در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

طرح شکایت کاربران بازی‌های رایانه‌ای در یک سامانه

مدیر ارتباطات بنیاد بازی‌های رایانه‌ای گفت: کاربران برای شکایت از بازی رایانه‌ای می‌تواند به سامانه ثبت شکایت بازی‌های رایانه‌ای مراجعه کنند.

 مدیر ارتباطات و بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: از الحاظ قانونی مسئول رسیدگی به تخلفات بازی‌های رایانه‌ای نیستیم، ولی اگر بازی‌ساز در حوزه مجوز تخلف کرد، کمیته بررسی به تخلفات تشکیل می‌شود.

گاهی اوقات پیش می‌آید که کاربران بازی‌های رایانه‌ای بعد از بازی در نرم‌افزارهای داخلی و خارجی با مشکل روبه‌رو می‌شوند اما نمی‌دانند که چگونه باید طرح شکایت خود را از بازی اعلام کنند.

به گفته دهنادی، کاربران می‌توانند در سامانه 58129.ircg.ir طرح شکایت خود را از بازی‌ها ارسال کنند. همکاران بنیاد هم طرح شکایت مخاطبان را بررسی می‌کنند و بعد از تایید اشکال از سوی بازی، این موارد را به بازی‌ساز ارجاع می‌دهند.

بعضی اوقات  به دلایلی همچون نداشتن سیستم سخت‌افزاری قوی بازی‌ها برای کاربران اجرا نمی‌شود و این اشکال از سوی کاربر است.

به گفته مدیر ارتباطات و بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در ۱۰ درصد شکایت‌ها، اختلاف بین بازی‌ساز و کاربر حل نمی‌شود و شکایت به مراجع نظارتی مانند شورای حل اختلاف ارجاع داده می‌شود.

 گاهی موارد کلاهبرداری و غیر‌اخلاقی در بعضی از بازی‌ها گزارش می‌شود که به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ارتباطی ندارد و این بنیاد فقط مسائل جانبی بازی‌ها را بررسی می‌کند.  

کاربران بازی‌های رایانه‌ای برای طرح شکایت به کجا مراجعه کنند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.