بازدید استاندار قم از نخستین دانشگاه تک جنسیتی کشور

استاندار قم امروز از دانشگاه حضرت معصومه (س)ویژه بانوان به عنوان نخستین دانشگاه تک جنسیتی کشور بازدید کرد.

 سید محمد تقی شاهچراغی امروز در جریان بازدید از دانشگاه حضرت معصومه (س) با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان قم ۲۵ میلیارد تومان به دانشگاه حضرت معصومه اختصاص یافته است، گفت: تاکنون ۱۰ میلیارد تومان این اعتبار دریافت شده است و ۱۵ میلیارد تومان باقی مانده هم با توافق سازمان برنامه و بودجه به این دانشگاه اختصاص خواهد یافت.

استاندار قم با بیان اینکه با تامین مرحله دوم منابع اعتبار سفر ریاست جمهوری، ساخت خوابگاه این دانشگاه آغاز می‌شود،گفت: در صورتی که اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی سفر ریاست جمهوری به این دانشگاه اختصاص یابد، ساخت سلف سرویس این دانشگاه خاتمه خواهد یافت.

او گفت: با همکاری دفتر ویژه ریاست جمهوری، وزیر ورزش و جوانان و شهرداری قم موضوعاتی مانند رفع نیاز‌های ورزشی دانشگاه، مشکل رفت آمد دانشجویان، فضای آموزشی مورد نیاز، محوطه سازی و فضای سبز دانشگاه حل خواهد شد.

استاندار قم گفت: قرار است ظرف ۱۵ روز آینده با هماهنگی مجمع خیرین استان موضوعاتی مانند ساخت خوابگاه و کمک به ساخت فضای آموزشی این دانشگاه پیگیری شود.

شاهچراغی دانشگاه حضرت معصومه (س) را جزء محروم‌ترین مجموعه‌های علمی استان عنوان کرد و گفت: دانشگاه حضرت معصومه (س) یک دانشگاه تک جنسیتی است که از ابتدای تاسیس قرار بود با شرایط خوب و راحت تری مباحث علمی و غیر علمی دانشجویان را پوشش دهد که این مهم تاکنون محقق نشده است.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) هم خوابگاه را مهمترین مشکل این دانشگاه عنوان کرد و گفت: دانشگاه حضرت معصومه (س) هزار و ۱۱۳ دانشجوی غیر بومی دارد که تنها برای ۳۶۰ دانشجو خوابگاه فراهم شده است و نیاز است برای حدود ۷۰۰ دانشجوی دیگر نیز خوابگاه ساخته شود.

خانم مریم بردبار ساخت خوابگاه و سلف سرویس دانشگاه، محوطه سازی، کمبود فضای آموزشی و کمبود سرویس اتوبوس برای رفت و آمد دانشجویان را از مهمترین مشکلات این دانشگاه اعلام کرد و گفت: برای رفع کمبود ها، ساخت امکانات و رفع مشکلات دانشگاه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

گفتنی است دانشگاه حضرت معصومه (س) به عنوان اولین دانشگاه دخترانه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۶ در قم تاسیس شد.

ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی مورد نیاز زنان جامعه و تربیت نیرو‌های متعهد و کارآمد برای مدیریت آتی کشور به خصوص در حوزه زنان از مهمترین اهداف این دانشگاه به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار