وزیر راه در بازدید از طرح نهضت ملی مسکن شهرجدید بهارستان:

تا امروز حدود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند

ساخت سه هزار و ۸۱۶ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهر سازی در استان اصفهان آغاز شد.

 با حضور رستم قاسمی در شهرجدید بهارستان، ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی در نجف آباد، هزار واحد در شاهین شهر، دو هزار واحد در شهر جدید فولادشهر و ۱۰۰ واحد مسکونی در شهرضا آغاز شد.

رستم قاسمی گفت: تا به امروز  حدود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.
 
به گفته او تفاوتی که نهضت ملی مسکن با مسکن مهر دارد این است که باید برای همه مردم زمین ۹۹ ساله به نوعی مجانی در اختیار بگذاریم که این تعهد در مسکن مهر وجود نداشت.
 
قاسمی می گوید: تابه امروز ساخت ۱میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را در دست اجرا داریم که تا شهرویور ۱۰۰ هزار واحد آن تکمیل خواهد شد.
 
وزیر راه و شهرسازی این را هم گفت که نزدیک به ۷۰ درصدزمین‌های طرح ۴میلیون مسکن طرح نهضت ملی در بانک زمین ثبت شده که اماده بارگزاری است. به زودی برای ۴میلیون مسکن  تعیین تکلیف زمین را خواهیم داشت.
 
قاسمی می گوید: ۲۰۰هزار خود مالکی درحال ساخت داریم که مزیت‌هایی را نهضت ملی مسکن در اختیار ان‌ها گذاشته که درحال ساخت هستند. ۴۰ شهر جدید در کشور شناسایی شده اند وتعدادی هم شهرک‌های جدید شناسایی کردیم مثل استان‌های شمالی و کوهستانی که مشکل زمین دارند.
 

۴۲۰ هزار نفر در استان اصفهان در این طرح ثبت نام کرده اند. برای ساخت و ساز برای دیگر ثبت نامی‌ها آزاد سازی زمین اجرا شده است و تا آخر امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

همچنین مکان‌هایی در شهر‌های جدیدِ کشور شناسایی شده که قرار است با مشارکت بخش خصوصی طرح نهضت ملی مسکن اجرا شود تا تعداد ساخت این واحد‌ها به زودی به پایان برسد.

شهرستان بهارستان در صدر ثبت نامی‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
آمار مستجر در کشور ۳۶ میلیون خانواده است ..فقط ۵ میلیون نفر ثبت نام کرده اند ....خب تا حالا توجه کرده اید چرا بقیه شرکت نکردن ..جواب ساده است پول نون شب رو هم به سختی بدست میارن تا اینکه بتونند مبلغ درخواستی مسکن رو تهیه کنند ..
اگه به فکر مردم هستید با کد ملی افراد راحت می‌فهمید که چه کسانی در فقر مطلق هستند و خونه ندارند ...
شما نمی‌خواهید مردم در رفاه باشند به همین سادگی