نماینده مردم فریدونشهر:

کاغذ بازی در بخش تولید همچنان پابرجاست

حسین محمد صالحی گفت: اقدام دولت در زمینه صدور مجوز‌ها تبلیغاتی بود.

نماینده مردم فریدونشهر گفت: اقدام دولت در زمینه به روز رسانی مجوز‌های کسب و کار تنها یک اقدام تبلیغاتی و رسانه‌ای بود،  متاسفانه در این بخش اقدامی عملی از سوی دولت صورت نگرفت و در واقعیت اتفاقی رخ نداد.

به گفته او در حال حاضر فردی که قصد دارد شغلی ایجاد کند گاهی اوقات با سخت گیری‌های بسیار زیاد و غیر اصولی مواجه می‌شود که این امر موجب شده تا مشاغل خرد و کوچک هم با مشکل مواجه شوند.

این نماینده مجلس می گوید: به عنوان مثال فردی چندین ماه است که برای ایجاد کسب و کار خود به دستگاه‌های مربوطه رجوع می‌کند، اما بعد از گذشت یک سال، یعنی زمانی که آخرین مجوز را اخذ می‌کند، مهلت اولین مجوزش باطل می‌شود و باید دوباره یک سلسله مجوزات را از نو تهیه کند، از این رو وقتی یکسری افراد این شرایط را ملاحظه می‌کنند به طور کل از گرفتن مجوز برای کسب و کار منصرف می‌شوند تا بیش از این ضرر و زیان نکنند و به نوعی قید تولید و کسب و کار خود را می‌زنند.

محمد صالحی دارانی معتقد است: اگر دولت برنامه منسجمی در موضوع صدور کسب و کار‌ها نداشته باشد و تنها بیاید خطاب به افکار عمومی تاکید کند که این سامانه‌ها به روز رسانی شده است، این مسیر به واقع تاثیرگذار نیست.

مسئولان به طور عملی باید به هرگونه مجوزی پاسخ دهند، ولی با این حال این اتفاق رخ نمی‌دهد و صدور مجوز ماه‌ها به طول می‌انجامد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.