تجهیز زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به سامانه آبیاری تحت فشار

مدیر آب وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۶ هزار و۷۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به سامانه‌های آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.

ویسی نژاد گفت: تاکنون ۴۴درصد از زمین‌های آبی استان به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شده است.

او با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر پوشش آبیاری نوین رفت، می گوید: میزان برنامه‌های امسال هنوز ابلاغ نشده است.

به گفته مدیر آب وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان، هم اکنون به ازای هر هکتار آبیاری قطره‌ای و بارانی ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض از سوی دولت به متقاضیان پرداخت می‌شود.

ویسی نژاد می گوید: ۸۶هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان معادل ۴۳درصد از این اراضی آبی است.

او افزایش بهره‌وری، سهولت آبیاری، امکان آبیاری زمین‌های شیب دار و جلوگیری از شست و شوی بی‌رویه خاک، صرفه جویی در نیروی کار و پیشگیری از کار‌های سخت را از جمله مزایای استفاده از روش‌های نوین آبیاری ذکر کرد.

براساس آمار رسمی هم اکنون ۵۰ هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمد در ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی به فعالیت مشغول هستند که حاصل دسترنج این بهره برداران سالیانه ۹۷۲ هزار تن محصول است.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت و اقلیمی چهار فصل نقش مهمی در تأمین نیاز‌های ضروری بازار محصولات کشاورزی استان‌های جنوبی کشور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.