۸۰ میلیارد ریال طرح کشاورزی در تکاب به بهره برداری رسید

۵ طرح کشاورزی با ۸۰ میلیارد ریال هزینه به مناسبت هفته جهادکشاورزی باحضور فرماندار و جمعی از مسوولان محلی در تکاب به بهره برداری رسید.

فرماندار تکاب گفت: باتوجه به کم آبی منطقه تغییر الگوی کشت و سوق دادن کشاورزان و بهره برداران این حوزه به سمت کشت محصولات کم آب بَر در دستور کار جهادکشاورزی شهرستان قرارگیرد.

اسماعیل حیدری آزاد گفت: برای تغییر الگوی کشت باید با استفاده از یافته‌های علمی و با توجه به منابع آبی منطقه و بازار مصرف، برنامه منسجمی توسط جهادکشاورزی تدوین و در اراضی تکاب اجراشود.

او می گوید: تامین کود از اصلی‌ترین مشکلات کشاورزان تکاب بود که در ماه‌های گذشته اقدامات اساسی در این زمینه صورت گرفت.

فرماندار تکاب گفت: آموزش کشاورزان منطقه، نظارت بر فعالیت‌ها و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در این بخش توسط جهادکشاورزی مورد توجه جدی قرارگیرد و ادارات شهرستان با قرارگاه امنیت غذایی همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

حیدری می گوید: دستگاه‌های اجرایی تکاب اکنون با محدودیت اعتبارات و منابع مالی در راستای توسعه شهرستان و تحقق اهداف دولت مردمی و انقلابی آیت الله رییسی تلاش می‌کنند.

مدیر جهادکشاورزی تکاب نیز در آیین افتتاح طرح‌های کشاورزی این شهرستان گفت: واحد ۳۰هزار قطعه‌ای پرورش مرغ با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریالی بهش خصوصی و پرداخت چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی در روستای قلعه جوق بخش مرکزی تکاب افتتاح شد و با بهره برداری از آن برای ۶ نفر نیز زمینه اشتغال فراهم گردید.

منصور رضایی گفت: امروز همچنین بهره برداری از چهار طرح آبیاری تحت فشار بارانی و قطره‌ای در روستا‌های بادخرید، یولقون آغاج و آغبلاغ همدان تکاب آغازشد که برای اجرا و تکمیل این طرح‌ها ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

او می گوید: با بهره برداری از طرح‌های آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی تکاب هشت نفر در این بخش صاحب شغل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۲۳:۳۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
به امید خدا و همت جوانان غیور منطقه طرحهای کشاورزی راه اندازی شده .انشاالله باهمکاری دست اندر کاران عزیز به رونق برسد و کام تکابیهای زحمت کش و مظلوم شیرین شود