زاخارووا: غرب به انتشار اخبار دروغ ادامه می‌دهد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد غرب و نظام کی‌یف به انتشار اخبار دروغین درباره عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین ادامه می‌دهند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشست خبری گفت: نیرو‌های اوکراین با بمباران شهرک‌های مسکونی در دونباس غیر نظامیان و کودکان را با تسلیحات غرب به قتل می‌رسانند و غرب و نظام کی‌یف به انتشار اخبار دروغین درباره عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین ادامه می‌دهند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: غرب مسئول فاجعه در اوکراین است، زیرا به تجهیز کردن کی‌یف به سلاح ادامه می‌دهد بنابراین عملیات ویژه نظامی روسیه برای حمایت از دونباس تا محقق شدن اهداف کامل خود ادامه خواهد یافت.

از سویی دیگر ارتش روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد یک انبار مهمات متعلق به نیرو‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در غرب اوکراین را منهدم کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در حالی روسیه خبر انهدام این انبار مهمات را اعلام می‌کند که ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین بار دیگر از کشور‌های غربی خواسته است روند تحویل سلاح به اوکراین را تسریع کنند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های این کشور با موشک‌های کروز از نوع کالیبر یک انبار مهمات سلاح‌های خارجی (بویژه توپ‌های ۱۵۵ میلی متری از نوع ام ۷۷۷) را که ناتو در اختیار اوکراین قرار داده بود در نزدیکی منطقه «زولوچیف» منهدم کرده‌اند.

منطقه زولوچیف در لویو در غرب اوکراین قرار دارد. ماکسیم کوزیتسکی، فرماندار لویو در پیامی در تلگرام گفت اعلام کرد دفاع ضد هوایی اوکراین یک موشک روسی را روز سه شنبه در آسمان این شهر منهدم کرد که سقوط این موشک روی زمین سبب شد شش نفر جراحت سطحی بردارند.

به رغم این کمک نظامی، وزارت دفاع اوکراین شامگاه سه شنبه از اینکه فقط ۱۰ درصد از سلاح‌های درخواستی از شرکای غربی اش برای مقابله با ارتش روسیه را دریافت کرده است، ابراز تاسف کرد. ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین در یک ویدئوکنفرانس با خبرنگاران دانمارکی، از غربی‌ها خواست هر چه زودتر سلاح و تجهیزات نظامی بیشتر به اوکراین ارسال کنند، زیرا روس‌ها ۱۰ هزار برابر آن، سلاح دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار