ادعای پنتاگون: برنامه فضایی ایران را تحت نظر داریم

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که واشنگتن برنامه فضایی ایران را با دقت تحت نظر دارد.

پس از آنکه سید احمد حسینی، سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح درباره پرتاب‌های تحقیقاتی ماهواره‌بر ذوالجناح خبر داد، واشنگتن پست در گزارشی ادعا کرد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تمام برنامه موشکی ایران را تحت نظر دارد.

راب لودویک، سخنگوی پنتاگون در این باره مدعی شد: «ارتش آمریکا به برنامه پرتاب‌های فضایی و ماهواره‌بر‌های ایران را به دقت نظارت میکند و ارتباط این پرتاب‌ها با پیشرفت برنامه موشکی بالستیک این کشور را بررسی می‌کند.»

این مقام آمریکایی در ادامه با نادیده گرفتن برنامه‌های پدافند فضایی و تسلیحات غیرمتعارف این کشور، مدعی شد که برنامه‌های موشکی مختلف ایران یکی از نگرانی‌های اصلی واشنگتن در منطقه است.

این در حالی است که امروز (چهارشنبه) سید احمد حسینی، سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح درباره پرتاب‌های تحقیقاتی ماهواره‌بر ذوالجناح، گفت: سه پرتاب تحقیقاتی برای ماهواره بر ذوالجناح برنامه ریزی شده که تاکنون یک پرتاب تحقیقاتی انجام شده و دو پرتاب تحقیقاتی دیگر در پیش است.

به گفته آقای حسینی، با تثبیت فناوری و اطمینان از عملکرد صحیح ماهواره‌بر، ذوالجناح قادر به تزریق محموله‌هایی تا وزن ۲۲۰ کیلوگرم درمدار ۵۰۰ کیلومتری خواهد بود.

ماهواره‌بر ذوالجناح ماهواره‌برِ ایرانیِ ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح است که در تاریخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ از آن رونمایی شد، و در مسیری زیر مداری از پایگاه فضایی سمنان به فضا پرتاب شد.

این  ماهواره‌بر سوخت ترکیبی سه مرحله‌ای دارای وزنی معادل با ۵۲ تن وزن و ۲۵.۵ متر طول است. ماموریت اصلی این ماهواره‌برِ سوخت جامد، قرار دادن ماهواره با وزنی حدود دویست و بیست کیلوگرم در مدار ۵۰۰ کیلومتری دایروی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۱:۳۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
پنتاگون: برنامه فضایی ایران را تحت نظر داریم ولی کاری از دست ما ساخته نیست و تحت هیچ شرایطی نمیتوانیم جلویش را بگیریم.
آخرین اخبار