هواشناسی اصفهان نسبت به شرایط جوی هشدار زرد صادر کرد

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به وزش باد و خیزش گرد و خاک با کاهش دید از اواخر روز دوشنبه تا اواخر سه شنبه این هفته در استان هشدار زرد صادر کرد.

هواشناسی استان اصفهان امروز با صدور اطلاعیه‌ای از وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک با کاهش دید از اواخر روز دوشنبه تا اواخر روز سه شنبه این هفته در مناطق شرق، شمال شرق و مناطق مرکزی استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا، افزایش شاخص آلودگی هوا، احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌های استان وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است از تردد غیر ضروری به ویژه افراد آسیب پذیر در نیمه اول روز سه شنبه اجتناب کنند و نسبت به استحکام سازه‌های موقت مانند تابلو‌های تبلیغاتی، خودداری از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان نیمه کاره، حفاظت از صنعت کشاورزی توجه لازم را داشته باشند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی پایدار تا سه روز آینده بر روی استان است همچنین وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان به‌صورت صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

محمد رضا رفیعی می‌گوید: شرایط وزش باد به نسبت شدید گاهی شدید و افزایش ابر در نیمه شمالی استان از اواخر دوشنبه با گذر موج، انتظار می‌رود که در شمال شرقی استان به خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا منجر می‌شود.

کمینه دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده یک تا ۲ درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.

او برای کلانشهر اصفهان در روز یکشنبه هوای صاف و غبارصبحگاهی گاهی وزش باد و برای روز دوشنبه هوای صاف تا قسمتی ابری و غبارصبحگاهی گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش بینی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.