امیرعبداللهیان در گفت‌و‌گوی تلفنی با وزیرخارجه عراق:

هدف آمریکا از طرح قطعنامه در آژانس، امتیاز گیری سیاسی در میز مذاکره است

وزیر خارجه گفت: تبادل پیام ها بین آمریکا و ایران از مسیر نماینده اتحادیه اروپا تداوم داشت که به یک باره کاخ سفید ایده صدور قطعنامه را طرح کرد.

حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با فواد حسین وزیر خارجه عراق در موضوع گفت‌وگو برای لغو تحریم ها گفت: در حالی که تبادل پیام ها بین آمریکا و ایران از مسیر نماینده اتحادیه اروپا تداوم داشت به یک باره کاخ سفید ایده صدور قطعنامه در آژانس را مطرح کرد که هدف آمریکا از این کار، امتیاز گیری سیاسی در میز مذاکره است.

 وزیرخارجه کشورمان در ادامه گفت که ما همواره غرب را به مسیر دیپلماسی فراخواندیم و حتی به ابتکار ایران و چند روز قبل از نشست اخیر آژانس ، طرحی سیاسی برای تداوم گفت‌وگو تا رسیدن به توافق نهایی روی میز قرار گرفت.

پس از گذشت هفت دور از مذاکرات لغو تحریم‌ها، دور هشتم گفت‌وگو‌ها از ۶ دی و با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ از سر گرفته شد و ادامه داشت تا اینکه با اعلام جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا از ۲۰ اسفند به علت اختلاف نظر طرفین مذاکرات بر سر برخی مسائل باقی مانده تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

تهران، آمریکا را مسبب وضع فعلی دانسته و به قول حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه کشورمان اگر آمریکا بیش از این معطل نمی‌کرد همین الان توافق انجام می‌شد؛ در مقابل واشنگتن هم ایران را  به درخواست‌های حداکثری در مذاکرات لغو تحریم‌ها متهم می‌کند.

این توقف ادامه داشت تا آمریکا و سه کشور اروپایی با تهیه پیش‌نویس قطعنامه ای ار به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه دادند که ایران را به عدم همکاری با این آژانس متهم می‌کرد؛ قطعنامه ای که هجدهم خرداد با ۳۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف (روسیه و چین) و ۳ رأی ممتنع (هند، لیبی و پاکستان) به تصویب رسید.

ایران نیز در پاسخ به قطعنامه شورای حکام آژانس ودر چارچوب قانون مجلس شورای اسلامی تعدادی از دوربین‌های نظارتی فراپادمانی آژانس را در چند تاسیسات هسته‌ای خاموش و همچنین روند نصب سانتریفوژهای پیشرفته را شروع کرد.

به گفته حسین امیرعبداللهیان، ایران دیپلماسی را بهترین مسیر برای نیل به توافق خوب ، قوی و‌ پایدار می داند اما واکنش تهران در مقابل رفتار قلدرمآبانه ،بر مبنای اقتدار است.

وزیرخارجه عراق همچنین دیدگاه کشورش در خصوص ضرورت نیل به نتایج نهایی در حوزه گفت‌وگوهای مربوط به برجام را مورد تصریح قرار داد و افزود: عراق همواره آمریکا و طرف های غربی را به حل مشکلات و برطرف کردن تحریم ها تشویق کرده است.

اما در بخش دیگری از این گفت‌وگوی تلفنی، وزیرخارجه کشورمان با قدردانی از اقدامات دولت عراق در زمینه تسهیل گفتگوها برای حضور حجاج ایرانی بیت الله الحرام در حج جاری در خصوص مناسبات تهران و ریاض گفت: ارزیابی ما از دور اخیر مذاکرات در بغداد مثبت است و تهران از اجرایی کردن نتایج مذاکرات فیمابین استقبال می کند.

فوادحسین  نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با ابراز خرسندی از روند گفت‌وگوهای جاری بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان، بر اراده دولت عراق در زمینه تداوم تسهیل گری در این خصوص تا برقراری گفت‌وگوهای مستقیم بین وزرای خارجه دو کشور و بازگشت مناسبات به حالت طبیعی تاکید کرد.

گفتنی است، سوم اردیبهشت بود که رسانه ها از برگزاری دور پنجم مذاکرات فی مابین ایران و عربستان خبر دادند.

روابط ایران و عربستان نزدیک به ۶ سال پیش از سوی مقام های سعودی به طور کامل قطع شد.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق برای اولین بار ماه می سال ۲۰۲۱، اعلام کرد که عراق میزبان گفت‌وگوها میان ایران و عربستان بوده و پس از آن چهار دور مذاکرات به میزانی بغداد انجام شده است.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه اسفند پارسال گفته بود: "در صورتی که ایران پاسخ پرسش های خود را در گفت وگوها دریافت کند می توان بر اساس آن درباره زمان آغاز مذاکرات و سطح آن تصمیم گرفت.

بر اساس یرخی گمانه زنی ها در آخرین دور از مذاکرات میان تهران و ریاض عنوان شده بود دو طرف پذیرفته اند ملاقاتی میان وزرای خارجه دو کشور صورت بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
متاسفانه تحت تاثیر رسانه های معاند در قالب‌های مختلف و ظواهر مختلف با ماموریتی مشخص برای تمام اقشار کارمند دانشگاهی کسبه جوانان طوری وانمود می کنند که روسیه دشمن و آمریکا دوست ماست و دائم می گویند پوتین دیکتاتور است در حالی پوتین دنبال کشتن مردم در اکراین نیست که می توانست یک هفته ای آن را با خاک یکسان کند دنبال دفاع خود از ناتو هست آمریکا بود که بمب اتم و هواپیمای مسافربری و تنها سردار خط مقدم مبارز با داعش را زد حال چه کسی دوست و چه کسی دشمن است؟ چه کسی واکسن فرستاد و چه کسی دارو را تحریم کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
بعد از چند دهه هنوز خوابید. امتیازگیری می خواد بکنه؟ دیگه چیزی از کشور باقی گذاشتید که امریکا بخواد امتیازگیری بکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
هر موقع دیپلمات های یقه سفید تا حنجره بسته و .... ما با پرواز اکونومی رفتن برای مذاکره و با یه بالشت و یه پتو روی زمین سفارت خوابیدن و بیت المال را هدر ندادن ، بدانید که مذاکرات در عرض چند ماه به نتیجه خواهد رسید وگرنه تا پرواز first class مونده و هتل گران قیمت هیچ موقع به نتیجه نخواهد رسید !!!؟؟؟ بقیه اش میشه تفریح و عشق حال و هیبت ۴۰ نفری هتل کوبورگ برای ملت دردکشیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
بعد از ۲۰ سال مذاکره نقل این حرف ها جای تعجب داره !؟ وزیر جوان امور خارجه فکر کردی آمریکا دنبال چیه !؟ کل دنیا بر مدار داد و ستد می چرخد تا چیزی ندهی چیزی نمی‌گیری !!!فکر کردی روسیه و چین برای رضای خدا قطعانه های علیه ایران رو برای چی وتو می کنند !؟ خوب قبلاً امتیاز رو گرفتن وگرنه مثل آب خوردن رد میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
فعلن که هرچه امتیازگیری بوده روسیه و چین گرفتن ...به کل دنیا منهای آمریکا باج می‌دیم و کارمون راه نمی افته ...چرا به کدخدا باج ندیم و بی خیال بقیه بشیم !!! نیروگاه اتمی بوشهر مگه ۲۵ سال نیست در اختیار روسهاست !؟چی شد کو برق اتمی !؟ این همه قرارداد سنگین برای ساخت نیروگاه اتمی با روسیه برای چی !؟ قرارداد ۲۵ ساله با چین هم نوعی باج دادن است ...مملکت به تاراج رفته
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۰۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
کشورهای غربی فقط و فقط خودخواه و گستاخ و خود بزرگ بین هستن و قصدشان تحمیل خواسته های خودشونه عجب دنیایی و روزگاری زندگی میکنیم که اساس روابط بین الملل شده زر و زور. ما نباید تحت هیچ عنوانی در مقابل خواسته های باطل غربیها کوتاه بیاییم . و موضوع دوم هم که میخوام بگم چرا عراق غرامت جنگ را پرداخت نمیکند آیا مسولین ما کوتاهی میکنند و یا اینکه باید قطعنامه ای در شورای امنیت به نفع ایران صادرشود؟؟؟لطفا در مورد دوم از مسولین مطلع سوال شود به جوابشان به اطلاع عموم برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
این ما هستیم که نیاز به مذاکره داریم نه امریکا امریکا اینو فهمیده و ناز میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
سالهاست که همه مردم انگلیس رو یک روباه حلیه گر و آمریکا رو یک کشور چپاولگر ميدونند ولی باز هم می بینیم عده ای احمق بدنبال توافق با این کشورهای مکار هستند ...یه نگاهی به اطرافتان بکنید تک کدام کشورها آمریکا پایگاه نداره یعنی هنوز نفهمیدید هدف از نزدیک شدن به ایران در نهایت غارت سرمایه این کشور هست ....برجام رو درست کردن که فقط ایران رو تو تله بزارند و دقیقا گذاشتن که خروج و ورود سرمایه ما بدست اینها باشه ...این حصار محاصره رو با نابود کردن برجام از بین ببرید ..ایران اینقدر سرمایه داره که با قلدری از این وضعیت بیرون بیاد ...حساب کنید روی دریا باشیم و بگوییم تشنه هستیم ...به امید ایرانی قوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
آمریکا همیشه بدجنس وجناتیکار است
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر منافق حرام خوار
Iran (Islamic Republic of)
تحریم تنگه
۲۱:۵۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
هر کس که مورد تحریم ایران قرار بگیره حق عبور از تنگه هرمز را ندارد چه ناخدای کشتی جنگی باشد یا نفتی این مشخصات کنترل میشه و سپس اجازه عبور هر کشوری هم که اموال ایران را بدزده اموالش در خلیج فارس مصادره میشه گروسی هم بخاطر موساد بودنش اجازه ورود نداره والسلام
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۰۶:۵۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
تو که منفی دادی قطعا ایرانی نیستی وحق نظر دادن نداری .تنگه هرمز مال ایرانه وحق حاکمیت داره حتی حق داره کلا ببنده چون جزء خاک کشورمون محسوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
من یک چیز خیلی جالب تو وزیر امور خارجه کشف کردم ایشون با لهجه انگلیسی خیلی خوب فارسی صحبت میکنه نمیدونستم میشه با لهجه انگلسی فارسی صحب کرد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
مزخرف نگو. مزخرف.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
وقتی دشمنش اینطور قضاوت می کنه(که تو باشی)معلومه کارش درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
بزارید خودمونو گول نزنیم ما ایرانیان تو کل تاریخ هیچ دوستی جز خدا در جهان نداشتیم و نخواهیم داشت،باید تلاش کنیم باید دست از گرونفروشی و حرام خواری دست برداشت،سرخودمان کلاه نگذاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
تو چه فکری کردی ایران روی پای خودش که نه شرقی و نه غربی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
دوباره می خواهی نظر خودتو تحمیل کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
مار خوش خط وخال مردم فریب نمی خورند پول حرومو از ارببت بگیر وبرو یا گرین کار یا....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
مذاکره با عربستان به قیمت فراموش کردن کشتار حجاج ، شهادت سفیر در یمن ، تجاوز به جوانان ، همکاری با اسرائیل ، کشتار مردم یمن ، کشتار شیعه ها، تجهیز و تشویق داعش ، تحریک مردم خوزستان و . . . در مقابل چه چیز ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
جناب ۲٠:٠۸ مذاکره با عربستان به معنی نادیده گرفتن یا فراموش کردن همه آن چیزها بعلاوه جنایات دیگر آل سعود مثل کمک همه جانبه به صدام در جریان جنگ تحمیلی و کمک به آمریکا در جریان طبس و دهها خیانت دیگر آنها به ملت ایران در چهل سال گذشته و در زمان رژیم طاغوت نیست . اما منافع و مصالح ملت ایران و حتی جهان اسلام و اصول کشور داری ایجاب می کند که حاکمان سعه صدر بیشتری داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
دوست به قولل خودتون ۲۲:۱۷
از کجا متوجه شدید دوست ۲۰:۰۸ آقا هستند؟!
اما بنده در این مورد نظری ندارم و فقط یک سوال از شما دارم:
در مورد آمریکا و اسرائیل هم، همین نظر دارید که در مورد عربستان دادید؟
حالا جهان اسلامش مثلا صدق نمیکنه یا شاید هم صادق هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
جناب 09:55 شرایط آمریکا و اسرائیل کاملاً با عربستان متفاوت است ، بر عکس عربستان ، امروز کوتاه آمدن در مقابل اسرائیل و آمریکا کاملاً بر خلاف منافع و مصالح اسلام و مسلمین است ، دوست عزیز کعبه واقعی و خانه خدا با کعبه آمال تفاوت اساسی دارد ، از جمله تفاوت های عربستان با اسرائیل و آمریکا عبارتند از
1 - در عربستان خانه خدا وجود دارد که محور وحدت مسلمانان است و محل یکی از مهمترین عبادات الهی در صورتیکه امروز اسرائیل و آمریکا خانه شیطان است و هر تفرقه و نفاق و آشوبی که در جهان اسلام بوجود می آید ریشه اش در آمریکا و اسرائیله .
2 – عربستان کشور همسایه است و مردم آن مسلمان و راه گریزی از آن وجود ندارد و هر همسایه ای به همسایه خود نیازمند است و هم ما به او نیاز داریم و هم او به ما نیاز دارد صرف نظر از اینکه قبله مسلمانان در آن کشور قرار گرفته است
3 – روابط حسنه کشورهای اسلامی مخصوصاً حسن همجواری کشورهای همسایه قطعاً به نفع مسلمانان است که آمریکا و اسرائیل مخالف جدی آن هستند چون هر چقدر روابط کشورهای اسلامی بهتر باشد قدرت اسلام بیشتر و توان جولان اسرائیل و آمریکا محدودتر می شود .
4 – عربستان توان استثمار و استعمار ما را ندارد ولی آمریکا یک استثمار گر با تجربه و توان است که ما باید روابطمان با او خیلی محتاطانه باشد و موارد دیگر که بیان همه آنها موجب اطاله کلام می شود البته با تمام این مطالب ما مخالف قطع مطلق با آمریکا نیستیم اما شرایط باید طوری باشد که روابط ما با آمریکا شرافتمندانه ، عادلانه ، با حترام متقابل و بدون انگیزه های استثمارگرانه و استعمارگرانه باشد که فعلاً این شرایط وجود ندارد اما با اسرائیل که شرایط کاملاً متفاوت است و ما اصل رژیم اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم و هیچ زمان هم با این رژیم رابطه نخواهیم داشت تا ان شاالله شاهد نابودی این رژیم باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
دوست ۱۱:۱۱
خوبه که حداقل در مورد امریکا و اسرائیل نظری متفاوت دارید
اما به نظرم در مورد عربستان هم باید بیشتر مطالعه و وضعیت حال ایشان را بررسی کنید
در کل با شما موافق هستم
اما در مورد اینکه در حال حاضر عربستان دست امریکا و کم کم به صورت شفاف اسرائیل در منطقه شده است، شکی نیست
و البته رژیم حاکم بر عربستان که افکاری بسیار خطرناک و البته قدرت بسیار کمی دارد
حالا ارتباط یا عدم ارتباط با عربستان باعث حفظ منافع مسلمین می شود یا ... بحثی طولانی است که فعلا و اینجا مجالی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
دوست خوب من جناب 14:49 چه کسی است که امروز نداند که حکومت عربستان عامل دست صهیونیسم است ؟ اما نکاتی هست که باید به آن توجه شود .
1 – حساب مردم عربستان را باید تا حدود زیادی از آل سعود جدا کرد من آخرین سال قبل از کرونا مراسم حج شرکت داشتم در موارد متعدد پیش خود من در بازاری که معروف است آنجا مرکز وهابیت است از مقاومت ملت ایران تجلیل می کردند و حتی یکی به خود من گفت شما قوی هستید نگران مشکلات موقتی نباشید که حل می شود .
2 – هر چه بین امت اسلام تفرقه بیشتر باشد به نفع صهیونیسم و آمریکاست و اتفاقاً آل سعود میلیاردها دلار هزینه می کند که این هدف شیطانی صهیونیسم محقق شود و ما باید در حد توان این نقشه آنها را خنثی کنیم .
3 – خیلی از مسلمانان جهان حتی در عربستان بدلیل طوفان تبلیغاتی که علیه ایران وجود دارد نسبت به واقعیت های ایران در زمینه های مختلف از جمله اعتقادات دینی نا آگاه هستند که اگر ارتباط خوب برقرار شود شرایط کاملاً تغییر می کند در عربستان حجاج سایر کشورها می ترسیدند از ارتباط گیری با حجاج ایرانی .
4 – دوست عزیز امام عزیز ما بیش از هر چیز به وحدت تأکید داشتند نه فقط وحدت بیت ملت ایران بلکه وحدت بیت امت اسلام که بسیار مهم است و اسرائیل نابود نمی شود و آمریکا در لاک خود فرو نمی رود مگر با اتحاد بین همه فرق اسلامی که بهترین مکان هم برای تحقق آن مکه معظمه است و تلاش صهیونیست ها و مزدورانش از جمله شبکه های وهابی برای ایجاد کینه و نفاق بین مسلمانان به همین نکته بر می گردد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
دوست ۱۶:۰۱
بنده هم در سفر به عربستان و مکه و مدینه همین موارد دیدم
تفاوت دولت و ملت مشهود و نیاز به ارتباط با ملت موجود است
اما در حال حاضر منافع این ارتباط مورد تردید و بحث هست
که در مجموع اتحاد رمزی همیشگی است
اما اگر منافق در این صفوف باشد، خطر بزرگ تر از جنگ رو در رو است
در مجموع هم نظر، اما از دو منظر و با اختلاف در روش هستیم
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۹:۱۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
اقتداره که تورم رو پایین میاره. اقتداره که گرانی رو مهار میکنه. اقتداره که مایه ترس دشمنه. اولین نشانه اقتدار سکوته. نه حرافی تا سر حد مرگ. بعضی حرفها کلیدی هستند. قاتل اقتدار گفتگو از هر دری است. کوتاه مختصر مفید. بعضی وقتها یک سلام علیک از راه دور با اشاره حکم اعدام کسی را صادر میکند. بیایید دست از گفتگوهای وقت گذرانیهای بیفایده دست برداریم و کار کنیم. اگر نمیتوانیم کار کنیم بجایش در سکوت محض تامل و تفکر سازنده کنیم و راه حل ها را جستجو کنیم. و موقع نطق چنان فصیح و بلیغ سخن برانیم که زلزله بالای هشت ریشتر ایجاد شود. جلسات بی مورد تورم و گرانی می اورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
کی از جنابعالی که از حرفات معلومه سرتاسر وابسته وغلام حلقه به گوش غرب هستی نظر خواست
بهتره جنابعالی سکوت مطلق کنی ودخالت نکنی
بااین دخالتاتون گند زدید رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
با نظرتون موافقم و کامل ترش کنم؛ به جای حرف زدن باید عمل انقلابی انجام داد
اما اگر خودتون هم با نظر خودتون موافقید؛ پس کوتاه پیام بدید و بیشتر ساکت باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
آقای 19:11 سر و ته حرفت معلوم نیست ، معلوم نیست چی می خواهی بگی ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
وزیر خارجه عراق که چند روز پیش حرفهای تندی علیه ایران زد.چطوری بازم رفتین سراغش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
در برابر "صراحت" دستگاه دیپلماسی دولت عراق، انتظار صراحت داشتم نه "کرنش"!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
آقایان وزارت خارجه ازتوهم بیرون بیاید.دوباره پرونده مملکتو به شورای امنیت نبرید.تورم کمرمردم خردکرده دیگه تحریم کافیه.دست ازلج ولحبازی بردارید اگر دنبال ساخت بمب اتم نیستیم.چکار میخواهیم بکنیم به قیمت تحریم وتهدیدوترور هرروزه درمملکت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
شما از توهم بیا بیرون! یه جوری صحبت میکنی انگار تو دولت قبل مذاکره با آمریکا انجام نشد و توافقی صورت نگرفت! برجام که تو دولت قبلی امضا شد مشکل اقتصاد ایران رو حل کرد؟! آمریکا نزد زیر توافق و از توافق خارج نشد؟! تا کی کشور دوباره از همون سوراخ گزیده بشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
کسی که تاکنون نفهمیده داستان چیه و موضوع بمب اتم و حقوق بشر و دمکراسی و ووو بهانه ای بیش نیست و غربی ها با استقلال و پیشرفت مملت ما مشکل دارند دیگر نخواهد فهمید . کیست که نداند هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران به حقوق انسان و آزادی ارزش نمی گذارد و ایران صادقانه دنبال ساخت بمب اتم نیست ، ما در ایران امروز مشکل دیکتاتوری نداریم مشکل آزادی بیش از حد داریم که به نظر من باید یک مقدار محدود شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
دنبال بمب اتم نیستیم.دنبال خودکفایی در زمینه انرژی هسته ای برای فرزندانمان هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
این توی احمق ای که تو توهم بسر میبری . کدوم توافق تو دولت قبل صورت گرفت احمق جان ...رئیس جمهوری که خودش اعلام می‌کند منم شنبه فهمیدم بنزین گرون شده چطوری باعث توافق شد ...لعنت به خودش و وزیرانش که باعث ننگ این مملکت شدند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
ان شاالله همزمان قیامت حضرت مهدی برق اتمی خواهیم داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
دوستان عزیز؛ لطفا از مسئولان خط نگیرید و دعوای زرگری اونارو، به صورت حقیقی بین خودتون(مردم) نیارید
انرژی هسته ای حتما حق کشور و مردم ایران هست
برای حال و آینده و بازدارندگی خارجی
اوکراین ببینیم؛ چه کشوری در حال دفاع حقیقی از مردم آن کشور هست؟!
فقط مردم تنها در برابر سیاست حکومت خودشون، آمریکا، اروپا، روسیه و ...
مذاکره با آمریکا و امید به اروپا و دنبال حمایت چین و روسیه بودن، بدون توجه به مردم هم که ...
فقط یک جمله دارم:
اگر افرادی در بالای یک نظام ادعای سیاست مدار بودن دارند؛ باید بتوانند با حفظ اصول نظام خود، با دیگران ارتباط در جهت منافع مردم کشورشان داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
حرف حساب
۱۷:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
رییس‌جمهور محترم قطعنامه شورای حکام بی اساس هست وجواب نداره با چ سندومدرکی ایران رومتهم میکنن خودشون همکاره دنیامیدونن قوانین بین المللی هست قوانین بین المللی آژانس سوخت هسته‌ای هست بعدایران متهم میکنن سندومدرک بیارن وزیرخارجه جوابشون بدن هیچ نامه وتوافقنامه ای رو قبول وامضانکنید قطعنامه ازطرف ایران باطل هست خودشون برجام فرجام کردن نترسیدشماترسوهستین تمام فعالیت های هسته‌ای سوختی ایران ازسربگیره اگه اینکاروکنیداوناپرتوقع نمیشن چیزای بیشتری بخوان قطعنامه صادرکنن دوباره ازسرخونه اول میان توافقات قبلی روقبول کنن دوباره میان سرخونه اول توافقات قبلی روجاش محکم کنن درخواست قبولی ازطرف ایران میدن تقصیر خودتون هست انقد ترسو وبی عرضه این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
امیر محوی اصلا نیستی؟ کجــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــایی؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ن.ک
۱۶:۴۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
20 سال از عمر ما ایرانیا تلف شد بخاطر نظرات شخصی یه عده بی سواد پای میز مذاکره.الان دیگه داریم پدر بزرگ میشیم و هنوز که هنوزه برجام و توافق و مذاکره و ...هفت شهر عشق را عطار گشت ...ما هنوز اندر خم توافقیم..
که مثل روز روشن طرفای ایرانی میدونن برا عدم توافق میرن تو جلسات.و الا توافق همون چند سال پیش صورت می گرفت...والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
بازم زنده باد دکتر ظریف توی کجا آن کجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
برجام به درد نخور که آمریکا براحتی ازش خارج شد و هیچ اتفاقی نیفتاد از شاهکارهای آقای ظریف هست! اگر دولت فعلی هم مثل دولت قبل میخواست توافق ناقصی مثل برجام با غرب داشته باشه همون ماه اول توافق میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
تو روح ظریف درگیرد که همه اش از اونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
بنده خدا حتی متن توافق هم نخوانده بود. خسته نباشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
دکتر ظریف خوب اومدی
خودشون به شکر خوردن افتادند
شما هنوز مدافع هستید؟!
اگر اینا بد هستند
اونا که ۸ سال افتضاح بودند
البته می گفتند نمیذارن
اما ۸ سال موندن و رفتند و آمدند و خوردن
بعد هم گفتند نذاشتن
پس از اول نمیومدید
یا می رفتید و هر روز مردم سر کار نمیذاشتید
دوست عزیز فکر کنم خیلی زود بلای ۸ ساله رو فراموش کردی!
یا اون موقع گلابی بهت رسیده و الان نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
نون مفت حرف مفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
عراق داره با عربستان رزمایش مشترک انجام میده اونوقت ماهم فکر میکنیم دوست و برادر ماست.ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
یکی از ضعیف ترین وزیران خارجه ایران که تابحال این منصب را اشغال کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
آقاجون طالبان و ول کن، بمب اتم بساز بمولا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
#خروج از ان پی تی
#خروج از ان پی تی
#خروج از ان پی تی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
دقیقا همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
آقای امیر صریح با فواد حسین حرف بزن تا ببینی چی میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
ایران باید غنی سازی ۹۹ درصد را هرچه سریعتر آغاز کند.
Iran (Islamic Republic of)
ايراني
۱۶:۲۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
يه كلمه هم از مادر عروس
افراطيون بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
اگر ما افراطیون هستیم شما هم ترسوهای بدبخت هستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
طالبان حکومت غیر انسانی دارد چون تندرو هستند ملت افغانستان ودنیا وتاریخ ازانها به انجزار یاد خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
مثل طالبان ایران
آخرین اخبار