فعالیت ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان پیشرو در اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان پیشرو در استان در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

حبیب ابراهیم پور از فعالیت ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان پیشرو در استان خبر داد و گفت: این شرکت‌ها روی نمونه کار می‌کنند و توسعه فعالیت این شرکت‌ها در استان مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با اشاره به نقش و جایگاه شرکت‌ها و واحد‌های فناور جدید در افزایش میزان اشتغال در استان گفت: در حال حاضر ۳۵ شرکت دانش‌بنیان و ۱۱۸ واحد رشد در استان اردبیل فعال هستند.

ابراهیم پور از اشتغال زایی برای یک هزار و ۶۰۰ نفر در شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور اردبیل در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال هم بیش از ۴۰۰ شغل جدید در پارک علم و فناوری استان ایجاد شود.

او با اشاره به برنامه ریزی برای فعالیت سه شتاب دهنده قوی در استان گفت: هنوز مجوز شتاب دهنده در کشور صادر نشده، ولی با پیگیری‌های انجام شده زمینه برای راه اندازی سه شتاب دهنده قوی در استان فراهم شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه هفت میلیارد تومان از محل اعتبارات رئیس جمهور به تامین زیرساخت‌های پارک علم و فناوری اختصاص یافته است، درخصوص ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان گفت: ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به شرکت‌های دانش بنیان استان از طریق بانک تجارت پرداخت می‌شود.

ابراهیم پور همچنین از راه‌اندازی مرکز نوآوری اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی در اردبیل خبر داد و گفت: این مرکز در اردبیل راه‌اندازی شده و در کنار آن ایجاد مرکز نوآوری تولید بذر دانه‌های روغنی در حال انجام است.

پارک علم و فناوری استان اردبیل در سال ۱۳۹۳ تأسیس شده و فعالیت علمی و عملی خود را از اریبهشت سال ۱۳۹۴ آغاز کرده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار