پیشگیری از تصرفات اراضی دولتی در نشست‌های تخصصی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: با مدنظر قرار دادن پیشگیری از تصرف اراضی دولتی از ابتدای امسال تاکنون نشست‌های تخصصی را برای بیش از ۶۰۰ نفر از معتمدان، سران طوایف و شهروندان ساکن مناطق اطراف زاهدان برگزار کرده است.

مرتضی مقدسی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت پاسداشت وحراست از اراضی دولتی یگان حفاظت از اراضی  اداره کل محیط زیست علاوه بر انجام گشت های شبانه روزی از تمام ظرفیت ها نظیر معتمدان و سران طوایف به عنوان افراد تاثیر گذار در بین شهروندان استان و رسانه ها برای فرهنگ سازی استفاده می کند.

او گفت: تصرف اراضی یکی از کلید واژه های اصلی در کاهش توسعه شهری در هر جامعه ای است از این رو مردم و معتمدان یک منطقه می توانند در جهت کاهش این موضوع نقش مهم و موثری داشته باشند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: استعلام قبل از خرید ملک یا زمین شاید اولین کاری باشد که بتوان برای جلوگیری از ضرر و زیان های احتمالی و پدیده زمین خواری انجام داد، از شهروندان خواست هنگام خرید ملک یا زمین حتماً از مراجع ذی صلاح مانند اداره شهرسازی و ادارات مرتبط استعلام کنند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

مقدسی بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی و سایر دستگاههای دست اندرکار سیستان و بلوچستان مصمم هستند نسبت به صیانت و اعاده زمین‌های تصرف شده، اقدامات حقوقی و قضائی در محدوده شهر را انجام دهند.

او گفت:  اداره کل راه و شهرسازی استان تاکنون چندین هزار متر مربع اراضی تصرف شده را آزاد سازی کرده است شهروندان استان در صورتی که با ساخت و ساز غیرمجاز یا تصرف برخورد کردند بلافاصله به شماره ۱۶۵۶ اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت اقدامات بازدارنده انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار