مهمترین مقاصد محصولات کشاورزی خلیل‌آباد، امارات و روسیه است

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد از صادرات 70 درصدی محصولات کشاورزی این شهرستان به امارات و روسیه خبرداد.

محمود شبان گفت: ۷۰ درصد محصولات شهرستان خلیل‌آباد صادراتی می‌باشند که مهمترین محصولات صادراتی شامل انگور، پسته و انار هستند.

او گفت: برای برندسازی محصولات کشاورزی اقداماتی صورت گرفته، اما هنوز جای کار بسیار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد گفت: در سالی که گذشت بخش کشاورزی خلیل‌آباد به دلیل خشکسالی، طوفان، تگرگ و سرمازدگی با مشکلات و تنش‌های فراوانی روبرو بود.

شبان گفت: ۶۲۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شد و در حال حاضر با قطعی برقی در چاه موتور‌ها روبرو هستیم که این موضوع خسارت بخش کشاورزی را افزایش داده است.

او گفت: افزون بر دو هزار و ۹۷۰ تن انواع کود‌های شیمیایی یارانه‌دار طی سال گذشته تاکنون در بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰ پروژه در بخش‌های مختلف به بهره‌برداری رسید که مبلغ یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان اعتبار بلاعوض و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای این تعداد پروژه اختصاص یافته بود.

شبان گفت: طرح‌های آبیاری زیر سطحی با استفاده از دانش بومی در باغات انگور خلیل‌آباد اجرا شد و با اجرای این طرح ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش مصرف آب و بدون نیاز به انرژی برق را در باغات داریم.

او گفت: ۲۰ درصد انگور شهرستان به صورت مستقیم و ۸۰ درصد دیگر به طور غیر مستقیم صادر می‌شود، اولین محموله انگور شهرستان بعد از پنجم تیرماه صادر خواهد شد و قبل از آن کسی اجازه صادرات انگور شهرستان را به خارج شهرستان نخواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار