته ورزشی با مسئولان فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو صحبت کرد.

او گفت: برای آموزش پایه‌ای شنا در کشور برنامه‌ای جامع با هفت مرحله ایجاد کرده ایم و در سفری که حسین المسلم رئیس فدراسیون جهانی شنا به کشورمان داشت مورد تایید قرار گرفت تا به مرحله اجرا برسد. این طرح به صورت امتحانی قرار است در هفت استان از سراسر کشور انجام شود. براساس برنامه جامع پیشنهادی هفت مربی آقا و هفت مربی خانم از سمت فدراسیون جهانی به کشورمان سفر خواهند کرد تا آخرین اصول و فنون این رشته را به مربیان داخلی آموزش دهند و در ادامه مدارک معتبر جهانی بدهند. در برنامه بعدی قرار است تا این برنامه به شناگران برسد تا آن‌ها نیز اخیر اصول را یادبگیرند و مدارک معتبری را کسب کنند و شنا ایران با شنای جهان همسان سازی شود.

فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوقصد با آموزش مربیان شنا این رشته را در بین خردسالان و کودکان کشورمان گسترش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار